Frontline feedback od RagingRaptora(thearmouredpatrol.com)
– zkráceno, upraveno, doplněno … názory překladatele mohou být odlišné a jsou uvedeny kurzívou.


Frontline (dále jen FL) začne hráče rychle nudit, protože se pořád opakuje jedna a ta samá mapa. Opravdu doporučuji přidat další mapy v průběhu sezóny! Uvažujte o udělení 50% bonusu bodů vítěznému týmu, aby se se postup (grind) zkrátil a byl snesitelnější, stejně jako podporujte aktivní účast na vítězství! Zvýšili jste sumu potřebných bodů o 62% (aby hráči dosáhli jedné úrovně prestiže) ve srovnání s předchozí (loňskou) premiérou, tak proč tento bonus nedávat za výhru? Nyní můžete snadno zahodit výhru jen proto, abyste získali hodnost generála. S tímto přidaným bonusem můžete dostat stejně bodů (jako má generál) i s hodností majora! Já jsem dotáhl náš tým k výhře, bum, dostanu generála zdarma a k tomu dalších 650 bodů!

Dále si myslím, že útočník nemá žádný důvod ničit na konci mapy věže s kanony. Z nějakého důvodu je zisk ze zabírání bází (pozn. překl. sektory A, B, C, D, E, F) obrovský, zatímco bodový zisk za zničení kanonů je skoro minimální. Zvažte, zda hráčům nedat více bodů za útočení na kanony. Nakonec to jsou hlavní cíle! Tak proč dáváte tak málo bodů? Také nezapomeňte, že Inspirace (volitelná rezerva) také poskytuje asistenční body při střelbě do tanků. Na konci bitvy stoprocentně stojí za to použít Inspiraci při útoku na kanony, protože obvykle chcete vyhrát hru! Takže prosím zvažte přidání asistenčních bodů z Inspirace také za poškození kanonů od spojenců, které byli vámi inspirováni!

Teď něco pozitivního. Je skvělé, že věže s kanony mají na zadní straně větrací otvory s pancířem o tloušťce 25 mm! Dobří hráči na ně mohou zamířit a díky HE granátům dosáhnout maximální DPM.

Zpět k normálu. Osobně jsem považoval za velmi obtížné získat generála jako obránce (pozn. překl.: RR očividně nehrál FL s artynou). Museli jste hrát výrazně riskantněji, abyste získali minimální bodový zisk ve srovnání s útočníkem. Útočníci mají za vyšší riziko vysokou odměnu, zatímco obránci cítí, že za vyšší riziko nemají adekvátní odměnu. Možná přidat více bodů za blokování capu střelbou? A uvažujte o tom, že by dělostřelectvo mělo mít méně rezerv. Je to opravdu nepříjemné vidět, že artyny obvykle získají mezi obránci jako první generála za to, že nedělají nic jiného, než posílají průzkumná letadla a dělostřelecké údery, používají strojírenství a svoje kanony. Opravdu odměňujete odpudivý styl hraní (dejte mi EBR 75 FL 10 pro epizodu 2. povedu osobní vendetu proti artynám!) Proč byly odstraněny bony za medaile? V loňském FL byly bony za medaili nebo za malé armádní medaile (pozn. překl.: generál armády, profesionální válečník, malá armáda, mistrný útočník, železný štít). Tyto odměny podporovaly a odměňovaly členy mých čet a já jsem tehdy hrál pro medaile. Teď jsou prostě úplně zbytečné. Možná jim znovu dejte nějakou odměnu – 10 bonů nebo tak nějak, nemusí to být moc. Něco malého je vždy lepší než nic. Dejte JASNÉ instrukce pro následující 2. epizodu. Když dosáhnete v první epizodě 2. úroveň prestiže a k tomu 30. level postupu a chcete resetovat, tak JASNĚ řekněte HRÁČŮM, že pokud resetnou svůj postup (tj. získají maximální 3. úroveň prestiže), tak nebudou moci postupovat dál, tj., uvíznou na 1. levelu s 1 bodem pro rezervy! (pozn. překl.: RR očividně nečetl pravidla dost pořádně, protože tohle tam napsané je).

Ve skutečnosti jsem se z feedbacku (z Německa) dozvěděl, že ve v okně (při čekání na respawn) je skutečně věcička na vyhledávání tanků! Zvýrazněte tuto možnost, protože já jsem ji nenašel ani po týdnu hraní FL (pozn. překl.: myslí tlačítka na levé straně pásu s tanky, kterými si volíte národnost, typ tanku atp.).

Míření na cíle bez pozadí (ono slavné skákání koláče na cíle na horizontu) je téměř nemožné, protože zaměřovač skáče nahoru a dolů. Snažil jsem se vysvětlit nápad v mém videu, kde zkouším předměřit na tank jedoucí na horizontu a zaměřovač skáče jak zajíc. Nebylo by možné udělat za tankem pozadí, dejme tomu box 3 metry přesahující obrys tanku v každém směru, který by měl vlastnosti pozadí? Zaměřovač by tak neskákal a hráč by měl možnost předměřit (pozn. překl.: zajímavá myšlenka, jen jestli jsem ji správně přeložil…).

