Svoje zastoupení ve wot již máme několik let, ale bohužel v podobě velmi nekompletního technologického stromu. Přitom už před lety PhDr. Vrba vypracoval hrubý návrh kompletního CS stromu.

Nový technologický strom, který by byl věnovaný SPG, Wargaming do hry nepřidal již déle jak 5 let. To je velmi ohrožující stav pro udržení křehké rovnováhy ve hře. WG si tuto skutečnost uvědomuje a snaží se to řešit aspoň začleněním úkolů pro SPG do jednotlivých kampaní. Tímto udržuje potřebný počet této techniky ve hře. Ovšem dluh vůči hráčům v podobě chybějících částí stromů tímto neřeší.

Jak jsem napsal v úvodu, tak již před lety byl vytvořen potenciální kompletní technologický strom pro CS. Jedná se na první pohled o velmi zajímavý strom kombinující prvky československé a německé výroby, ale jsou zde zřetelné i vlivy jiných národností.

Tier 2MU-4 70mm

Na počátku 30. let se v Československu na základě licence (Carden Loyd tankettes) vyvíjel tzv. “Mu” (malý útočný), který ovšem nebyl zaveden do československé armády, protože byla dána přednost tančíku vz. 33 . Konstruktéři si zároveň pohrávali s myšlenkou, že by Mu byl osazen 70mm BA-1, což bylo vlastně dělo vz. 28.

Dělo dle návrhu je akceptovatelné pro dnešní poměry ve wot. Jedná se o rychlopalné dělo s 20 mm penetrace a 160 dmg. Dle parametrů by mělo jít o poměrně agilní vozítko při maximální rychlosti cca 40 km za hodinu.

 

Tier 3 – 10.5cm ShH G13

Krátce po skončení 2. světové války armáda uvažovala o osazení G-13 lehkou polní houfnicí ráže 10,5 cm. Projekt nebyl nikdy uveden v život. Dělo se parametrově velmi podobá například německému Wespe na 3. tieru. Opět dle návrhu SPG s poměrně dobrou pohyblivostí.

Tier 4 – Voss II  (Škoda Selbstfahrlafetten)

Během druhé světové války vznikl koncept Voss I a později Voss II. Mnoho nevíme, ale měly existovat dřevěné modely. Navržené parametry pro dělo 15cm SIG 33 dle technologického stromu jsou 35 mm penetrace a 400 dmg. Vzhledem k tomu, že SPG mělo být osazeno motorem Škoda V8 13.8 l , tak by mělo potenciální maximální rychlost 50 km za hodinu.

 

Tier 5 – 15cm JgPz 38(t)

V roce 1944 bylo v ČKD vyvinuto SPG na podvozku stíhače tanků Hetzer. 30 kusů pak mělo být údajně vyprodukováno v Německu. Opravdu velmi unikátní stroj, který by získal ve wot zcela jistě na popularitě. Dělo opět ráže 15 cm, kdy na pátém tieru by šlo lze uvažovat i o prodloužení ochromení na 10-12 sekund a i o mírné navýšení dmg zhruba na 500-550 . Rychlost jízdy dle návrhu 38 km bylo maximum.

Tier 6 – 15cm ShH T 22

V roce 1946 si armáda pohrávala s myšlenou osadit podvozek T-22 těžkou polní houfnicí ráže 15 cm vzor 18N. Návrh byl zamítnut již v počátku jako nepotřebný. Dle návrhu technologického stromu dle PhDr. Vrby by dělo mělo následující parametry : 39 mm penetrace a 680 bodu poškození. Což lze považovat dnes za vybalancované parametry. Samozřejmostí je přidání dnes již zavedené mechaniky ochromení i pro pro toto dělo. Jako druhý motor lze namontovat do tohoto SPG motor značky Škoda V8 14.9 l o výkonu 260 koňských sil, což by umožňovalo dosáhnout 50 km v hodině, což je více než slušné. Siluetou se velmi podobá sovětské s 51.

Tier 7 – SD-152

V roce 1948 bylo shromážděno 18 německých samohybných děl typu Hummel a z toho 12 kusů se podařilo upravit do použitelného stavu. Použita byla 152mm houfnice vz.18/47, aby byla zajištěna kompatibilita se sovětskou municí. Vozidla sloužila zhruba do roku 1950. Parametry děla byly velmi podobné německému Hummelu. Opět nutno doplnit o údaj o ochromení ,protože v době návrhu nebyla tato mechanika ještě zavedena ve hře. Zde se rozhodně o žádný originální kousek nejedná. Na druhou stranu by mohl být přidán do hry jako prémiové SPG, ale spíše na 6. tieru.

Tier 8 – 152mm Panther

V roce 1947 vznikla v armádních kruzích myšlenka, že by německý tank Panter mohl být modifikován na samohybnou houfnici. Opět se mělo jednat o 152 mm jako u SD – 152. V roce 1950 bylo od návrhu opuštěno. Rychlost pouhých 30 km za hodinu v kombinaci s parametry děla by nejspíš z tohoto vozidla dělalo méně oblíbený kousek. Vše by ovšem mohla vynahradit například rychlost střelby.

Tier 9 – 15cm sFH T-25

Opět další prototyp, který vznikl na území protektorátu a to konkrétně v roce 1942. Dělo mělo mít pro změnu hodnotu 15 cm. Tedy na 9. tieru by se s parametry 48 mm (průměrná průbojnost) a 750 dmg jednalo nejspíše o rychle střílející SPG. Rychlost přesunu 50 km/h dle návrhu by byla zcela jistě v tomto případě nutnosti. Lze se inspirovat třeba u francouzské větve, která je koncipována na podobném základě, protože dle obrázku by T-25 měla mít plně otočnou věž obdobně jako francouzský kolega na stejném tieru.

