V roce 2018 jsme pokračovali v naší snaze o zdokonalení systému tvorby týmů a velkých bitev, a přitom jsme přidávali nová vozidla, národy, výzvy a jiné strhující herní akce. Také jsme oslavili 10. výročí samotného nápadu stojícího za World of Tanks a vyhráli jsme čtvrté ocenění Golden Joystick Award, odkud jsme si už druhý rok v řadě odnesli domů první místo v kategorii „Stále se hraje“. Také jsme tvrdě pracovali na velkých plánech do budoucna, o něž se s vámi nyní podělíme!

V roce 2019 se chystáme

  • Vyřešit některé závažné problémy se systémem tvorby týmů
  • Vrátit do hry režim „Frontová linie“
  • Zavést do hry švédské střední tanky spolu s ostatními novými vozidly
  • Zvýšit dostupnost klanů
  • A na mnoho dalšího!
Změna vyvážení prémiové munice

Prémiová munice byla ve World of Tanks vždy jedním z nejžhavějších témat a v nadcházejícím roce provedeme zásadní revizi celé mechaniky.

Stávající situace
Dříve v letošním roce jsme podnikli první krok směrem k novému vyvážení prémiové munice tím, že jsme odstranili možnost zakoupení munice a spotřebních doplňků za zlaťáky. Proto nejsou termíny „Prémiová munice“ či „zlatá munice“ nadále vhodné – pojďme tomu souhrnně říkat „speciální munice“.

Čekali jsme, než množství „speciální munice“ ve World of Tanks poklesne a než se hráči přizpůsobí novému konceptu. Pojďme pro upřesnění začít s klíčovými důvody pro změnu vyvážení.

Hráči si svou munici vybírají na základě toho, co se děje na bojišti. Když dojde na vysoce výbušné granáty, jsou tyto taktiky oprávněné. Všichni dobře víme, že tyto granáty téměř vždy zaručeně způsobí poškození, ale toto poškození je zpravidla mnohem nižší, než poškození udělené standardními granáty. HE granáty se v podstatě používají k palbě na neobrněná vozidla, za účelem udělení maximálního poškození jedním výstřelem, nebo k palbě na cíle s minimem bodů výdrže. Plusy a mínusy těchto granátů v jakékoli herní situaci jsou všem zjevné. Proto je jasné, že neustálé používání HE granátů, i když máte k dispozici ty standardní, prostě není efektivní.
Když si hráč musí vybrat mezi standardními granáty a „speciální municí“ soustředí se pouze na probíjení pancíře. Typy munice se liší ve vlastnostech, jako je například rychlost granátu, ale klíčovým faktorem je pro většinu hráčů stále průbojnost. Používáním „speciální munice“, zejména APCR či HEAT, získáte výhodu pouhým utracením většího množství kreditů.

Co chceme udělat?
Naší nejvyšší prioritou je pomoci hráčům s více soustředěným výběrem jejich munice. Chceme, aby hráči posoudili výhody různých granátů a brali v úvahu následky jejich volby.

Je nesmírně důležité, aby nový systém vyhovoval všem našim hráčům. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet řešení, které jste nám aktivně poskytli, když jste nechávali své komentáře na našem fóru.

Snížíme poškození „speciální munice“ o 25-30%, v závislosti na průměrném poškození granátu, zatímco jejich průbojnost zůstane stejná. Procentuální hodnota, o kterou bude poškození sníženo, závisí na poškození na výstřel. Čím větší poškození na výstřel, o to více bude hodnota snížena.

Ve výsledku se chystáme k zavedení následujících mechanik:

Standardní AP granáty budou nyní nejatraktivnější s ohledem na cenu a poškození. Mají vysoké poškození na výstřel a jsou levné. Když tyto granáty ovšem používáte, není snadné nepřátelská obrněná vozidla zasáhnout.
„Speciální munice“ je dobrá k palbě na obrněná vozidla, protože má vyšší šanci na probití. Oproti standardním granátům má ovšem vyšší náklady a nižší poškození na výstřel (o 25-30%).
Vysoce výbušné granáty umožňují udělení poškození s vysokou pravděpodobností, bez ohledu na to, zda je vozidlo obrněné či nikoliv. Jsou efektivní proti špatně obrněným vozidlům a jsou levné, ale mají nízkou průbojnost, neprojdou skrz překážky, mají nejnižší poškození za výstřel v případě neprobití pancíře a často i nejnižší rychlost.
Co dál?
Do těchto zdokonalení jsme vložili spoustu práce a už se nemůžeme dočkat, až uslyšíme, co si o nich myslíte. Váš přínos je zásadní, zatímco na procesu vyvážení „speciální munice“ stále pracujeme. Budou-li připomínky, které na námi navržené řešení dostaneme, kladné, uvolníme ho k testování a analýze toho, jak ovlivní stávající hratelnost.

Půjdou-li všechny kroky testování tak, jak plánujeme, pokusíme se pak upravit cenu všech granátů s ohledem na jejich efektivitu a na to, jak často se využívají.

Dobře si uvědomujeme, že se tyto změny značně dotknou určitých tanků. Nemusíte mít obavy, protože všechna vozidla budou pečlivě posouzena případ od případu!
V některých případech bude nezbytná změna v poměru ceny či vlastnostech vozidla, ale bylo by příliš nepraktické hledat „univerzální“ odpověď na všechny případy. Rozhodnutí o implementaci této mechaniky ještě nebylo přijato!Chtěli bychom provést analýzu vašich připomínek, takže neváhejte a podělte se s námi o své názory a obavy na fóru.

Systém tvorby týmů

Před několika měsíci jsme zmínili, že rok 2019 bude pro systém tvorby týmů velkým rokem, takže se připravte na příchod velkých změn v příštích dvanácti měsících. Všichni víme o stávajících problémech, takže pojďme začít stručným přehledem.