Další vylepšení uživatelského rozhraní by bylo skvělé, např. by se na minimapě ukazovala zbývající doba, po jejímž uplynutí je možné znovu použít opravnu… nebo ukázat, kolik útočníků nebo obránců je v daném sektoru (straně)! Oznámení o napadených zónách (o capech) by se měla objevovat rychleji! Trvá dlouho, než se ukáží na obrazovce. Nebo je jednoduše umístěte na levou stranu obrazovky, kde budou přehledně všechny všeobecné (zásadní) informace.

Opravte chybu v pozvánce do čety.

Přidejte informace o tom, jak dlouho se dobíjí bojová rezerva, když zemřete dříve, než jste ji použili.

Pár slov závěrem: Napoprvé jste z FL udělali skvělou věc. Úžasnou, ale s mnoha chybami. Jsem rád, že hodně chyb zmizelo a rapidně narostly FPS. Výborně, ale prosím WG – většina vašich hráčů jsou starší hráči, kteří všichni mají práci. Nepočítejte, že budou trávit 20 a více hodin týdně ve FL, aby si vyjezdili tanky a další věci (pozn. překl.: taky mají rodiny!) WoT je hra, ne životní styl.

Přehodnoťte, kolik bodů potřebujete pro prestiž. Mód FL by měl být něčím, co můžete použít k propagaci (reklamě), jak je vaše hra dobrá, jak do ní přivádí nové hráče, kteří mohou hrát masivní 30 vs 30 bitvy na této obrovské mapě!

Během 1. epizody jsem viděl hodně hráčů online a slyšel jsem od mnoha hráčů, že se vrátili do hry pouze kvůli FL (pozn. překl.: já se taky vrátil kvůli FL).  A teď je kopnete do zadku hloupým tvrdým a dlouhým grindem a okamžitě se z něj vytratí zábava.

Děkuji moc za pozornost a čas. Doufám, že jsem vysvětlil své dojmy a závěry na FL a doufám, že můj slabý hlásek bude v Minsku slyšet. Děkuji vám

RagingRaptor
https://worldoftanks.eu/cs/community/accounts/502690385-RagingRaptor/

Glockovy postřehy

Většina názorů od hráčů (RR a lidí z českého ofiko fóra) se dá shrnout do několika oblastí:

1. Bugy
2. UI
3. Vyvážení
4. Hráči

Ad 1/
Nejhorší je skákající zaměřovač u cílů bez pozadí (obvykle na horizontu). Trvalo mi značnou dobu (asi 30 bitev), než jsem se odnaučil střílet na tanky na kopci schovávající se za baráky (ano, slavné domky nad zónou F). Potom jsem se naučil zamířit na domek, počkat až cíl zase vykoukne, umístit na něj zaměřovač a hned vystřelit, neb jsem už měl doměřeno na dům (zde je ovšem nutné mít na posádce příslušné perky a na tanku odpovídající vybavení – stabík).

Dalším bugem (pro mne) jsou neskutečně přesné generované dělostřelecké údery (nikoliv rozdávané hráči), které trestají přejetí do zakázaného sektoru. Zatímco první salvě jsem se byl schopen vyhnout, druhá přiletěla vždy přesně bez ohledu na to, že jsem uháněl maximálkou a kličkoval mezi domy ve městě. Proč, proč proč? Že by si balanc byro zase šetřilo práci? Nestačí ho poškodit tak, že bude muset z prostoru jen vyjet (zničit mu pásy, motor, dělo, nádrže, půlku posádky – když si to opraví, bude ho to stát celý spotřebák) a nechat ho doplazit se k nejbližší opravně? Takto zhebne, počká 20 vteřin a respawne.

Je legrační, že hromada dutých ocelových bezešvých trubek je neprůjezdná a neprostřelitelná, zatímco hromada dřevěných klád se dá rozjezdit na atomy nebo rozstřílet jedinou ranou. Tady zase někdo nepřemýšlel… (napadá mne příměr k nezničitelným kašnám v Nebelburgu).

Jeden hezký bug – neviditelný tank:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/699568-vse-o%c2%a0frontove-linii%c2%a02019/page__st__200__pid__16649621#entry16649621

Ad 2/
Tady mám jen jedinou (snad) originální myšlenku. Chápu, že WG nechtěl dát hráčům na výběr mezi útokem a obranou (obranu by hrálo podstatně méně lidí), ale proč proboha hráči nemají možnost zvolit si na začátku bitvy alespoň vhodnější sektor???

Stačilo by do loading screenu udělat volbu během odpočtu “Chcete přeskočit do zóny?” a k tomu 3 tlačítka (do A, do B, do C) Přemístění by se uskutečnilo jen v případě, že by se našel někdo, kdo chce přesun opačným směrem, tj. v každém sektoru by muselo být na začátku 10 proti 10.