Tier 10 – DANA

Zde se už jedná o kousek, který snad každý zná, protože byl plnohodnotně zařazen do československé armády. Vývoj začal koncem šedesátých let v Konštrukta Trenčín. První prototyp byl vyroben v roce 1972. Zde jsme již poměrně časově vzdálení od původního konceptu hry. Na druhou stranu dnes již ve hře jsou i stroje z tohoto období. Unikátem dle návrhu stránky z které čerpán je mobilita Dany. Důvod je prostý, nejedná se o pásové vozidlo, ale o stroj vybudovaný na podvozky Tatra. Maximální rychlost dle zdrojů je 80 km za hodinu. Dělo je opět 152 milimetrové s průrazností 60 mm a 800 body poškození. Což by bylo druhé nejslabší dělo na desátém tieru. Vše by ovšem mohla vynahradit rychlost střelby, která by mohla být někde okolo 20 – 24 sekund a i to, že lze věží kompletně otáčet.

Premiové spg  – Českosloveský Turán 

Na konci roku 1944 bylo ukořistěno 11 maďarských vozidel typu Turán. Po válce bylo rozhodnuto o přeměně těchto vozidel na SPG. Jako primární zbraň byla použita 105 mm houfnice vzor 18/40 N. V československé armádě sloužila jako tréninková vozidla až do konce 50. let. Při zavedení zmiňovaného technologického stromu by Turán mohl být použit jako prémiové vozidlo na 5. tieru.

Tedy toto je/byl návrh československého samohybného dělostřelectva do hry wot. Za návrhem je ukryto mnoho práce, kterou musel někdo odvést a za to má moje uznaní. Musím říct, že návrh se mi jako celek líbí. Otázníkem je pro mě pouze Dana na 10 tieru. Návrh má dnes jen velmi malou šanci na uvedení v život ze strany WG. Zcela reálně však lze uvažovat o uvedení v život jednoho nebo dvou SPG z tohoto návrhu a to ve formě prémiových vozidel. Jako použitelné a zajímavé považuji vše od 2. do 6. tieru. Velmi dobře vypadá Voss II. nebo 15cm JgPz 38(t). Jak po vizuální stránce, tak i po stránce zařazení do hry. I československý Hummel by měl svoje opodstatnění, protože 6. tier považuji z prodejního hlediska pro WG za velmi dobrý i rentabilní nápad. Ale Hetzer SPG bych viděl ve wot nejraději!

Zdroje obrázků a inspirace:
ftr.wot-news.com
www.tanks-encyclopedia.com
en.wikipedia.org
pipboy.wtz.cz/wot-cs/

69
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Palo
Čtenář
Palo

Choď do prdele s artynami.
.

Garrth
Admin

😛

12Stig12
Čtenář
12Stig12

Fuj di s tím někam…
A kdyby měli přidat Čs klikače (což na 99,9% neudělají, protože zatím není ani VIII Čs prémiák a ani prý neplánují rozšířit Čs strom), tak na IX chci Kominíka – viz obrázek v Silentstalkrově článku – http://ftr.wot-news.com/2014/11/19/czechoslovak-main-branch-in-wot-terms-part-1/

ahoj
Čtenář
ahoj

Bral bych to hned, jedu poslední arty větev -Brity, pak budu mít všechny tier X arty ve hře 🙂

Nejlepší mi přijde OBJ 261, ale má jen 18 nábojů … Dřívě me bavil bc 155 58, ale teď je to plivátko, co neublíží. Aspoň parádně jezdí.

Do sbírky mi chybí “hmoždíř” Conquer GC, arty s nejvyšší průměrnou výherností ve hře…dá se tím ovlivnit bitva.

tomik262
Čtenář
tomik262

No rozšíření čs stromu určitě, ale raději snad TD nebo LT😉

Mzilla
Čtenář
Mzilla

Přesně TD nebo LT .
TD bych přirovnal k německým, a LT spíše sovětům.

Miki
Čtenář
Miki

A kdy to asi bude (tento rok nebo až za 5let)

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Já se s dovolením zdržím komentářů, nebo by z toho zase byla hádka.

Vortho
Čtenář
Vortho

Tak proč ses nezdržel i tohohle? Protože všichni jsme na nějakej koment od tebe určitě čekali, tak ať nám aspoň dáš vědět, proč se ničeho nedočkáme… jak milý. 😀

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Těm chytřejším došlo že tímhle komentářem sem plně vystihl co si o věci myslím, vyhnul sem se jakékoliv konfliktní situaci, která se opakuje kdykoliv se kdekoliv vyskytne téma dělostřelectvo a doufal sem že tentokrát hádka opravdu nebude a všichni se omezí na like/dislike. Chtěl sem se vyhnout dalšímu opakování všech těch argumentů proč jsou artyny ve hře nežádoucí, proč je dělostřelectvo horší než cheaty a jak krásná a fér by byla hra bez artyn, na což by mi klikači odpovídali a konfliktní kolečko by začalo nanovo. No, alespoň sem se o to pokusil. Holt jsou artynáři z ofiko fora zvyklí beztrestně urážet a napadat kohokoliv kdo jejich hračičku neobdivuje a netoleruje jejich masakrování spojeneckejch tanků. Už zbejvá jen aby sem zavítai WG moderátoři a dali mi za tenhle můj názor další rok banu na ofiko forum. Ach jo. Fakt by to chtělo herní režim bez artyn, dokud nevznikne tak tu tahle arty / artyhate toxicita pokvete pořád.

marty
Čtenář
marty

Jelikož je hra tam kde je (za 8 let hraní a utracení nemalé částky) tak jsem téměř přestal hrát, současná podoba artyn je ukázka totálního selhání vývojářů, a proto ve smyslu nemůžeš je porazit předej se k nim, jsem se k wot na čas vrátil, abych zjistil že díky artynám ve hře je současně hratelná a zábavná pouze tato třída, ANO hraji si na zmrda, protože WG řeklo že můžu a že to tak je správně, a docela je uspokojující šikanovat ostaní hráče, protože WG to tak chce, a ty zprávy potom v garáži to je potěšení to číst, po náročném dni v práci je to relax co mě nakopává, je mi z toho na blití – JE, ale nikdo s tím nic nenaděláme, kauza K11 a K4 ukázali jak nás mají totálně v píči, máme dvě možnosti, buď přestat hrát nebo se přizpůsobit, přeji hráčům wotka bitvy bez artyn, pokud mě v bitvě potkáte, udělejte mi radost a otočte se motorem ve směru střelby díky 🙂

Palo
Čtenář
Palo

A čo takto keby si navštívil doktora a nechal sa liečiť?