Vývoj změny

Hlavním cílem systému tvorby týmů vždy bylo dostat hráče co nejrychleji do bitvy. Již od roku 2010 mají jeho různé verze jako nejvyšší prioritu rychlost

Ve výsledku jsme se potýkali s následujícími zásadními výzvami:

Takzvané „pokažené čety“, které se skládají z vozidel lišících se o více než tři úrovně (nejčastější byla vozidla nejvyšších úrovní + vozidla nejnižších úrovní v jedné četě)
Velký počet dělostřelectev v týmech (až 8)
Týmy byly složeny takovým způsobem, že v bitvě bylo jen velmi málo protivníků vaší úrovně. Například mohlo být ve vašem týmu 13 strojů X. úrovně, ale jen 2 stroje VIII. úrovně.
V roce 2017 byla k vyřešení těchto problémů určena aktualizace 9.18, která s sebou přinesla všem dobře známý systém šablon. Tyto šablony (hlavní systémy jsou 3-5-7 a 5-10) se používají do současnosti.

Šablony mají striktní pravidla: na nejvyšších úrovních by nemělo být více tanků než na středových, a na středových ne více než na nižších. Díky těmto schématům mají v každé bitvě hráči dostatečný počet nepřátelských tanků, se kterými můžou rovnocenně soupeřit. Dokonce i pokud se nacházíte ve spodní části seznamu hráčů, vždy budete na nepřátelské straně mít stejné množství tanků s totožnou úrovní.

Nová aktualizace, nové výzvy

Po zavedení systému šablon byly bitvy přijatelnější. Na druhou stranu jsme stáli před novou sérií potíží a výzev:

Hráči se jen zřídka dostanou do bitvy s vozidly své úrovně či o 1 nebo 2 úrovně nižšími a většinou hrají společně s tanky vyšších úrovní. Jinými slovy, často se ocitáte ve spodní části seznamu. To platí především pro tanky na VI. a VIII. úrovni.
Hráči s preferenčními prémiovými vozidly odehrají většinu svých bitev se šablonou 5-10 s tanky vyšších úrovní a jen výjimečně se dostanou do bitvy s vozidly nižších úrovní. Ve výsledku jsou podstatně narušeny výhody, které by preferenční sestavování týmů mělo mít.

Šablony ve stávající architektuře systému tvorby týmů jsou striktní, takže se nemohou rychle adaptovat na vývoj fronty na bitvu, což vytváří další potíže. Jinak řečeno, systém tvorby týmů nemůže analyzovat frontu vozidel čekajících na bitvu a nemá žádné nástroje pro její dynamické řízení.

Co se bude dít dál?

Pracujeme na úplně nových nástrojích, s nimiž se pravidla pro sestavování bitev mohou rychle přizpůsobit frontě na bitvu a specifické situaci ve hře. Také jsme usoudili, že užít si bitvu je důležitější než doba čekání ve frontě. Čekání na bitvu může trvat o něco déle, ale týmy musí být lépe vyváženy.

V budoucnosti:

Šablony budou flexibilnější a budou záviset na stávající situaci ve frontě na bitvu.
Navíc se kromě klasických šablon 3-5-7 a 5-10 mohou objevit i nové, abychom tím napomohli uspořádání fronty
Pro dvouúrovňové bitvy zde mohou být šablony 6-9 a 7-8
Pro tříúrovňové bitvy zde mohou být šablony 4-5-6 a dokonce 5-5-5
Pro tříúrovňové bitvy se také mohou objevit šablony s velkým počtem tanků v horní části seznamu. To se hlavně dotýká šablony 8-7 pro dvouúrovňové bitvy.
Jednoduše řečeno chceme, aby hráči byli častěji na vrcholku seznamu.

Vaše připomínky = náš úspěch

Na spoustě věcí se pracuje a ještě více nás toho pro nový systém tvorby týmů čeká v roce 2019. Technická část architektury je téměř připravena a v současné době se dolaďuje a testuje. Pokud budeme s výsledkem spokojeni, máme v plánu spuštění aktualizovaného systému tvorby týmů na hlavních serverech ve všech regionech, a efekty těchto změn budeme pečlivě analyzovat.

Už se nemůžeme dočkat, až uslyšíme, co si o všech těchto úpravách myslíte, a proto prosím své připomínky zveřejněte ve speciálním vlákně na našem fóru. Postupně, krok za krokem, budeme systém tvorby zdokonalovat a uděláme z World of Tanks ještě větší zábavu.

Návrat „Frontové linie“

Frontová linie se vrací zpět již v prvním čtvrtletí roku 2019!

Frontová linie doznala drobných úprav, protože jsme chtěli vyřešit poměrně jasný, ale přesto obtížný problém. Chtěli bychom zachovat starou přátelskou a odpočinkovou atmosféru, kde můžete hrát jen pro zábavu, ale zároveň bychom vám chtěli dát příležitost k plnění zajímavých střednědobých a dlouhodobých cílů, abyste neztratili zájem. Co je však nejdůležitější, „Frontová linie“ nebude jen krátkodobou akcí, ale sérií akcí v průběhu celého roku a s hromadami odměn a jiných bonusů.

Klíčová hratelnost „Frontové line“ zůstane beze změny. Za dobré výkony v boji budete dostávat hodnosti a body, a tyto body se budou dát využít k pozvednutí vaší úrovně. Jakmile vyzkoumáte určitou úroveň, začnete získávat odměny (kredity, spotřební doplňky atd.). Je zde 30 úrovní, a jakmile se dostanete na vrchol, můžete využít volbu „Prestiž“, což vynuluje váš postup a vy můžete začít znovu získávat odměny.

Do vzorce „Frontové linie“ jsme toho přidali více. Pojďme se na to mrknout:

Frontová linie začne v každém kalendářním měsíci a bude k dispozici po dobu jednoho týdne. Vaše putování akcí bude měsíčně trvat jeden týden s celkovým počtem 10 týdnů.
Nyní je zde více úrovní prestiže.Počet úrovní prestiže jsme zvýšili ze tří na 10. Dostupná úroveň prestiže se bude postupně zvyšovat s každým týdnem „Frontové linie“. Pro dosažení prestiže nebude existovat žádný striktní časový rámec. Můžete však dosáhnout určitého postupu a získat náskok v podobě 2 úrovní prestiže během jednoho týdne. Například v druhém týdnu můžete dosáhnout 4. úrovně prestiže. A když začne osmý víkend akce, můžete dokončit všech 10 úrovní prestiže.
Kromě základních odměn dostanou hráči speciální body za dosažení úrovně prestiže. Tyto body využijte k zakoupení vozidel za odměnu. Dostupnost těchto speciálních tanků se bude postupně zvyšovat s tím, jako budete dosahovat určitých úrovní prestiže.
Míra zisku ZK a kreditů zůstane na „Fontové linii“ v dalším roce stejná. Opravy a náklady na granáty se také nezmění.