Ony jsou totiž sektory, které favorizují některé typy tanků. Např. zóna B je typicky určená pro hevyny a medka. Papírová TD tam nemají na práci než bránit údolí (přilehlé k zóně A) – já vždy se Skorpionem přejíždím na bránění A (a ztrácím cca 40 vteřin přejezdem). Zóna A je zase nevhodná pro hevyny – balkon na jedné straně + dobře přehledný terén na příjezdu a otevřený na capu s pár šutry (ale je ideální pro TD a medka/lajty). Zóna C je nevhodná pro medka, která je degraduje do role sniperů (dobře tam ale zahrajete s hevynou nebo s TD).

Navazující zóny (D, E, F) jsou zase jinak zaměřené, tam se ale dá snadněji přejíždět a kombinovat (nebo stačí umřít a vybrat si jiný typ tanku).

Další zajímavé názory – indikace obsazení fronty, limit obsazení front, nevíte jak opustit tank? (klávesou J a počkáte si)
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/699568-vse-o%c2%a0frontove-linii%c2%a02019/page__st__240__pid__16653195#entry16653195

Ad 3/
Asi největší bolest celého modu. Vícero lidí k tomu má stejný názor:

Použitelné tanky a jak je jich pro FL opravdu málo:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/699568-vse-o%c2%a0frontove-linii%c2%a02019/page__st__240__pid__16651737#entry16651737

Málo tanků pro nováčky:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/699568-vse-o%C2%A0frontove-linii%C2%A02019/page__st__280__pid__16654287#entry16654287

Myšlenka vícero spawnů:
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/699568-vse-o%c2%a0frontove-linii%c2%a02019/page__st__360__pid__16660097#entry16660097

Za sebe pominu nevyvážené mapy sektorů (pěkně popsáno výše), zastavím se u rezerv. Medka a hevyny by měly mít 2 (jako TD), artynám i lajtům nechat 3 (komu se to zdá moc, tak viz níže ad 4). Letadlům prodloužit dobíjení nejméně na dobu jako má kouřovka, alternativně stejně zkrátit dobu dobíjení kouřovce. Obojí jsou rezervy na dohled, měly by mít stejnou váhu (čímž míním i tu skutečnost, že 50 vteřin kouřovky je zbytečně moc, 20 vteřin je tak akorát).

Jedna drobnost k mapám mne přesto napadla (a u nikoho jsem ji neviděl/nečetl) – až se bude měnit design map, nešlo by udělat most přes vodu mezi zónami B a C hned z kraje? Útočníci mohou přejíždět mezi A a B snadno, C je ale izolovaná zóna (taky nejsnazší na obranu) a odjet se z ní dá jen po té dlooooouhé odkryté pobřežní cestě (30 vteřin) a to jen když je obsazena zóna B.

Ad 4/
Hodně toho bylo řečeno k tomu, jak je hra nevyvážená, protože artyny, protože málo za spot, protože tamto nebo onamto… Hra je nevyvážená, protože ji hrajou hráči různých úrovní a dovedností, tj. ponerfujte artyny a dobrý hráč s ní stejně udělá generála. Zákazy a příkazy jsou nutně selektivní, nepostihují všechny možné situace a netrestají všechny stejně. Řešení je stejné jako u zákonů – dobré pravidlo má být obecné, jednoduché, aplikovatelné plošně s minimem škod pro zúčastněné.

A teď pozor – přichází moje geniální myšlenka, která ve mně hlodala už od minulého týdne (čtvrtek), a teď (úterý) se vyklubala ven po shlédnutí tohoto replaye… http://wotreplays.eu/site/4778232#stats

(SPOILER – Když si replay pustíte, tak uvidíte, že dotyčný získal poručíka v odehraném čase 5:00, kapitána v odehraném čase 6:25, majora v čase 12:19 a generála v čase 12:48 – za 7657 dmg + 788 assist dmg a 2605 stun dmg. Zbytek bitvy 13:12 minut jen tak seděl, střílel jak u Verdunu a měl z toho téměř nulový profit – nastřílel dalších 7012 dmg + 1031 assist dmg + 3441 stun dmg)

KDOKOLIV, kdo dosáhne ranku GENERÁL, DOSTANE AUTOMATICKOU STOPKU V BITVĚ A K TOMU VÝBĚR – buď přejde do spectator módu (pozorovatel, co nemá tank) nebo půjde do garáže. V prvním případě to bude asi lepší pro hráče v četě – bude ostatním v četě dělat leteckého návodčího, druhý případ využijí singlové (budou moci hrát jinou bitvu, ale pozor, tanky jimi již použité v bitvě zůstanou bloknuté do konce bitvy = tedy žádná volná artyna pro klikače). JEHO MÍSTO ZŮSTANE NEOBSAZENÉ, jeho tank zůstane v bitvě jako statický zničitelný cíl tam, kde získal hodnost generála.

K obecnosti – nebude se vztahovat jen na artynáře, ale taky na další třídy; schopný artynář půjde z kola ven první a nebude vyžírat dmg spoluhráčům. Schopný lajt půjde do garáže a assist dmg za spotování si rozdělí spoluhráči.