Hollohlaway
Čtenář
Hollohlaway

Ne že bych s artynama nějak extra souhlasil, určitě jsem všema pro je odstranit ( a to je taky mám, ne že ne ) ale jistě sám cítíš, že ta věta na co jsou artynáři z fora zvyklí je zevšeobecňující nesmysl. Myslím, že to nemáš zapotřebí.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Hollohlaway – já na to forum chodím, i když nemůžu psát, já tam den co den čtu jak chudáka prdeho a další kritiky artyn zasypávaj urážkama, jak ho nazývaj po všech možnejch psychiatrickejch diagnózach, jak obhajujou že artyny můžou beztrestně ničit spojence kdykoliv se jim zachce, jak kdokoliv komu se artyny nelíbí musí změnit prášky nebo doktora – takovejch argumentačních faulů, urážek a jasnejch porušení pravidel jak fora tak hry nikdo jinej než artynáři nemá – a překvapivě všechny ty artynářský ošklivosti na foru zůstávají bez trestu a dokonce bez jakýhokoliv editování moderátorem. Blahé paměti Ivana_Drago když založila nový vlákno o artynách hned do prvního příspěvku napsala podmínky a pravidla diskuse – stačí si projít pár stránek a na každý najdeš pět šest insultů od artynářů….. Co si potom mám o férovosti a spravedlnosti dodržování pravidel fora myslet když já dostal rok ban za tyhle příspěvky, a to dva z nich jsou jen překopírovaný předchozí příspěvek artynáře ve kterém jsem slovo “artyhater” nahradil slovem “artynář” – artynářův příspěvek zůstal bez editu, můj zmizel s kázeňským postihem : http://jyxo.info/uploads/5B/5b40bb5a71a2c1a66dfde963706762aa93e503e3.jpg

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Vijo? Mam pres 40k bitev a spocital bych na prstech ruky, kdy artynar smazi umyslne do spojencu…daleko casteji lze videt to, ze nekdo s tvym postojem k artynam nici svou vlastni arcku :-).

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Lumperion Před pár dny sem postoval na facebúk screeny tří bitev během jednoho večera kde mě trefili “spojenecký” artynáři – dvakrát důkladně a jednou sice jen za 14hp ale zároveň mi vyvraždil posádku a detracknul mě tak krásně že sem prostě nemohl zajet ten metr do krytí a předním kolečkem zůstal v nepřátelský palbě – stálo mě to kompletní E75.
Když sem začínal na youtube tak první regulérní serií byla “Spojenec?” kde sem ukazoval replay z bitev kde některýho spojence ( většinou mě ) trefila spojenecká artyna. Novej díl vycházel každý dva dny a bylo by to ještě výrazně častější ale takový drobnosti za pár HP sem musel ignorovat, to by těch videí bylo strašlivá spousta.
On totiž každej zásah artyny do spojence je úmyslnej – artynář jasně a zřetelně vidí kde jsou všichni spojenci a vidí i jejich pohyb, měl by znát dobu letu svýho granátu, zná rozsah výbuchu a zřetelně vidí rozptyl. Pokud je v cílový oblasti spojenec a artynář přesto vystřelí, jedná se o úmyslnou střelbu do spojenců pokud ho trefí. Za celou dobu co hraju sem neviděl ani jeden jedinej replay kde by poškození spojence artynou byla nehoda který velice snadno nešlo zabránit prostě jen tím že by artynář nezmáčknul čudlík na myši.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

PS : spojeneckou artynu bez výčitek svědomí zničím ale pouze za jediný podmínky : Musí být v mém blacklistu, kam dávám jen a pouze artyny který poškodily nebo zničily spojence, nikoho jiného. Zničením takový artyny pak dám pouze takovýmu artynářovi ochutnat jeho vlastní přístup ke hře, a i tak se většinou omezím na jeden výstřel a to až teprve v okamžiku kdy mě některá artyna trefí. Všechny ostatní nechávám většinou na pokoji. Jinak sem taky měl bitvu kde se sešli artynáři-teamkilleři tři najednou, a jeden měl dokonce tu drzost mou malinkou vendetu hlásit šéfovi klanu – k jeho smůle mám schovaný všechny replaye a velitel má na artyny názor dost podobnej.
Prostě nemám s artynou za poslední roky jedinou dobrou zkušenost, zato těch špatnejch obrovskou hromadu.

JoAn
Čtenář
JoAn

A jaký je tvůj názor na budoucí kolové vozidla ve hře? Já myslím, že to bude daleko horší než všechny arty dohromady. Za 10 sekund bude na druhem konci mapy, to E100 ještě nebude mít ani nabitou první ránu. To teprve bude ta správná kravina ve hře, která bude tuto hru ničit. Arty mi nevadí a ty jsi až přehnaný odpůrce techto strojů. Jistě, uznávám, že až 3 arty v bitvě je moc. Jedna až dvě by bohatě stačili, ale i tak, arta má své místo ve hře. Není to jen o bezduchých klikačích.

JARDA74_2014
Čtenář
JARDA74_2014

Souhlas kámo , až se objeví kolová vozidla , to bude teprve mazec . Obávám se , že arty a zdaleka nejenom arty , budou totálně nehratelný . Na testovacim serveru jsem jel 10.Tier obj.705A a potom , co začala bitva , motal jsem se tak na 20m . Víc to nešlo , kolovky byli jak dotěrnej hmyz . . . Na najetí do nějakejch pozic nebylo ani pomyšlení . Všichni svítí , furt a všude , na celej mapě . Čert je byl dlužnej do hry . . .

Vortho
Čtenář
Vortho

Těm chytřejším to možná došlo, ale těm nejchytřejším je jasný, že šlo o úplně nesmyslnej příspěvek. Pro ty, kdo tě neznaj. Pro ty, kdo tě znaj, možná i provokační. Škoda, že tě to nenapadlo. 🙂 Jinak nějakej argument proti arty bys už konečně přednést mohl. Zatím to byl jenom pláč, nekonstruktivní kecy a myšlenky úplně od cesty. Zkrátka nepochopení game designu.