Změna vyvážení vozidel

Letos jsme aktivně pracovali na novém vyvážení vozidel, přidání nových tanků a odstranění některých starých. Nyní jsme připraveni k dalšímu kroku.

Chystáme se vylepšit vozidla, která budou nejvíce ovlivněna změnou vyvážení „speciální munice“. Také se zaměříme na vozidla se špatnou efektivitou a přepracujeme některé neúměrně silné tanky, abychom mohli zrevidovat jejich vlastnosti.

Jako první budou vyvážena následující vozidla:
E 100
IS-4
Leopard 1
STB-1
Kranvagn
Také se podíváme na změnu vyvážení vozidel středních úrovní. Uvedený seznam není kompletní a je možné, že do něho budou přidány další tanky. Rádi uslyšíme vaše připomínky, takže neváhejte a o své názory a doporučení se s námi podělte.

Nová vozidla

V této chvíli nemáme pevné plány na nový národ, ale vývojářský tým o možnosti přidání nového národa diskutoval.

Na konci roku 2016 jsme vydali dvě větve švédského výzkumu zároveň, a nyní nastal čas přidat tomuto národu nějaká nová vozidla! Připravte se v příštím roce na příjezd švédských středních tanků.

Švédské střední tanky jsou obratná vozidla s rychlopalnými a přesnými děly. Co je však skutečně odlišuje, je možnost přechodu na palebný režim – vlastnost, kterou jste již viděli u švédských stíhačů tanků.

Ještě je příliš brzy na odhalení toho, kolik vozidel se v nové větvi objeví a na jaké úrovni budou začínat. Jako úplně poslední věc můžeme říct, že kandidáty pečlivě posuzujeme a všechna vozidla budou zcela historická.

Také experimentujeme s nastavením mechaniky pro nové švédské tanky, protože bychom rádi udělali přechod do palebného režimu automatický. Jakmile zcela nakonfigurujeme větev a doladíme mechaniku, podělíme se s vámi o nové informace.

Nové mechaniky

V blízké budoucnosti chceme experimentovat s novými kvalitními mechanikami. Ještě je příliš brzy na odhalování jakéhokoliv konceptu, neboť na něm stále pracujeme a v naší snaze budeme pokračovat i v roce 2019. Buďte tedy trpěliví, v budoucnu oponu tajemství nadzvedneme!

Hodnocené bitvy

V roce 2019 začne nová série hodnocených bitev a slibujeme, že bude zcela odlišná od dřívějších verzí!

Díky vašim připomínkám jsme se rozhodli opravit několik klíčových problémů. Dříve musel příležitostný hráč zabrat až na hranice svých možností, aby se dostal na 15. úroveň. Zároveň mohli nejlepší hráči dosáhnout maximální hodnosti rychle a mít pocit, že 15 hodností je pro ně málo.

Abychom našli řešení, které by nejlépe vyhovovalo většině hráčů, rozhodli jsme se přepracovat celou mechaniku pořadí a rozdělit ji na 4 divize. Každá divize obsahuje 15 hodností. Samozřejmě jsme snížili počet prýmků potřebných k dosažení 15. hodnosti, takže nemusíte mít obavy – nebudete muset zabrat čtyřikrát více!

Nové paradigma

První divize je Kvalifikační. V této divizi začínáte s čistým štítem. Když postoupíte na 15. hodnost, skončíte v další divizi, Bronzové.

A tady začíná opravdová zábava! V závislosti na tom, jak dobře jste si vedli v Kvalifikační divizi, pro vás bude získání prýmků v Bronzové divizi snadnější či obtížnější.

Ve Stříbrné divizi budou všechny mechaniky podobné. Pokud jste se prosadili v předchozí divizi, získáte více prýmků.

Závěrečná divize je Zlatá – a je to ta nejnáročnější! Až na vrchol dokážou vyšplhat jen ti nejlepší z nejlepších.

Z divize nemůžete sestoupit do divize nižší úrovně!

Aktualizace mechanik

Dalším zásadním problémem, který se snažíme vyřešit, je rozdělování zkušeností v bitvách. V nadcházející sezóně rušíme mechaniku, kdy hráči získávali zkušenosti pomocí svých bojových aktivit. Mnoho hráčů si všimlo, že bylo snazší získat aktivní bojové zkušenosti při řízení těžkých tanků. Tato mechanika bude nahrazena novým systémem na rozdělování zkušeností, který lépe zachycuje esenci a základní koncepci Hodnocených bitev.

Toto nejsou ani zdaleka jediné změny v Hodnocených bitvách, ale jsou asi nejzajímavější.

Klanové války

V lednu 2019 bude v nadcházející akci pro klanové hráče představen nový britský tank za odměnu:

T95/FV4201 Chieftain, těžký tank X. úrovně s odolnou věží a dobrou kombinací alfa poškození a poškození za minutu.

Obchod s předměty za bony

Letos jsme kompletně přepracovali herní obchod. Hráči mají nyní možnost zakoupit předměty, vybavení, a směrnice za bony a v roce 2019 chceme přidat možnost zakoupení tanků za bony.

Plánujeme vložit do prodeje vozidla, která nejsou momentálně v prémiovém obchodě, ale jsou stále ve hře. Mezi tyto tanky patří dárkové tanky a vozidla, která byla odstraněna z výzkumu, ale hráči je stále vlastní.

V tuto chvíli sestavujeme seznam vozidel, která budou za bony zakoupit. Rozhodně můžeme říct, že to budou tanky různých úrovní.

Individuálně posoudíme každé vozidlo a v závislosti na jeho jedinečnosti určíme jeho férovou cenu. Ve výsledku mohou vozidla X. úrovně stát méně, než tank úrovně VIII, a je možné, že v budoucnu se budou za bony nabízet některá velmi vzácná sběratelská vozidla.

Na obzoru

Přidávání vozidel do obchodu s předměty za bony plánujeme ve dvou kolech. První skupina se objeví na jaře 2019 a bude obsahovat dostupnější vozidla. Druhá bude obsahovat exkluzivní tanky a přijde do prodeje v druhé polovině roku 2019.