K jednoduchosti – pravidlo je aplikováno jen jednou a až po splnění přesně určených podmínek (dmg, cap/decap). Taky si myslím, že se takové pravidlo dá naprogramovat stejně jako vykopnutí z bitvy za teamdmg), tj. už je to i vyrobené, jen za jiným účelem…

K plošné aplikovatelnosti – dá se použít u stejného formátu bitvy na každé další mapě, protože se vztahuje jen k odvedenému výkonu hráče.

K minimalizaci škod – dosažením hodnosti generála získá hráč maximum možného – žádná prestiž navíc mu nepřibude ani neubude, a to ani za ty udělované (zbytečné) medaile. S každou pokračující udělenou dmg dostává jen stříbrné (ty si ale může vydělat i v jiné bitvě – odejde z bitvy a dá si např. náhodnou bitvu na 15 minut, která stejně skončí do 6-7 minut).

Generál svým odchodem současně POMŮŽE spoluhráčům i protihráčům tím, že ti si MOHOU více zastřílet a tak získat vyšší hodnosti. Generál navíc přestane MARNIT svůj čas v bitvě – může jít do jiné FL bitvy, kde si v “ušetřeném” čase nepochybně vystřílí další vysokou hodnost. Dobří hráči si tak zkrátí grind. Průměrní i horší hráči si ho taky zkrátí (zbude na ně víc dmg). Boti nedostanou nic navíc, protože se často někde zaseknou (nebo dojedou do prázdného sektoru a nemají na koho střílet ☺).

Pokud má někdo i přesto dojem, že dobří hráči by takovou stopkou byli neúměrně trestáni, tak co je reset (postupu na 30. úrovni) jiného než trest za dosažení maximálního levelu? Tumáš prestiž a začni znova bez rezerv, ty troubo!

Ve FL není důležité zvítězit, ale zajezdit si a nastřílet (s mírou). Ne vždy ale hráči tohle chápou, resp. ne vždy přemohou svoji chamtivost po dmg (viz výše uvedený replay). Tady by měl už zasáhnout Wargaming. Pokud WG nezasáhne, tak prosím všechny hráče FL – když už získáte generála, tak přestaňte hrát a dejte si pauzu do konce bitvy. Ostatní vám budou vděčni za to, že nejste další chamtivý blbec.

Děkuji, že jste můj překlad a vlastní text dočetli až sem.

Autor: Glock17
FL 1. epizoda: 69 150 bodů ze 103 bitev za 41,5 hodin

P.S. Neumíte někdo udělat makro, pomocí kterého by se daly připravené texty (v různých jazycích) vkládat do in-game chatu? Hodně málo hráčů umí v bitvě vnímat “anglický” text…

https://thearmoredpatrol.com/2019/02/18/frontline-feedback-by-ragingraptor/ + vlastní https://www.youtube.com/watch?v=UV-3ucIYspc

48
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Jaromír Moravec
Čtenář
Jaromír Moravec

“dobří hráči” neničí věže, ale snaží se nastřílet co nejvíc dmg kvůli postupu 😉

Vortho
Čtenář
Vortho

Přes nastřílení co nejvíc dmg ta cesta moc nevede.

Glock17
Člen
Glock17

Vždy se najde pár trotlů, co vidí než červený čtvereček nad kanonovou věží a dál o věci nepřemýšlí. Já zažil bitvy, kdy jsem do věží střílel záměrně, protože jsem chtěl už odejít z bitvy, kterou můj tým totálně dokonil (udělal ukázkový parní válec a já měl než poručíka).

Le3ky
Čtenář
Le3ky

Prva FL ma bavila , teraz som bud nepochopil pravidla ale vzdy ma zabije nejaka artyna . Dal som iba 3 hry ale arty ci nejake delostrelectvo ma vzdy dostalo. Neznasam arty a v tomto mode je este 10x otravnejsia. Pravdepodobne je ale chyba vo mne a nepochopeni pravidiel.

Glock17
Člen
Glock17

No, my jsme jednou najeli asi v 7 lidech do capu E a zaměřily se na nás všechny nejméně 2 artyny + 2 nálety + 3 artilérie. Během 20 vteřin jsme byli všichni na šrot. Naštěstí můžeš jít na respawn, vzít si jiný tonk a za 20 vteřin jet do jiného sektoru.

Daewa
Čtenář
Daewa

Jojo, mohu potvrdit, že grind je neúnosný pro pracující “dospěláky” s dětmi (prostě jsem neměl šanci na víc než 25. základní úroveň). K bodu Ad2 – toto je nesmysl, protože by nikdo nechtěl útočit na C a naopak nikdo nechce bránit B (dost často se stávalo, že s heavynou jsem ani nedojel k bázi a tudíž jsem ani nestihl zdrhnout.

Glock17
Člen
Glock17

Zkus tu myšlenku víc rozvinout…. já obvykle volím sektor podle toho, co mám za tank. Zóna C je snadno obsaditelná, ovšem hráči nesmí být úplní trotlové. Do útoku na C beru zásadně VeKu s protistřepinovkou a inženýrstvím, za mnou se snadno schovají 2 defendeři. Když zdechnu, tak můj vrak zůstane na místě dalších 20 vteřin. Takhle jsem tam capnul bázi asi 5 – 6x.