“Holt jsou artynáři z ofiko fora zvyklí beztrestně urážet a napadat kohokoliv kdo jejich hračičku neobdivuje a netoleruje jejich masakrování spojeneckejch tanků.”
A přesně tohle jsou momenty, kdy zníš neskutečně omezeně. 🙂 Jinak toxicitu nevytvářej artyny, ale lidi. Lidi jako ty budou toxický furt. Vezmeš jim jeden důvod, najdou si další. Tak to funguje. Projeď si všechno, co si kdy napsal, a zjistíš, že ty jsi zářnej případ. Ban máš na fóru zaslouženě.

Vortho
Čtenář
Vortho

Navíc to vlastně ani nevypadá, že by ti došlo, že tenhle článek je jenom připomenutí pradávnýho fan návrhu na tech tree. Nic, nad čím by WG aspoň uvažoval.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Tobě zase nedochází že vývojáři jasně prohlásili že žádný další artyny nebudou. Takže celá ta debata je čistě hypotetická a kdo sleduje wotko nebo podobný informační zdroje tak to dobře ví, proto taky beru článek jako provokaci – a proto bych se rád vyhnul hádce.
Mimo jiný taky prohlásili že pokud se rebalanc artyn nevydaří tak aby byli všichni spokojení, budou uvažovat o jejich odstranění. Docela jim to uvažování trvá, protože ten rework se fakt hodně nepovedl.
Takže ty důvody proč jsou artyny špatně mám zase a pořád dokola poakovat? Dobrá….
Artyny jako jediná třída ve hře používá herní mechaniky naprosto odlišný od všech ostatních strojů, dokonce používá herní mechaniky který jsou u ostatních tříd techniky považovaný za hodně hnusný cheatování.
Artyna vidí na mapě ničení oběktů – to je u jinejch tříd možný jen s cheatem, tím cheatem kterej tak strašně vadil u konvalinových turnajů.
Artyna vidí cíle i za vykreslovací vzdáleností platnou pro všechny ostatní třídy techniky – ani nevím jestli takovej cheat existuje.
Artyna poškodí cíl i za obrovskejma překážkama – cheat na střelbu skrz textury doufám pro ostatní třídy techniky opravdu neexistuje, každopádně prasárna.
Artyna má dva naprosto dobově neodpovídající pohledy, a to satelitní pohled tak dokonalý že ani současná technika není schopná se mu ani přiblížit, a cílení pomocí kamerového dronu, což rozhodně není technologie známá a běžně používaná v období do kterýho je hra zasazená. – Oproti tomu zoom out pro tanky je když ne přímo zakázaná tak velmi kritizovaná modifikace – nesrovnatelné.
Artyna díky tomu může rozdávat poškození tak že se nevystavuje ani potenciální možnosti že by její palbu někdo opětoval, a situace kdy artyna na tank střílet může a tank na artynu ne rozhodně není spravedlivá a fér.
Takže – vezmi artynám satelitní a dronový pohled, omez zobrazování jejich cílů na vykreslovací vzdálenost stejnou jako mají ostatní třídy techniky, seber jim možnost střílet nepřímou palbou horní skupinou úhlů. seber jim stun a radikálně sniž splash a budou naprosto OK – budou z nich stíhače tanků s houfnicema a budou se hrát jako stíhače tanků a artyhateři budou spokojení protože artyny budou fér.

AD kolový vozítka : po testserveru jsem na rozpacích, nejdřív sem tomu docela fandil, teď už zase tak moc ne. Každopádně kolový vozítka používají až na autoaim+ a jízdní režim podvozku naprosto stejný herní mechaniky jako všechny ostatní tanky a stíhače, takže do hry z tohoto úhlu pohledu patří výrazně víc než artyny.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

No…kdyby fungovalo RNG tak, jak bysme si prali, a jen na otevrenych mapach hrali, byl by brouk souhlasu…
Klady vyjmenovals a ted bych te poprosil vypsat nevyhody..tohle je blbost…kdyby artyny zustaly jak driv, bez stunu, az tak by mi nevadily.
Hrat prioritne arcky, rvu, at zrusi lighty…oni mne vidi a rozparou na pobaveni…
Souhlasim s Worthem, ze taci se vlastne nejvic zasluhuji na “rozdrbani” hry…tolik fajnych map odstraneno, kvuli vyhod jedne strany a pod…nechapu, vsak pokazde nejsi na stejne zakladne…tak budeme davat hnusny zrcadlovky…a tak by se dalo vypisovat.
Bud tu hru hraju, nebo ne. Nadavat…to asi nekdy kazdej delame, ale prosazovat jen to svoje kvuli svych priorit…a vlastne proti prioritam druheho hrace…proc by ty tvoje mely byt uprednostnovany oproti tem toho druheho? 🙂

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Protože já prosazuju netoxickou spravedlivou a fér hru například 🙂

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Ta hra je fer i tak, kdyz ta arcka je ve hre proti tobe, tu samou zbran mas v tymu i ty )).

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Trabl je že v tom případě mě budou trefovat obě. Když je jedna artyna tak je můj tým v nevýhodě 14 vs 16, pokud je po třech tak dokonce 12 vs 18, a to se hraje fakt blbě. Mám radši bitvy 15 vs 15.

Vortho
Čtenář
Vortho

Prosím tě, že tě každou bitvu trefuje vlastní artyna, to ti snad neuvěří ani lobotomik.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Nedávno sem postoval na FB screeny který dokazovaly že třikrát za den se mi taková roztomilá záležitost stala. I kdyby se mi to stalo jednou za měsíc tak je to pořád o jednou za měsíc než by bylo správný, vzhledem k tomu že s artynou je technicky nemožný poškodit spojence neúmyslně.