Navíc debatujeme o možnosti, že do obchodu s předměty za bony přidáme další dobroty a speciály.

Prémiový účet

Rok 2019 přinese skutečně zásadní změnu prémiového účtu. Stávající verze prémiového účtu tu byla už více než osm let a některé její funkce už nejsou pro hráče tak důležité, jako tomu bylo dříve. Například osobní zálohy nabízejí podobné a občas dokonce i lepší bonusy, takže přitažlivost prémiového účtu poklesla.

Zvýšení výnosů & užitečnost

Stále pracujeme na stanovení přesných specifikací, ale naším konečným cílem je, aby byl prémiový účet pro všechny výnosnější a hlavně užitečnější. Snad aktualizovaný prémiový účet poskytne hráčům další možnosti. Na základě vašich připomínek uvidíme, co na nás čeká v budoucnosti.

Nečekejte však, že koncept prémiového účtu bude zrevidovaný rychle. Naše plány vyžadují, abychom k tomuto problému zaujali komplexní přístup, což vyžaduje spoustu času a pozornosti. Celý rozsah potenciálních změn je stále v aktivním vývoji, takže pro další novinky zůstaňte s námi!

Styly úpravy vzhledu

V letošním roce jsme vydali spoustu skvělých stylů úpravy vzhledu, takže nám dovolte, abychom vám osvěžili paměť:

„Winged Hussar“ pro 50TP
„Fear Naught“ pro Caernarvon Action X
A samozřejmě dva exkluzivní styly Warhammer 40,000: „Valhallan Ragnarok“ pro KV-2 (R) a „Mordian“ pro BDR G1 B.
Ve skutečnosti máme zcela nová vozidla s úplně novými grafickými detaily na jejich pancíři. Ve „Sváteční operaci“ jsme představili nové 3D styly pro 4 tanky.

T57 Heavy byl upraven tak, aby vypadal jako tanky z války ve Vietnamu.
Bat.-Châtillon 25 t vypadá, jako by se zapojil do vojenských akcí v Alžírsku, a proto můžete na jeho korbě vidět tradiční ornamenty.
Grille 15 má výstroj z alternativní historie, kde byly německé stroje vybaveny ochranou proti fosforovým pumám a proti-granátovými sítěmi.
IS-7 byl vylepšen tak, aby přežil jadernou válku s novými průlezy, clonami přes podvozek a dalšími doplňky.
V příštím roce budeme v práci na úpravách vzhledu a vývoji nových jedinečných 3D stylů pokračovat. Jsme si jistí, že mnoho tanků vás příjemně překvapí!

Tankový závod

Ale počkat, je toho ještě víc! V roce 2019 vás čeká něco velmi speciálního… neuvěřitelný Tankový závod! Více informací se o něm dozvíte později. Sledujte novinky!

60
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Honza
Čtenář
Honza

Kdy se vyradi ta is4?

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

Takže popořadě k některým bodům:

Premiová munice: To co tam navrhují jako řešení je prakticky ctrl-c + ctrl-v co navrhovala komunita cca v roce 2013/2014, no na WG výkon. No muselo se počkat až do doby kdy je to na randomu neudržitelné a musí vznikat hovadiny jako OP 268 v4 a japonské godzilly. (chudáci fialky 🙂 )
Zničený MM: Popis prakticky odpovídá tomu co komunita věděla cca měsíc po nastavení toho omylu 3-5-7, no jsem zvědav jak to vyřeší. Ovšem všechno bude lepší než momentální katastrofa.
Frontová linie: WG bude muset hnout prdelí aby to nějak zatraktivnilo, momentálně je to nudná full gold kempírna co za ty odměny absolutně nestojí. Zkusil jsem to, katastrofa, nezájem.
Vyvážení vozidel: No s tímhle bude práce. Jak už jsem psal jestli změní parametry goldové munice tak to s vyvážením vozidel hodně zamává (aneb důsledky jako japonské godzilly a OP 268 v4…). No uvidíme…
Nová vozidla: No snad konečně pochopili že hráči nechtějí nové tanky ale řešení dlouhodobých problémů hry! Za mě +
Nové mechaniky: No jsem zvědav (ale mám strach). Jen doufám že se nějak znefunkční nebo zakáže XVM, prozatím největší rakovina pro tuhle hru.
Hodnocené bitvy: Prakticky to samé jak frontová linie. Nezájem.
Styly úpravy vzhledu: Pro mě momentálně o ničem. Proč bych si měl kupovat něco co stejně ostatní hráči neuvidí protože mají nehistorické prvky skryté? Ano můžu si to upravit jak chci pro sebe a jak se mi to líbí ale práce prakticky proč bych se s tím crcal?

Jenže WG se nedá věřit ani slovo, dokud to nebude ve hře, nevěřím ničemu co napíšou nebo řeknou.

Mirek
Čtenář
Mirek

Vcelku trefný komentář Bluetomcat. Jen mám odlišný názor na XVM. Já jsem naopak za XVM rád. Mám alespoň představu, co od týmu očekávat. Není to samospásné, ale vodítko chování hráčů to je.

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

XVM je zkrátka zlo. Každý tu volá po skill MM a proč? Protože XVM jim vypálil mozek.
Kdyby neviděli co proti nim jede tak jsou hry o něčem jiném. Nevypustí hru z toho důvodu že jim něco řeklo že prohrají, nejedou se utopit z toho důvodu že mají 49% šanci na výhru, nebo nejedou yolo protože jim to řekl nějaký program. Takových bitev tu už bylo. XVM je zlo a to mi nikdo nevymluví.

Bertiboom
Čtenář
Bertiboom

Tak v roce 2019 přijde uzamykání statistik a dokonce možnost zneviditelnění herního nicku ve hře.

JoAn
Čtenář
JoAn

A nespletl jsi se v hodnocení na Frontovou linii? Netvrdím že to byl nějaký zázrak, ale špatné to taky nebylo. Navíc já to hrál celý měsíc na PÚ s prem tanky, bez gold munice!!! (do statistik se to nijak nezapočítavalo, tak ani stathráči s tím nemuseli mít problém) a výsledkem bylo, že jsem měl čisty zisk 65 mega kreditů a dvě vyškolené plně tříperkové posádky. Za mě tedy dobrý !!! A když ještě vezmu v úvahu “odpočinek” od někdy až moc toxického randomu, tak to byla i zábava. Jsem rád že se to vrací a pochvala je i za frekvenci. Jeden týden za měsíc, je určitě lepší ,než celý měsíc v kuse.