Obrana B je odvislá od počtu hráčů, co nejedou doleva k vodě, kde nemají krytí (proti tankům, co přijedou z C) a zhebnou do minuty. Zase se beru VeKu a/nebo Defendera a pri capování najedu mezi domek a centrální kopec. Sice zdechnu, ale obvykle ve 2 nebo ve 3 vystřílíme cap. Při obraně B se nesmí čekat s counterem, já tam jedu hned po odpočtu a ještě se mi nestalo, že bych s VeKou dojel pozdě.

bykop
Čtenář
bykop

Většina hráčů nejspíš hraje FL kvůli vydělávání kreditů a expů, a netuší, že prestiž se nejlépe získává za cap/decap základny. To by mělo jaksi být zdůrazněno v návodu. Nastřílet dmg nemá takový efekt, většina hráčů se nesnaží shodit cap i za cenu úmrtí a raději zbaběle utečou do jiné zóny. Ale u hráčů kteří mají málo osmiček se to asi dá očekávat. Proto by mělo být zakázáno hrát FL těm, co mají méně než 5 osmiček, a WG by všem měl nabídnout pronájem alespoň 5 prémiových osmiček v jednom balíku za “rozumnou” cenu (to znamená nižší než je nyní).
Aby byl někdo vyloučen za to že je generál není dobrý nápad, měl by naopak mít možnost získat další prestiž (ne že skončí na 1200). A dávat více za výhru také není dobrý nápad, jelikož to trestá hráče za to, že mají tým plný “nováčků” a odměňuje špatné hráče kteří mají kliku na dobré spoluhráče. Bylo by to stejně špatné jako je to špatné v náhodných bitvách.
A všechny třídy tanků by měly mít dva sloty na rezervy.

Glock17
Člen
Glock17

Smiř se s tím, že WG má celou FL rozpočítanou tak, aby lidi udržela u tvrdého grindu po nějakou dobu. Jaká je podle tebe pravděpodobnost, že zavedou další příděl prestiže pro generály? Podle mne se limitně blíží nule. Vždyť by si rozeßrali celý harmonogram – někdo (artynáři) by dostali další výhodu, která už teď hodně lidem vadí. Proč riskovat další shitstorm???

Prostě počítej s tím, že za bitvu nedostaneš víc než 1200 prestiže – hardcap. Tudíž dnes získáš generála a v tu chvíli uvízneš v bitvě, ve které nic dalšího nevyděláš. Moje logika je následující – dalším hraním beru dmg jiným hráčům, ztrácím čas a nemohu z bitvy odejít (za předčasné opuštění je postih – přijdeš o vše). Minulý týden jsem v těch pár případech, kdy jsem dostal generála, řešil situaci tím, že jsem prostě AFKoval (šel se napít, četl si zprávy) nebo vzal lajta – někde drandil a zkoumal mapu. Jednou jsem se i vypravil trollit nepřátelské artyny. Namísto toho všeho bych si raději pustil další bitvu a vydělával další prestiž. Jestliže bitvy trvají 20-26 minut, tak za hodinu stihneš max 2 (max hodinový příjem 2400 prestiže). Dobrý hráč, který by dostal opakovaně generála za 20 minut nebo méně , by mohl zvládnout i 3 bitvy za hodinu (hodinový příjem až 3600 prestiže).

Rozpočet FL by tím nijak neutrpěl, protože takových hráčů by bylo jen pár. Podstatnější pro celkový obraz FL by byla skutečnost, že ti méně “dobří hráči” by měli větší šanci potkat nepřítele, dát dmg a dostat víc než pitomého poručíka. I jim by se zrychlil postup…

Osobně si myslím, že omezovat hráče tím, že nemají dost osmiček, je marketingově daleko horší nápad než moje vykopávání generálů. Přeci jen začneš dělit hráče na ty dobré (maji dost osmiček) a na ty nekvalitní (mají málo osmiček). A ti méně kvalitní by si museli přístup do hry koupit dráž než dnes nebo nehrát vůbec. Škatulkování jako prase, které spolehlivě odradí nováčky (kterých je dnes ve hře asi méně než by WG chtělo).

Glock17
Člen
Glock17

Jen doplním (abych nevypadal úplně husto-kruto-přísně), že bych nebyl ani proti myšlence, kdy by každému hráči po získání hodnosti generála vyskočilo na monitoru okno s textem “Právě jste dosáhli maximální úrovně v bivě. Chcete pokračovat dále, nebo odejít a vyzvednout si svoji prestiž okamžitě? Ano/Ne”

Vortho
Čtenář
Vortho

Tvoje logika je prostě špatná. Teď i jindy. Protože ti naprosto uniká hlavní pointa celýho balancu bitev v tomhle režimu.

Možná se dá říct, že dát minimální počet osmiček pro vstup do FL je dobrej nápad, ale pro nováčky by to bylo diskriminační. Principem novodobýho game designu je zpřístupnit co nejvíc obsahu hry za co nejkratší dobu. Takže dobře pro nás, ale špatně pro hru jako takovou. O přemíru “bordelu” se naštěstí postará ekonomika tohohle režimu.