Vortho
Čtenář
Vortho

Jestliže se ti to stává tak často, hledej chybu ve svým stylu hraní. Já si ničeho takovýho nevšímám u sebe ani u spoluhráčů.

marty
Čtenář
marty

je to tak, osobně třeba používám označení cíle vždy, každý to musí vidět a stejně ta pár ocasů vjede přímo do rány, pak jsou situace kdy chci vyloženě pomoci někomu kdo je 1v1, tak mířím trošku dál na nepřítele abych mu dal stan, tohle je prostě o stylu hraní hráčů ve všech třídách, vždycky najdeš pár jedinců co neoznačí cíle nebo pár jedinců co tam klidně i vjede když ho označíš, proto přece ale nebudeme házet všechny do jednoho pytle ne?

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Je to vojna a strelba do vlastnych sa obcas stava. Ja hram bez akychkolvek modov (verim ze veka hracov tiez),takze obcas spojenca trafim.ale je to stale v situacii ,ze mi vbehne do strely .nie umyselne.Arty to iste parkrat som chcel pomoct timu a lizlo to aj spojenca.Aj ked nepriatel bol nasledne zniceny,chapem ze to nepotesi. Vascinou neriskujem.

Thor
Čtenář
Thor

Tak na Danušky se těším

sejba
Čtenář
sejba

arty neeee

Artyhater
Čtenář
Artyhater

Krehkej rovnovahy?vdaka artynam som to uz vyse roka nezapol a ani len nezapnem

Boomer68
Čtenář
Boomer68

Housky nebudu jezdit ani kvůli misím ani kvůli něčemu jinému…Pro mě je to jeden ze dvou nej problémů, které mě ve hře prudí…Jak už se psalo na mnoha místech – hnus, který vám dá damage, zabije posádku, zmrví modul a ještě ochromí je fakt úžasný nápad…pokud se vám poštěstí a máte ten ” správný ” tank, tak se na vás občas zaměří housky rovnou tři…nějak jsem nepochopil do dneska to ” úžasno ” co vám to má ve hře dát…Takže jak už se píše zde – běžte s houskama….Jenom moje stáří a slušnost mi brání to napsat tak jak si to myslím :)…
Ale jo hrajte si tyhle bezva tanky, je mi jasné, že WG s tím už nic dělat nebude…asi by stačilo omezit housky na max. ideálně jednu a změnit ten pitomej stun…
Tak jsem se vyžvanil a bude klid….:)
Takže představa dalších klikacích tanků je fakt boží…tanky zatím baví tak uvidíme…

fhhgfggfj
Čtenář
fhhgfggfj

bez artyn nevyjazdiš žiaden tank a osobne si myslím že artyna ja priliš silná aj po zmene avšak tech.strom oživit novou liniou artyn by nebol zly napad pretože už tu take dlho nebolo

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Bez artyn sem si v pohodě vyjezdil Obj.260, bez artyn sem si vyjezdil v naprostý pohodě Excalibura a bez artyn dopatlám i ostatní mise.
Oživit hru jde spoustou jinejch podstatně míň toxickejch způsobů.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

No vidis, mise sis splnil i za pritomnosti artyn, aniz bys je sam vyuzival, budes tak pokracovat dal…a mozna se s tim smiris natolik, ze si je sam zahrajes…treba te zacnou bavit!:-)

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Příteli, za artyny mám kolem 6k her v době kdy sem byl ještě vyjukanej hloupej rajčák kterej neměl ani páru že vůbec nějaký herní mechaniky existujou a rozčiloval se jakto že po mě střílí někdo koho já nevidím a jakto že moje HEčka z T-34 dávaj nepřátelský KV-1 jen po 10 dmg a maj psáno mnohem víc a on mě dá na dvě rány… Takový lidi jako sem byl v tý době já hrajou artyny ze zoufalství, z nevědomosti, z vlastní hlouposti.
No a pak sem se začal učit a něco maličko z herních mechanik jakž takž pochopil a artyny v důsledku získaných vědomostí a herních zkušeností přestal hrát, pak po delší době sem s mnoha omluvama našemu i nepřátelskýmu týmu ( tehdy to ještě šlo ) dojezdil těch pár tisíc XP co mi chyběly na tier X a následně všechny prodal včetně artynářskýho vybavení a posádky přeškolil na slušný a poctivý tanky.
Cesta zpět neexistuje, je to období který k mýmu účtu bohužel patří, už se toho morálního škraloupu nezbavím, ale až do vypnutí serverů se za artynářství budu v duchu omlouvat všem spolu i protihráčům.
No a pokud mi někdo z artynářů bude vyčítat že bojuju proti něčemu co sem sám dělal tak mu popřeju hodně štěstí aby herní mechaniky pochopil do tý míry že se sám dobrovolně artyn vzdá, protože dokud artynář sám nepochopí co je vlastně na artyně špatně tak se s ním diskutuje fakt hodně obtížně. Zároveň to vyvrací často opakovanej blud a nesmysl “zahraj si artyny a budeš vědět jak hrát proti nim” – protože já sem si artyny zahrál, patřil sem k aktivním artynářům co se neváhají přesunovat a vymýšlet a zkoušet nový pozice a přišel sem na to že artyny můžou prakticky kamkoliv a krýt a schovávat se před nimi opravdu nedá – prostě když jsou ve hře tak buď mi zruinují zábavu tím že mě rozstřílí nebo mi zruinují zábavu tím že se budu celou hru krčit v jednom křoví a doufat že mě nikdo nespotne. Ani jedna varianta není pro mě akceptovatelná. Hra by měla hráče především bavit ( a WG vydělávat peňouze ) ale s artynama prostě pro aktivního hráče kterej rád válčí vepředu zábavná není.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Jako vis jak…co ti na toto odpovedet? Moc to prozivas…kdyz artyne nedopreje RNG, muzes jit nahy pesky primo prostredkem louky a nic se ti nestane))…
Prece nechces, aby se s artynama hralo jak pri piskvorkach…mapa rozdelena na vic ctvercu a spojenci by hlasili..e17 treba))..kdyz mas tolik bitev s arckama, vypis ty jejich nevyhody…kdyz RNG nedopreje, frustrace artynare je zdaleka asi vetsi nez ostatnich v bitve.
Ja su normalni klasickej tuctovej hrac, v nicem nevynikam a i tu arcku nekdy vypustim z garaze…zahraji s ni jen to, co mi dovoli a s cim pomuze muj tym,a hlavne co mi umozni souper, vcetne toho nejvetsiho-RNG)).
Proste burcovat proti te tride je zbytecna blbost..osobne bych je vratil do doby pred stunem, to by plne stacilo. Taky nekde po forech nevyrvavas, jaka ze je nespravedlnost, kdyz treba ty ve stockovym tanku jsi v tak obrovske nevyhode oproti nejakymu jinymu hraci s nadupanou posadkou a s “nadopovanym” tankem..blbost, vim, ale uplne stejna jako to, co pises ty )).
Omlouvas se za to, ze jsi nekdy vypinal tanky artynou…az se i omluvis za to, kolik artyn jsi vypnul jinym tankem, tvou omluvu prijmu ))…vidis sam, je to blbost…tak jak to hlasani tveho noveho presvedceni o spravnosti existence artyn ve hre…ja jen doufam, ze WG takovy nazory nebere v potaz )). I ty moje, ale ja s tim nikde na “patricnych mistech” neotravuju )).
No a neber ty plky jako nejakej utok vuci tobe ..proste jen plkame a piseme si to, co si o tom myslime))…jo a kdybych te nekdy smahnul arckou, tak se ti omlouvam, ale moc uprimny to neni, protoze s vypnuti jakyhokoliv protihrace mam jen radost ))…tak se mej )).