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

hele nespletl sis frontline s grand battles ? v GB je to full gold a kempí se ale frontline byla naopak poměrně svižná a goldy tam spamovaly jen klikači kvůli většímu dosahu granátů

Baal
Čtenář
Baal

A co třeba dát možnost některé mapy hodit do ignor listu? Ta čína a paříž mi neskutečně pijí krev a jinak než kamikaze, nebo 3xR to neřeším.

myzrael333
Čtenář
myzrael333

přesně tak, Paříš pokud nemám heavynu, jedu yolo na střed. Kromě toho, že ta mapa hrozně vypadá se hraje blbě ta kempící strana s křovím. Pokud se pokusím o spot sem potrestanej, pokud si sednu do křoví tak usínám. Něco podobného se mi stává na nové polské mapě, hrozný.

funés
Čtenář
funés

Problém polské mapy je hlavně ten, že vždy polovina hráčů netuší co má na té mapě dělat. Tu mapu nemám nějak extra rád (potřebovala by víc aspoň jeden ridge na každé straně stejný jako ten středový), ale v jedné věci se mi líbí – v supportu mezi flanky. Když to porovnám s Ledovcem, na kterém ´kam jedeš, odtud se už nevrátíš´.

Bertiboom
Čtenář
Bertiboom

Tato možnost bude velmi pravděpodobně zavedena do hry v roce 2019 s patchem 1.5

jas
Čtenář
jas

Snižení damage u premiove munice: tzn tanky jako E25 nebo francouzske lighty(a vlastne ligty obecne), ktere uz tak maji zakladni munici mnohdy k nepouzití(uz jen proti tankům o tier výše) budou de facto nerfnute a budou mit nizsi DPM.
Vidím jak do B2 na tier IV budou hráči klovat premiovou munici s mensí damáží… a tohle bude platit o mnoha tancich … nevim jestli to je “pokrok”….
Myslím ze hráči s Typem 5 budou mit radost , že do nich ostatní budou klovat o mnoho déle…

p.s.: Pokud to nekdo neumel, tak mu to neslo ani s premiovou munici, HEATama shazoval pásy apod …

jas
Čtenář
jas

jeste doplnim: tzn nektere tridy tanku budou obtizne hratelne (light + med) proti heavy. Tanky s vysokou pene na standartu(TDcka) si budou rochnit blahem. Stejne jako obrnena monstra E100, Jgd E100, Maus, Type 4+5 Heavy atd…
WG cka radoby delaji sluzbu timto svým hrácům, nicméně budeme potrebovat k dosazení stejne DMG s premiovou munici teto munice mnohem více, tedy utrácet více kreditů!

cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly …

jas
Čtenář
jas

… p.s.2: a/ Zkuste zapremyslet jak budou vypadat tanky co nemaji vyzkoumane topove dělo(ktere byva nehratelne) a oni tomu jeste snizi DMG ….
b/ tanky s omezenym MM – stug IV na V.tieru (pene 110/158 a DMG 110)

Kena_Tesar1
Čtenář
Kena_Tesar1

tak u B2 je to jasné , i já používám ,,speciální munici ,, tam je velice spatná penetrace

Pencil_noobilis
Čtenář
Pencil_noobilis

tohle je fakt kentus.. co kdyby wg zapřemýšlelo nad tím že bych se střevem nedal goldovou municí za 260 ale kdyby prostě upravili počet kusů “speciální munice” tohle mi přijde trochu dementní .. anebo když už nerfnou poškození goldu .. tak ten gold můžou zlevnit ?? nestřílím full “speciální munici” ale tohle mi přijde fakt jak největší autismus

lojzo
Čtenář
lojzo

presne tak urcitew by bolo rozumnejsie upravit to tak ze maximalne 20% nabojov mozes mat premiovych a koniec mas 40 nabojov tak 8 nabojov premiovych a koniec a je po probleme

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

lol to zabiješ tanky co mají pár kusů munice , zatímco jiné co můžou nést 100+ ks nábojů to ani nepoznají

lojzo
Čtenář
lojzo

No tieto zmeny su prave tie zmeny ktore hru pochovaju uz nadobro pretoze su nezmyselne a urobia hru este viac nehratelnou. Znizit alfa poskodenie na premiovej municii???? To je co ze nezmysel staci jeden priklad klasicke IS ma alfu 390 ked mu 30% to je 130 damage dole cize ostane mu alfa na premiovej municii 260 damage a s toho ked vezmeme dole WoT oblubene RNG to sa bavme o 20 % to moze byt 52 takze kludne mu ostane 260 damage minus 52 takze ostane Poskodenie 208 tak a ked sa stretne IS proti Defenderovi to je rozdiel jedne tier takze aj v MM plus minus 1 sa stretnu tak za prve s penetraciou 175 sa defender bude smiat a IS mu neurobi vobec nic a ked nabijes Premiovy municiu das mu za neuveritelnych 208 damage ak ho samozrejme prebijes a on ti na oplatku da klasickym nabojom v klude za 480 to sa bude hrat paradne. Dame si este jeden tank taky premiovy Buldog M41 tank ktory bezne je proti X tieru skoro stale ma alfu damage 240 ak mu odoberieme 30% to je 80 damage dole ostava mu 160 damage a k tomu si dajme RNG 20% to je 32 damage tak mu ostane hrozive poskodenie na vystrel 128 damage a to sa bavime samozrejme ak prebijes pretoze X tanky ako IS7 a spol ani do boku nemusis na vlke dialku prestrelit takze to sa oplati hrat zaplatis 4000 kreditov a das za 128 proti Mausovi Type 5 HEavy IS7 Poliaka ktory ti vrati za 700 to je parada WG Gratulujem . A takychto prikladov je v hre velmi vela polovica tankov ostane nehratelnych. Co sa tyka MM a zmien to nei su zmeny ale iba zhorsenie situacie ako MM 5-5-5 super VIII tier dostane k sebe 5 IX a 5 X idealne a super teraz WG porozdava defenderov a potom taka T 34 M ked dostane ale 3 defenderov proti sebe parada moze si zahrat naozaj . Ako vy vo WG premyslate vobec????? Asi nie . MM nie je problem ako taky momentalne ale problem je ze nie su rovnaky hraci na oboch stranach ked jeden team cervene a oranzove staty a proti zelenym zltym a modrym to je dopredu isty vysledok aj ked bude 3-5-7 alebo 5-5-5.Ak zmena MM tak vytvorit nejake skupiny podla osobneo ohodnotenia kde kazdy kto sa tlepsi postupi vysie a nie davat hraca s 1500 osobkom proti hracovi s 10 000 osobkom a podobne. A ostatne ok balnas tankovala WG pozname 268-4 hovori za vsetko alebo Type 5 Heavy tak isto slabe miesto pancier 260 to je jasna ukazak balansu. Ved sme videli aj balans artyn mensi damage a ochromenie na pol minuty kedy si nepouzitelny . Radsej insta kill a idem do garaze ako byt nepouzitelny nic netrafis neotocis sa nenabijes skratka nic. Cize zaver : Hra na buduci rok zazije este vacsi upadok hracov pretoze zmeny hru znicia nadobro polovica tankov nebude hratelna a samozrejme MM a jeho uprava… Číst vice »