Glock17
Člen
Glock17

Ten princip ale stanovil WG sám, protože k tomu měl jisté důvody. Proč by měl zrovna u FL měnit svoji politiku tlačení nováčků do vysokých tierů? Já se nesnažím napravovat všechny křivdy světa, já beru v potaz to, čemu dnes WG dává přednost. Když ve FL budou chtít mít hromadně telata, co nemají ani jednu osmu, tak je tam prostě mít budou a my dva s tím nehneme. To je firemní politika – ber nebo vypadni. Co si budeme namlouvat, na hráčích, co mají 200 tanků v garáži, tahle hra nestojí = těch je výrazná menšina. WG na ně dost kašle, příkladů se najde dost a dost.

Vortho
Čtenář
Vortho

Tak se na okamžik zamysli. Představ si obyčejnýho nováčka a obyčejnýho hráče s 200 tanky v garáži. Co od hry očekávají, co je na ní baví, jaký maj priority… a z toho ti už určitě něco vzejde. Pak se můžeš k poučování vývojářů zase vrátit. A taky až pochopíš, že s tím, že si to WG všechno dělá podle sebe, to není až tak horký. Nemůže bejt už jenom z důvodu velikosti cílový skupiny, která tomu titulu může bejt aspoň trochu věrná. Protože pak tady máš spoustu dalších, kterým o to, že to je zrovna hra s tankama, tolik nejde. A jakmile si z toho výběru vyjmeš tanky, tak je najednou konkurence velká.
Ale jsem rád, že tady aspoň nepíšeš o potřebě ždímat peníze, a já tím pádem nemusím vysvětlovat, že nejprve se zjišťuje příčina problému, potom se analyzuje, potom se na ní navrhuje řešení, to se taky analyzuje, následně se testuje a až následně úplně jiný lidi řešej, jak do toho (ne)zapojit monetizaci.

Glock17
Člen
Glock17

Mám dojem, že reaguješ na něco jiného, než co jsem napsal.

bykop
Čtenář
bykop

Glock17: Asi nečteš pořádně co píšu. Takže ještě jednou, neumožnit hrát FL těm, co mají méně než 5 osmičkových tanků. Umožnit jim pronajmout si (v balíčku pěti tanků) tyto stroje za rozumnou cenu. Nevím co je na tom diskriminační, jde o to zabránit těm co nemají dost strojů mršit hru ostatním. Někdo má pronajatou jednu osmičku vleze do FL , zdechne a pak je tým oslaben. Zhruba stejný efekt jako AFK hráči v náhodných bitvách.

Glock17
Čtenář
Glock17

Fajn – proč zrovna 5? Proč ne 6? Proč ne jen 3? Kolik za to? Kolik je podle Tebe “rozumná cena”?? Jaký je asi rozdíl mezi Tvojí “rozumnou cenou” a “cenou”, kterou dá WG??? Proč je nepůjčit zadarmiko jako loni (T-44 FL + T32 FL)? Proč nováčci s jedinou líznutou osmou mrší hru ostatním “oslabováním týmu” (oni jsou řece ten kanónenfutr, na kterém si dobří hráči honí dmg a prestiž)? Generálové, co vyžírají dmg (ač už ji nepotřebují), nemrší hru ostatním?

Tvůj nápad směřuje k potencionálnímu zmenšení cílové (hrající) skupiny, můj nápad (vykopávání generálů z bitev) ji nechává stejně velkou a dává vyšší odměny i dalším (slabším) hráčům.

bykop
Čtenář
bykop

Protože jsem nepatrně lepší hráč než je průměr a ze zkušenosti vím, že čtyři tanky mi obvykle vystačí. Proto si myslím, že pět tanků je minimum. A ano, pokud by půjčovali 5 neprémiáků zdarma, nic proti. Vzhledem k tomu, že propůjčené prémiáky jsou pouze na FL, přijde mi půjčovné předražené (ale mně přijdou předražené i normální prémiáky a prémiový účet). A pokud chtějí dostat do FL co nejvíce hráčů, měli by cenu mít nižší. Hráči s jedinou osmou mrší hru stejně, jako AFK hráči. Neustále operuješ s tím, že zbude více dmg na ostatní, ale jaksi nebereš v úvahu nepřítele, který když zabije hráče který už se ve hře neukáže, také přichází o dmg. A vzhledem k tomu, že tanky si nejspíše pronajímají slabší hráči, přichází nepřítel o mnohem více dmg. A kolik že generálů jsi potkával v bitvách? Já zažil jen jednu kde byli čtyři, obvykle byl jen jeden, často žádný. A navíc dmg není tak podstatná pro zisk prestiže.
Tvůj nápad penalizuje dobré hráče a nijak nepomáhá slabším, protože ti si nenastřílí více díky tomu že ve hře nebude generál, ten zase tak moc dmg nevyžere, ale to že z bitvy zmizí x hráčů co mají málo osmiček, to je pořádné množství. Navíc s jednou osmičkou zemře hned na začátku a pak nemůže hrát další FL, myslíš že takový hráč bude čekat na další bitvu? Řekl bych, že se na to vybodne a půjde hrát random se svými čtyřkami, nebo to rovnou vypne a řekne si že to byla ztráta goldů a už FL nezapne.