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Hele v pohodě, s Tebou se debatuje fajn.
Artyna má stejný RNG jako všechny ostatní stroje ve hře – je to jeden z mála bodů kterej je u artyn fér. Naprosto stejně bude mít RNG vliv na trefování u jakýhokoliv tanku, naprosto stejně bude mít RNG vliv na poškození jakýhokoliv HE granátu.
Dobová herní mechanika artyn podle VijaCZ – hráč dojede na vybrané místo, tam zaaretuje podvozek, následně má před sebou dva kruhové ovladače, jedním ovládá číselník s odměrem a druhým s náměrem. Čeká až konkrétně jemu některý člen jeho týmu pošle koordináty palby, které ovšem musí odsouhlasit všichni spoluhráči v cílové oblasti, nastaví číselníky a střílí, případně upravuje podle nových dat pokud mu někdo nějaký poskytne. Cíl nevidí, výsledky mu může někdo hlásit, bez koordinátů a souhlasu spoluhráčů nemůže střílet takže riziko nevyžádané friendly fire je velmi malé, jakákoliv nevyžádaná palba naslepo by musela být tvrdě trestaná nebo úplně znemožněná. Šlo by to udělat i pěkně graficky. V týhle podobě by artyna teoreticky mohla občas pomoct tam kde to tým chce, možná….
Mít stock tank proti top nabušenýmu soupeři je OK – používáme stejný herní mechaniky, když budu šikovnej mám šanci.
Mít low tier tank proti tanku o dva tiery silnějšímu je OK – používáme stejný herní mechaniky, když budu šikovnej mám šanci.
Čelit stíhači tanků zalezlýmu někde v křoví je OK – používáme stejný herní mechaniky, když budu šikovnej mám šanci.
Hrát proti artynám OK rozhodně není – naprosto rozdílný herní mechaniky, všechny výhody na straně artyny, tank naprosto bezbranný a/nebo bez možnosti hrát.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Samozřejmě nejjednodušší řešení problému je vytvoření herního režimu bez artyn ( s patřičným omezením a případně znevýhodněním nebo placený ) kde si Vijové budou spokojeně užívat hru a artynářům zůstanou jen hráči kteří jsou s existencí artyn smíření nebo artyny dokonce podporujou. Klidně budu na hru bez artyn čekat deset minut, klidně za ní budu dostávat míň zkušeností a kreditů, protože od hry chci především zábavu, a WoTko bez artyn ( a cheaterů ) je pořád ještě fakt dobrá a zábavná hra.

Vortho
Čtenář
Vortho

Samozřejmě, pro technickýho neználka neschopnýho myslet objektivně a do hlubších detailů je tohle řešení nejsnazší.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Dobrá, opravuju, je to řešení druhý nejsnazší.
Opravdu první nejjednodušší řešení by bylo smazat artyny včetně vybavení a posádek bez jakýkoliv náhrady, bez kompenzace.
Já sem ale “pan hodný” a přesto že artyny jsou mým úhlavním nepřítelem, beru ohled na hráče kterým artyny vyhovují a respektuju jejich názor, pokud ho dokážou prezentovat slušně. Pro takové hráče by smazání jejich strojů nebylo fér, takže osobně sem spíš pro tu variantu vytvoření herního režimu bez artyn při současném zachování artyn ve hře, což by neublížilo vůbec nikomu a jeden z nejtoxičtějších problémů hry by byl vyřešen definitivně a navždy.

Vortho
Čtenář
Vortho

Hru bez artyn si můžeš vyzkoušet zhruba každou pátou bitvu. Proč by to nešlo formou režimu, to už bylo logicky odargumentováno na fóru, který čteš, jak si psal. Takže to ti nemá smysl psát znovu. Ať chceš nebo ne, arty balancujou/maskujou horší map design a ne úplně vyvážený vozidla + usměrňujou průběh bitev, což je vzhledem k neovladatelný mentalitě hráčů zapotřebí. Jejich zrušení je to poslední, co bys mohl od WG čekat. Daleko pravděpodobnější je buff a zároveň úprava mechaniky stunu. SPG je momentálně úplně podřadná třída, naprosto nezábavná pro většinu hráčů. Neatraktivní. Je to ten nejslabší nepřítel v bitvě.