lojzo
Čtenář
lojzo

Este mimo temu pardoon ale chcel ludom povedat ohladom tych krabiciek a tankov ako to funguje
je to jednoduche ak pocas roku investujes do WG a niecu kupujes tak tanky dostanes ale pokial cely rok nedas WG ziadne financie tak tie krabicky naozaj kupujes ako loteriu a mas sancu tak 10-15 % asi tolko k tomu. Osobne som kupil krabicky a dostal som aj IS3 aj Defendera aj Skorpiona ale toho som mal tak goldy.

Losky_Cz
Čtenář
Losky_Cz

Myslím si , že by bylo více chytré více vybalancovat Obj. 268 4… je hrozně OP :/Také by bylo fajn vrátit nějaké mapy co tu byli v roce 2011-2014 cca…

Vortho
Čtenář
Vortho

Jestli ti teď připadá OP, tak přestaň hrát od tieru 8 vejš, dokud se nezlepšíš. 😉

Kena_Tesar1
Čtenář
Kena_Tesar1

souhlasím , OP jsou jen artilerie . Ted co rozdaly v bedničkách tu V. tierovou ART leFE…. tak VI . tier je pomalu nehratelný ( pomalé heavy ) expím GBR TT linii a je to fakt utrpení . Mozná bych omezil max. 1 artilerii na bitvu .

paiwer
Čtenář
paiwer

BDR je tezky medko 😀

funés
Čtenář
funés

268 v4 po nerfu není už ani náhodou OP jako byla. Stalo se přesně to, co se popisovalo při nerfu – pro dobré hráče to bude stále OP tank (ale to je každý), slabší hráči s tím už nebudou tolik čarovat. To se stalo, dvě třetiny těchto strojů v bitvách nedovedou ani prodat své HP, mnozí ani nepochopili přednosti tohoto stroje a ustavičně s tím někde kempí. 430U je aktuálně víc OP.

Vortho
Čtenář
Vortho

Nestačilo by po kliknutí na článek v přehledu udělat přesměrování na portál WoT? Jsem čekal něco novýho, ne full kopii.

Honza
Čtenář
Honza

Nechci nic ríkat lidi ale vy nechápete to že vás to bude stát stejně ty náboje a místo 10 jich vystřílíte 20 a zaplatíte za to místo 20k kreditů, třeba 80k a tím chtějí docílit toho aby si víc a víc lidí kupovalo premiaky a tak dále… prémiové účty… zálohy… akorát vám omažou ten med okolo huby jak chtějí aby byli všichni spokojený ale hlavně budou oni když jim půjde víc peněz do kapsy… asi jako díky Type 5 heavy a pak už to pořád přidavali 268 4… stačí když používáte půlku mozku

Tomfox
Čtenář
Tomfox

Přesně, jak prdel na hrnec. Taky řikám proč to už nenechaj bejt. Gold je za normální měnu, může ho pořídit každej. Snížení alfy je smrt pro některý tanky (is6 mne třeba napadá) a to i na vlastním tieru. Omezení počtu munice… no možná, ale zas u některejch tanků je 30% hrozně málo. Pokud snížej cenu na cenu AP (což se nestane) tak prosím, ale zas mne napadá problém s počtem vezené munice. Některý tanky toho nevezou zas tolik.
Tuším, že to zase rozjebe všechno okolo a problém nevyřeší.
A nebo ať všecho stojí stejně a hotovo :-D! Ať si každej louduje co hrdlo ráčí.

gormit
Čtenář
gormit

Prolétl jsem to jen letem světem. A nejsem žádný supr čupr odborník. Každopádně za mne situace s municí je momentálně absolutně v hajzlu. V podstatě lze hrát full gold za kredity. Nicméně to připravované řešení je úplně mimo, nepovedete k přemejšlení o vhodném momentu kdy využít speciální munici, ale jelikož to bude dávat menší dmg, tak se bude muset speciální munice používat ještě více a rozladěnost poroste. Jako ukusovat japonce, 268-4 a řadu dalších nových strojů, draze a ještě s malou dmg … po bude fakt super 🙂 … jediná cesta je razantně snížit počet goldů v zásobníku, aby hráč musel fakt volit, zdali si gold vyplácat či nikoli … ale to wg nechce, protože by to skutečně omezilo použití goldů a protože, i když jsou goldy za kredity, tak pro wg goldy rozhodně ekonomický efekt mají, odebírají kredity, někdo si i kredity dokupuje atd… prostě wg nepřipustí snížení používání goldu … naopak vymysleli fintuFŇ a ještě z lidí bude dělal blbce. Tolik ke goldům, dále jsem přehlédl cokoli o artynách, ať si kdo chce říká co chce artyny je bullshit a hráči artyn devianti, které baví chovat se krysoidně, no a tyto “osobnosti” dostaly v 9.18 řadu pobídek, jak své zvrhlosti uskutečňovat v ještě větší míře. Přesně souhlasím nedávno s QuickyB který situaci s artynama považuje za neudržitelnou. Ochromení, přesnost, rychlost střelby, počet arty ve hře 3-2 .. to vše vedlo k tomu, že artyny jsou nesnesitelné, lidi střílejí do vlastních, dezertují a obecně jsou nasraní, když vidí hru se třema artynama. Řešení je razantní a skutečný nerf, omezení na 2 max a já bych klidně koupil za prachy nějakej měsíční žeton na hru bez artyn. Ale nic z toho jsem v souhrnu na 2019 nenašel. Ostatní věci +- OK. U MM se nechám překvapit, moc tomu nevěřim 🙂 zatím žádná změna nebyla ideální, ale snaha se cení. Podtrženo a sečteno nejsem z toho nadšen a bojím, že se blíží nova katastrofa jako byl 9.18 …