Glock17
Člen
Glock17

Ty si do bitvy nebereš jeden tank opakovaně? Když ti ho zničí, tak ho můžeš za 5 minut znovu použít. Já mám tu zkušenost, že mohu v bitvě klidně zemřít 5-6 x a přitom mi stačí rotovat 3 tanky (hevyna, medko, TDčko). V tom pomyslném zásobníku tanků máš totiž jen 2 záložní tanky (to jsou ty bílé siluety tanků vlevo dole na monitoru nad damage panelem). Když umřeš moc rychle 3 x za sebou během pár minut, tak stejně musíš čekat až několik minut ve spectator módu než můžeš použít záložní tonk, přitom můžeš mít v garáži několik dalších osmiček.

Co se týče cen pronájmu, tak jsem na to moc nekoukal (možnost, kterou nevyužiji). Jen mám jistou zkušenost s chamtivostí WG – pronájem 5 osmiček v bundlu by nebyl o moc levnější než pronájem jedné osmy x 5 za dnešní ceny (240 000 stříbrných, 500 goldů, 800 goldů). Podle mne 5-tankový bundl není schůdné řešení – představ si ty komenty”…abys mohl komfortně hrát FL a nemusel čekat, tak vytáhni kreditku a zaplať za každý líznutý tank cca 50-70 Kč /500 – 800 goldů/. Máš je půjčený jen na týden, potom si je můžeš za stejnou cenu líznout znovu na další týden. A znovu a znovu a znovu…” Mně to zní děsivě chamtivě. Já preferuji variantu 2 osmiček zadarmo – to přitáhne daleko nejvíc hráčů (pokud to má být jediným cílem).

Já nepopírám, že můj nápad míří na dobré hráče, ale nesouhlasím s tím, že je penalizuje (neobírá je o prestiž, neobírá je o vítězství – o to totiž nejde, neobírá je o medaile nebo zbytečnou dmg). Jen jim dá možnost chovat se racionálněji a úsporněji – uspoří svůj čas, který mohou použít k dalšímu grindu prestiže. Jde jen o úhel pohledu – je sklednice poloprázdná nebo poloplná?

bykop
Čtenář
bykop

Pět tanků proto, že je pět tříd tanků. Ne, neberu si tanky opakovaně, ale jak si někdo přál vybírat tank dle sektoru a taktické situace, vybírám si techniku dle těchto parametrů. Nikoliv z toho co je zrovna po ruce. Tuto možnost (a v jistém smyslu povinnost) by měl mít každý, kdo chce hrát FL. A nevím jak rychle jsi schopen v bitvě dosáhnout hodnosti generála, ale většina z nás smrtelníků ho dosáhne ke konci bitvy a to ještě zdaleka ne v každé bitvě. A ano, dosáhl jsem jednou generála asi po pěti minutách s artinou. Jenže to je výjimka potvrzující pravidlo. Navíc by mě tvůj nápad připravil o možnost získat rekordní base zkušenosti za bitvu (alespoň z těch co jsou na wotreplays a není to nějaká chyba od WG) a o mraky kreditů.
Znovu opakuji, vyloučení generála z bitvy by nikomu neprospělo, a to že WG nastavilo 1200 prestiže jako limit je také špatně. Ale nebudu tady rozepisovat proč, bylo by to na dlouho.

bcstano
Čtenář
bcstano

max 4 tanky lebo triedu arty by WG tymto sposobom podporovat nemala…je limitovana na jeden kus na liniu, klasicke tanky bezne vyuzivaju slot kde maju delostrelectvo ci nalet alebo aj aj a vseobecne arty treba pre lepsiu hratelnost cim viac limitovat 😉

Glock17
Čtenář
Glock17

Áááá honič osobních statistik, co má hluboko do kapsy. Musím Tě zklamat, výsledky z FL (base XP)se neukazují na Tvém osobním záznamu a nepočítají se do Tvého osobního skóre. Dokonce ani počty odjetých bitev s tím kterým tankem se nepočítají. Odjel jsem ve FL 30 bitev se Špagettou , na randomech jsem s ní nikdy nejezdil = ve statistikách s ní mám než nulu – 0 dmg, 0 bitev,… Jedině u posádky mi vyskočil počet odjetých bitev na 30.

bykop
Čtenář
bykop

Nepovídej, po 60k bitvách vůbec netuším, že se to do mých statistik nepočítá, božíčku. Jsem to ale nekňuba, děkuji že jsi obohatil portfolio mých znalostí.
To si jako vážně myslíš, že hraji na staty, nebo že nevím že se to do statistik nepočítá?
Tak teď dám informaci já tobě:
Statistiky jsou mi zcela u výtrusnice. A když už jsi u toho hodnocení jak jsem na tom, zkontroluj si můj účet, počet mých prémiových tanků a uvidíš jak hluboko mám do kapsy.
Ale docela si mi líbí, jak jsi z mého (přiznám se, “nenápadně” jsem se pochlubil 😛 ) příspěvku zcela mylně usoudil, že jsem honič statů a socka k tomu. Krásný příklad toho, že ať řeknete/napíšete cokoliv, může to být mylně vyloženo, případně použito/zneužito proti Vám.

funes
Čtenář
funes

1/ Výběr map atd. – no bohatě by stačilo v podstatě začínat spawnem. Abych si aspoň mohl vybrat adekvátní tank na setup.