Osobně bych byl pro, aby se max. počet SPG odvíjel od typu mapy (a mohl bejt klidně 0 u některejch map), aby se jim doba stunu snížila o 30 – 40 %, jeho dosah o cca 20 %, přesnost se zlepšila o pětinu, u vyšších tierů došlo k buffu pene a splashe, u nižších naopak k nerfu dmg/pene (reload nerfovat by byl s ohledem na krátký bitvy nesmysl), protože pro nováčka s 3k bitev je to fakt teror dostávat za půlku hp ani nevědět odkud… a rád bych věděl, kam moje artyna míří, aby se posílil faktor spolupráce. Plus plošnej buff doby zaměřování. Uvidíme ale, s čím WG přijde. A že s něčím přijde. 🙂

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

A kde je tedy konkrétně ten problém?
Hráči jako já prostě budou čekat ve frontě na tu pátou bitvu která jak píšeš bude bez artyn, do těch čtyřech před ní je to prostě a jednoduše nezařadí.
Na foru se neoběvil ani jedinej důvod proč jsou artyny užitečný a potřebný pro samotnou hru. Bylo tam od artynářů dost sobeckých sebestředných příspěvků a taky hodně jejich omylů vyplývajících z hrubé neznalosti hry a herních mechanik, doprovázených urážkama, nadávkama a vyhrožováním. Omlouvám se ale žádnej opravdovej důvod proč by artyny ve hře měly zůstat sem tam opravdu neviděl. Viděl sem tam jenom hlášky typu “já je tam chci” nebo “já neumím s ničím jiným hrát” nebo “neznám herní mechaniky a ignoruju taktiku takže pro mě jsou některý tanky na některejch pozicích nepřekonatelnej problém” což se jako argument uznává docela obtížně.
Další rebalanc artyn udělá jenom z modrýho problému fialovej problém. ale pořád to zůstane problém. Přebarvit problém není řešení.

Vortho
Čtenář
Vortho

Ale Vijo, pokud chceš mít hru jakžtakž hratelnou, SPG zkrátka potřebuješ, byť jejich pozitivní dopad na hru je nepřímej, tudíž je náročnější si ho uvědomit a vnímat něco jinýho než jenom stun. Nelze čekat, že lidi budou najednou zvládat rozhodovat se, kdy pushnout a kdy se stáhnout v závislosti na tom, proti čemu čelej. Neuměj to ani teď (viz ty, když na arty tolik naříkáš). Hulldown bestie (tzn. většina SSSR tanků a britský MT + HT) by si bez artyn vyndaly třeba půlku týmu… jenom proto, že rajčáci ti serou na to, že tu věž neprobijou, ale klidně na ten tank najedou a ukážou mu celou korbu. Koneckonců k tomu leckdy dochází už teď při tom minimu bitev úplně bez arty. S mentalitou hráčů fakt nic neuděláš, takže je zapotřebí podle nich hru nenápadně ohýbat a dát jim co nejmenší prostor pro chyby. Jinak ti tu hru nikdo hrát nebude.

Takže kdyby artyny měly jít ze hry úplně, bylo by zapotřebí zrevidovat pancíř, dost možná i mapy, zkrátka zjednodušit hru jiným směrem. Krom toho by bylo vhodný úplně odstranit LT nebo jim rapidně buffnout reload. To, co díky svojí rychlosti nasvítěj, je mnohdy ve fireline jenom pro arty. Buffovat dohled jim nemůžeš, aby se nějak odlišily od HT a MT, to už by ztratilo maskování smysl. Nerfovat ostatním třídám dohled taky nemůžeš. Poškodilo by to random a udělalo by to ještě větší propast mezi lepšíma a horšíma hráčema. Navíc by to posílilo nutnost hrát týmově a kooperovat, což ve WoT na publicu fakt moc nejde. Takže ti pak zbývá jedině posílit jejich přepadovou roli.

Arty jsou ve hře od počátků, není to nějaká nově vydaná featurka. Tím pádem je s ohledem na ní udělaný všechno ostatní. Od balancu jinejch tanků (který jsou mnohdy balancovaný právě náchylností na arty), přes celkový fungování pancíře a munice až, a to je hlavní, map design. Já daleko radši budu snášet sem tam nějakej stun nebo ránu, která mě ve většině případů ani nemá šanci trefit, než aby se hra zjednodušila způsobem, kterej by byl už vážně trapnej.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Takže si zopakoval naprosto nesmyslný vymyšlenosti z fora a přihodil nezbytnej insult oponenta a samozřejmě argument nikde – promiň ale nic jinýho sem nečekal.
Neuvedl si ani jeden jedinej důvod, ani náznak důvodu, proč jsou arty nutný. Naopak popisuješ situace se kterýma si extrémě špatní hráči zoufale neumí poradit a artyna jim jejich pachtění ještě výrazně komplikuje. Zkus to znovu a líp. Tímhle jen potvrzuješ zbytešnost artyn a “střílíš do vlastních”… což artyny dělaj často.

Vortho
Čtenář
Vortho

Pro tebe bych to potvrdil, i kdybych jednoduše napsal, že banány jsou žlutý. 🙂 Že nechápeš balanc a design hry, to je čistě tvůj problém. Pokud dojde k úpravám arty, tak to bude na 120 % (ať už přímej nebo nepřímej) buff, s tím počítej.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Takže všechny ty bitvy bez artyn kde se hráči skvěle baví a můžou využívat silný stránky svejch tanků aniž by je někdo šikanoval z rohu mapy artynou jsou podle tebe nebalancovaný a ošklivý? Podle mě jsou zábavný a krásný. Zkus argumentovat nějakým argumentem, tvoje vlastní dojmy zkreslený neznalostí herních mechanik jsou sice zábavný ale argument to fakt není.

Vortho
Čtenář
Vortho

Samozřejmě, pro horší hráče jsou bitvy bez artyn špatně balancovaný. Lepší hráči celou bitvu v takovým případě odehrajou z jedný dvou zaprděných pozic, odkud je průměr/podprůměr není schopen vyhnat. 🙂 Běžnej scénář. A nedivím se tomu, že to takhle probíhá. Vždyť je to takhle nejefektivnější.