duch
Čtenář
duch

Video Mighty Jingles: https://www.youtube.com/watch?v=GFtiggH4k-g a zkuste zapřemýšlet jak pro type 64 bude hra vypadat až udělají nerf premiové munice. Nebude mít sebemenší šanci se takhle daleko dostat. Se standartní municí tanky neprobije a goldová mu dá menší damage … game over

rádoby jednoduchá změna na munici bude mít dalekosáhlé důsledky pro všechny … a určitě negativní.

Le3ky
Čtenář
Le3ky

Nic netreba menit , staci ked daju max 1x arty na hru. Frontline a velke bitky pre tier 8 su tiez super ma to byt na stalo.

Kena_Tesar1
Čtenář
Kena_Tesar1

moje slova

HACKER
Čtenář
HACKER

Rok 2019 ve Wot aneb jak nám WG domrší hru ještě více super děkuji WG děkuji za další a další hovadiny. Tímto způsobem naserou jen čím dál více hráčů.

lojzo
Čtenář
lojzo

Rok 2019 bude s tymito upravami posledny klinec do pomyselnej rakvy WoT a hra definitivne konci a niet zachrany.

Stryker
Čtenář
Stryker

Dobře a co se stane s tak specifickými tanky jako je FV215B 183 a FV4005 ? To jako s Heshem bude dávat za 1000 jako s AP nábojem ? Nevim ale tím pádem jsou to další tanky na vyhození

lojzo
Čtenář
lojzo

Kamo zrovna o tie nezmyselne tanky nikomu nejde jednak nemaju v hre co hladat a po druhe budu davat za 1000 toje ako malo???? Za mna postacujuce ale zamysli sa nad inymi tankami dam ti par prikladov co bude s:
Vsetky light tanky su mimo tym padom ak budes proti o dva tier vyssim mozes sa ist utopit alebo stat celu hru v kriku ako priklad Buldog alebo AMX 13 57 a Type 64 a podobne
dalej co bude s tankami na VI tieroch ako T 34 85M proti VIII aku budu hrat ked bude novy MM 5-5-5 takze dostanes proti sebe 3 defenderov a 2 IS3 A a co im urobis zo zakladnym nabojom???? Vsetky rychlopalky VI mozes zahodit do kontajneru co budes platit 3000 kreditov za 80 damage defenderovi????? a dostanes nazad za Polovicu zivota a takychto tankov na vyhodenie bude minimalne polovica tale IS na 7 jeden najlepsi heavy co urobis Type 4 heavy z pene 175????

Skratka povedane WG toto robi len preto ze aby hry trvali dlhsie ked bude mensi damage sa davat a druhe opatrenie nutit ludi hrat X tier kedze to 90% ludi ani nehrava lebo to nema vyznam hrat ani ekonomicky ani kvoli expom a kvoli zabave uz vobec nie

Jas
Čtenář
Jas

… A největší sranda je, že tomu prikyvuji lidé jako Circonflexus nebo Gotwy… Nechápu…

myzrael333
Čtenář
myzrael333

Amx 13 57 vozí tak málo munice, že když chci s tím tankem dobře vydělávat tak mi jeden zásobník musí stačit. Lighty mám nejradši a jeden z důvodu je ten, že se bez drahé munice skoro obejdou. Type64 je OP i bez goldů.

lojzo
Čtenář
lojzo

tak si skus z municie type 64 odpocitat 30 % dole s poskodenia plus potom odpocitaj 20% RNG a uvidis kolko poskodenia ti za cenu 2800 kreditov ostane

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

víš , LT by neměl čelně krájet HT na autoaim a z boku ti stačí AP

myzrael333
Čtenář
myzrael333

Ale nově ta munice bude za 100 až 200 kreditů a právě o to jde, že bude stát stejně a munici si zvolíš podle vlastností a ne podle ceny.

Takové řešení je přece ideální pro všechny nebo ne ?

funés
Čtenář
funés

A co jako? Když bude munice adekvátně levnější, tak bude jediný rozdíl v tom, že budeš muset víc vážit co ano a co ne. No hrůza evidentně, nepůjde zapnout autoaim a smažit všechno co se namane, to jednoho opravdu zamrzí no.

jas
Čtenář
jas

pokud LTckam staci zakladni munice proc i top hraci maji goldovou nebo nekdy JENOM goldovou?(s vyjimkou SirFoch). Protoze nejvice zkusenosti ziskava hrac udelenim DMG a ne spottingem. Markovat tank jenom spottingem jde asi tezko. Uhrat neco JENOM se zakladni munici jde tezko(s vyjimkou Artilerie).
Pokud bude o 30% mensi DMG tak si holt hraci naklikaji o 30%vice goldove munice a zaplati o 30%vice za jeji uzivani. A profitovat bude jen WG.
Bavi me jak si vsichni mysli , ze diky tomu se hraci nauci weakspoty apod. Drtiva vetsina hracu nema WN8 pres 3000 a hraji to pro zabavu. Kdyby chteli, tak se uz weakspoty a nepouzivat goldovou munici naucili uz dávno!!!

funés
Čtenář
funés

Snížení dmg je podle kalibru, u nízkých kalibrů nejde o 30%. Tak s osmičkovým lightem neprostřelíš desítkovou hevynu no, božinku. Co bys chtěl, párat osmičkovým Batem IS-7 čelně? Aktuální situace s goldy je neúnosně likvidující gameplay, prostě nabiješ skill a prostřelíš čímkoliv cokoliv skoro kamkoliv, to má být game?