Bitvy bez artyn jsou nezáživný, nudný, pro nooby. Jestli si nevšímáš toho stereotypu, když je bitva bez artyn, tak to vážně svědčí o tvejch pozorovacích schopnostech, resp. o tom, jak jsi schopen vnímat dění okolo sebe. Stejně tak svědčí o tvým způsobu uvažování fakt, že tak zásadní obsah hry, kterej je v ní už od počátků, nazýváš zbytečným. Kdyby ten smysl fakt postrádal, můžu tě ujistit, že by hra už dávno neexistovala, protože pokud by tak rozsáhlá funkce hry byla skutečně zbytečná, jasně by to svědčilo o hodně špatným game designu. Nicméně opět mám pocit, že jde o věc, u který bys musel přemýšlet víc než kdy jindy za celej život.

Jinak mluvit o šikanování v případě 3/4min. reloadu, svinským RNG a věčný době letu střely, to vážně nemůžeš myslet vážně. O tom, jak jsou střely od SPG předvídatelný, ani nemluvě.

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Ach tak…
Takže dobrej hráč si prej zaleze do jedný pozice odkud nic neovlivní a proto je dobrej…
Takže bitva s artynou kdy jsou všichni zalezlý za dvěma překážkama a krčí se tam do konce hry je podle tebe akční a dynamická…
Takže hra bez artyn kdy se otevírá k využití svobodně celá mapa je podle tebe nezáživná a nudná…
Co já se tu ještě nedozvím za překvapivý novoty 😀
Pobavil si mě, a teď prosím nějakej argument.

Vortho
Čtenář
Vortho

odkud nic neovlivní – to jsem nikde nepsal. Psal jsem opak, stačí umět číst.
všichni zalezlý za dvěma překážkama a krčí se tam do konce hry – ano, takhle se běžně brání proti arty horší hráči.
otevírá k využití svobodně celá mapa – takže třeba na malinovce, když nejsou v bitvě artyny, můžeš s heavy pořád vyjet na otevřený pole mezi bázema, jo?
😀

VijaCZ
Čtenář
VijaCZ

Mimochodem – nepřijde ti tvůj postoj tak že chceš trestat lepší hráče za to že jsou lepší? To myslíš jako argument? Dovol abych tě seznámil s faktem že tohle prostě nefunguje, nefunguje to ani v historii, nefunguje to ani v současnosti a nefunguje to ani ve hře. Jedinej důsledek je že ten dobrej se ti na to vykvákne a zůstanou ti jen špatní kteří se navíc nemaj od koho učit. To chceš ?

Vortho
Čtenář
Vortho

Jenže ono to už dávno funguje. To není o tom, co chci, nebo nechci. Je to ve WoT, je to v jakýkoliv další MMO hře. Protože to tam bejt musí. Že se ti to nezdá, to ničemu nevadí, protože na skutečnosti to nic nemění.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Z vypnuti..nevim proc, nekdy tam mam moznost -upravit-, vetsinou ne…ale to jen mozna nejsem v symbioze se svym telefonem, nvm :-).

premysl
Čtenář
premysl

Kdybys je nikdy nehrál, argumentovali by že nevíš o čem mluvíš, když jsi je hrál, argumentují že kážeš vodu a piješ víno… S blbcem se nedomluvíš ……

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Nevyjazdis ja za amikov som musel mat artinu, misia ochromte 30 vozidiel primarna misia excalibur.ako bez artin chces ochromit vozidlo 😀

Vortho
Čtenář
Vortho

Misi můžeš přeskočit za rozkaz.

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Rozkazy mam na ine brutalne misie.)

Vortho
Čtenář
Vortho

To ale pořád neznamená, že na Excalibur jsou zapotřebí arty.

Boomer68
Čtenář
Boomer68

Je to klasicky stejná diskuze jako jinde – zastánci klikání se budou housek zastávat, ti druzí jako já tuhle třídu nenávidí…nikdy se spolu nedomluví…Takže jako už mockrát, když mě housky štvou už hodně jdu hrát něco jiného…jednoduché, účinné…proč se vztekat – hraní je o zábavě, pro mě škoda, že mimo MM jsou housky další věc co mě na té hře prudí i když jinak mám tuhle hru rád – se všemi známými nedostatky…Takže si vesele klikejte – hádat se o to kdo má pravdu nemá žádný smysl…

Vortho
Čtenář
Vortho

A pak tu jsou hráči jako já, kterým artyna nějak extra nevadí.

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Rozhodne by to bol dobry napad pridat to do hry urcite pouzitelne artylerie zamna by som to hodnotil ako dobry napad

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Vsetci tu plakali ze cesky strom sa nerozsiruje.Konecne WG vypoculo komunitu (aj ked premiak potrebuje vyssiu pene ako sol).Teraz pribudnu artiny + premiak.Vianoce sa vratili 🙂

Vortho
Čtenář
Vortho

Je to vzpomínka na fan návrh. Ne reálně zvažovanej plán. 🙂

premysl
Čtenář
premysl

WG samo ví že arty je omyl, proto nic přidávat nebude ……

elrobto12
Čtenář
elrobto12

Myslím si, že by to mohlo být zajímavý, ale ochromení vyšších tierů by podle mě nemělo stejně přesáhnout 10 vteřin za předpokladu, že by přebijelo do 25 vteřin. Když budou přebíjet víc jak 25 vteřin, tak max by mělo bejt ochromení 15 vteřin. Ale záleží na tierů a na celkových parametrech. A teď něco k DANA. DANA by mohla bejt zajímavá volba na 10 tier. Rychlost 80 km/h adekvátní. Rychlost palby a pošjození taky. Ale podle mě, by DANA měla získat jednu novou mechaniku. Ta mechanika by se mohla jmenovat “zapření” nebo nějak tak. A fungovalo by to tak, že by DANA někam zajela a aktivovala ten mód (aktivace by mohla trvat 3 vteřiny) a když by vystřelila, tak by se nic nestalo. Ale když by ten mód neměla aktivovanej, tak by docházelo k poškozování modulů, jako jsou kola/věž/motor a mohlo by i docházet ke zranění členů posádky. S touto mechanikou by podle mě mohla DANA do hry, ale bez této mechaniky si myslím, že by byla moc silná. Ale to je jen muj názor.
Přeji hezký den. 😉

Sniper_The_One
Čtenář
Sniper_The_One

“Tímto udržuje potřebný počet těchto vozidel ve hře”
Vidím, že jsi stále stejně ******** *****.