Desítková meta je tím zabitá (nechce jít hrát tolik hráčů.. a proč myslíš že ji nechtějí hrát? Není v tom náhodou full-gold určitým argumentem?), desítky v osmičkách jedou velmi často full-gold aby si nafarmily atd. Tlačit hráče do toho, aby hráči víc přemýšleli co a jak hrát a střílet, to je chvályhodné, není to to jediné s čím WG musí začít, ale v kombinaci s úpravou MM modelu je to něco, co se stát musí.

Tomáš
Čtenář
Tomáš

Snížením demage u x Vozidel nemyslím si že jeto pokrok ale že tu hru spíš. Brzy pohrbite hodně lidí se nato vysere pac vůbec se nesnažit o pokrok ale tu hru pohřbít když 1vs 5 tak kůrva jak máš. Zabít všechny když budeš mít zkurvemy demage de vidět že wg neuvazuje ale když su 3 karty ve hře a jedna arta ti dá za 1000 dmg toje v pořádku .

jas
Čtenář
jas

3arty jsou mor. A ještě větší na nižších tierech, kde jsou schopny na vystřel vymazat tank…
1 arta na hru max.

Tomáš
Čtenář
Tomáš

Já bych arty zrušil úplně ale stím co má wg vplanu tak. Se hodně lidí na wotko vysere

VijaCZ
Admin

Jedna arty je pořád nefér hnusná herní mechanika, jedna arty je pořád o jednu víc než je správný

lojzo
Čtenář
lojzo

Ano vieme niekto je vecne uplakany s artylerie uz sa treba s tym zmierit ze su sucast hry a vzdy aj budu.A nevyplakavat kazdy den.Arta mne absolutne nevadi treba hrat aby na teba strielat nemohli. Arta momentalne nie je vobec ziadny problem v hre

Vortho
Čtenář
Vortho

Konstruktivní kritiku u některých lidí zkrátka nenajdeš.

Glock17
Čtenář
Glock17

ad Frontline:

Jestli tomu rozumím, bude v základu 30 levelů (to znám, to bylo v květnu), malé odměny za každou dosaženou úroveň prestiže, po dokončení 30. levelu se bere finální odměna (byly to medaile + bony), nuluje se prestiž a hráč se dostal na I., II. nebo III. rank.

Teď píšete, že ranků bude až 10 (I. – X.). Tedy na maximální X. rank bude potřeba 300 levelů? A to během 10 týdnů hraní? Tedy 30 levelů za týden? Co si matně pamatuji, tak při 5 hodinách denně u Frontline jsem zvládnul oněch 30. levelů za 5 dní (25 hodin). Průměrný hráč by u Frontline tedy měl vydržet 3,5 hodiny denně každý den v týdnu…

Navíc je to dlouhodobá soutěž, člověku zcela jistě vypadnou některé termíny (služebky, dovolená, prázdniny,…), takže soutěž bude nakonec jen pro hardcore hráče. Doufám, že odměny budou taky hardcore, protože jinak se jim na to hráči zvysoka vykašlou.

hb74
Čtenář
hb74

pokud si představím, že většina prémium tanků je 8. tieru a jsou skoro perma proti desítkám a devítkám. A když jim omezíte “speciální = goldové” náboje, tak si řežou pod sebou větev. Protože goldové náboje trochu alespoň trochu zvyšovaly šanci na probití. Nerozumím tomu, co WG sleduje, HB

Glock17
Čtenář
Glock17

Pes je zakopaný v detailech. Těch je dnes pomálu, takže všichni víceméně odhadujeme. Co si WG skutečně vymyslelo, uvidíme v supertestu/sanboxu/testserveru. Až to bude, budeme se rozčilovat. Dříve ne.

bcstano
Čtenář
bcstano

Nizsia alfa na premiiovej municii nie je zly napad ale ma vela dalsich ale. Dotkne sa to tak vela veci ktore by trebalo nasledne dobalancovat co ale WG velmi pravdepodobne nezvladne a ak ano tak za dost dlhy neprijatelny cas. Ak to maju fakt premyslene mohli by o tom dat viac infomacii nech im nekrivdime. Tento model je najvhodnejsi v pripade zeby uprednostnovali jednotierove bitky (aspon tu by sa to najmenej rozladilo ale aj tu by to nebolo uplne OK) ale oni sa pri MM rozhodli pohnut presne opacnym smerom co sa spon mne nepaci ale budiz budem kritizovat az to vyskusam. Je to kazdeho nazor ale mne viactierove bitky viac zabavnejsie nepridu ale prave naopak. Aj pri jenotierovej bitke rodielna skladba techniky medzi teamami neprispieva zabave. Ale ludia su rozni a kazdy to vidi po svojom a mozno ja som nejaka mensina v tom pripade skor ci neskor hru asi opustim. Tak ci onak mam pocit ze robia vela protichodnych rozhodnuti co v komplexe nemoze vypalit dobre ci uz vyhovuje ktorejkolvek skupine hracov.

funés
Čtenář
funés

Jednotierové bitvy pro mě osobně nejzábavnější nejsou. Kombinace tierů vytváří daleko větší množství herních variant a postupů. Když budeš hrát jen +-0, tak na Himlu s VeKou vždycky najedeš do uličky, nemusíš hrát nic jiného. Když seš proti IX, tak víš, že tam musíš už být dost opatrný. Když seš proti X, tak víš, že nesmíš peakovat vůbec a jen čekáš, jak supportovat zbytek. Když jsem s X na topu, dělám věci, které na čisté X hře neudělám (třeba s Bc25t agresivní spot až na soupeřovu bázi na Klidném prostředí). Hra je daleko rozmanitější, než kdyby se potkávaly jen stroje vlastních tierů. Příkladem jak se to dá dělat je naopak Frontline, kde jednotier dává smysl, ale celý gameplay je kvůli tomu značně modifikovaný – čas, báze, respawn. A ne každá osmička si FL užívala, že. 5/5/5 s tím, že daleko větší váhu dostanou třeba 7/8 nebo 5/10 bitvy bych vítal. WG musí trochu hodit vidle do aktuální metagame, je příliš zdegradovaná. Stačí se podívat tady na ty příspěvky, kolik breku na téma ´low light nic neprostřelí´.