2/ To s tím pauzujícím generálem jsem reálně dělal, grind byl náročný a pokud jsem byl generál, tak už jsem se nikam nehrnul, spíš jsem na chvíli zavřel oči a oddychoval. Nicméně systémově nevím no. Chce to možná něco jiného, nevím.

3/ S tou vyvážeností souhlas, většinu generálů jsem si vyjezdil při útoku, rekord mám generála s něco přes 900dmg, pže jsem akorát přejížděl sektory a capoval. V obraně získat body (když nepočítám broken arty, u kterých by stačilo, aby nezískávaly expy za asist dmg do capujících vozidel, to je prostě blbost) je už těžší.

4/ Navíc je při obraně opravdu VELMI protivné, kde se spawnují tanky, kdesi na druhé straně mapy za kopcem, to je masakr tohle. Bráním 4, kliknu na spawn u 5, abych si mohl město lehce objet a spawnu se u toho kostelíka u redlajny, pecka. Ukazatel místa spawnu je spolehlivý jak předpověď počasí.

5/ Méně přesné dělomrdstvo s červeném sektoru, nicméně soustavné! Neže se vybleje po limitu a pak tam jezdí lighty huntit kdeco. Nemyslím, že je to kritické, ale občas ´zbytečné´ a nelogické.

6/Zvýšit expy za dmg udělené při obraně / útoku v oblasti cílů. Jinými slovy – snažit se motivovat hráče TROCHU přemýšlet. Není možné, aby 5 bránilo 15 tonků a 1 a 2 s prstem v nose vyndával nějaký nahodilý light. Veškerá snaha k ničemu, dvacet minut se snažím a nakonec mi to zhatí skupinová retardace.

7/ Přemýšlel jsem nad tím, zda by nebylo možné body udělovat progresivně. Párkrát jsem skončil jednu ránu od povýšení a už jsem to nestihl.

…. asi by toho bylo víc.

PS. III, asi 125 bitev, nechal sem u toho asi půl života, poslední level jsem dojel půl hodiny před koncem akce a dva dny se z toho vzpamatovával.

funes
Čtenář
funes

(ten 6/ funguje, asi jsem chtěl napsat, aby jakože fungoval VÍC)

Glock17
Čtenář
Glock17

Ad 4/ ten spawn ukazatel je k ničemu i při útoku

funes
Čtenář
funes

Jo, ale tam mě to zas tak neštvalo. Při obraně mi to vysloveně trhalo žíly. Právě proto, že defend capu je složitější než útok.

12Stig12
Čtenář
12Stig12

Pokud by hra po dosažení generála automaticky vykopla hráče, tak by 100% mu měla dát možnost hrát další bitvu i s tanky, které použil v “generálské” bitvě, protože jinak by to bylo trestání lepších hráčů – že hrají svůj standard a kvůli tomu si v další bitvě nebudou moc vzít 4 stroje…

bykop
Čtenář
bykop

A jak chcete řešit , když někdo hraje v četě. To jako necháš četaře na pospas, nebo budeš v garáži čekat až skončí on. Jediné správné řešení je, nechat generálům možnost získávat další prestiž.A co má být, že bude mít třicítku rychle? Nebo více třicítek? To že když to vyexpí rychle a přestane hrát FL je jako špatně?
Pokud ho FL baví, bude hrát dál kvůli zkušenostem, kreditům a odpočinku od vícetierových bitev. Pokud to hraje jen kvůli “zisku” těch tanků, tak atˇsi je vyjezdí klidně za tři měsíce, tanky dostane až na konci sezóny stejně jako ostatní.

Glock17
Čtenář
Glock17

WG nedá víc než 1200 prestiže za bitvu. Loni byly aspoň bony za medaile, letos sušíme huby. Četaři by zůstali v bitvě, generál by na ně koukal shora v pozorovacím módu (a klidně by je mohl navádět přes teamspeak atp.). Dnes s nimi může hrát i s maximální hodností a každá dmg, kterou dá on, potom může chybět spoluhráčům z čety.

Já nevím o žádném (alternativním) mechanismu, který by např. prestiž z generálovy “přestřílené dmg” a za cap/decap přesouval ke členům čety… a netuším, zda je to možné naprogramovat. Mne štve ta skutečnost, že generál je v bitvě zbytečný (kromě funkce “free HP” pro soupeře) a pro ostatní spoluhráče i škodlivý (bere jim prestiž).

Pokud hráče FL baví bez ohledu na postup maratónem (jako mne), tak nechť si hraje jak dlouho chce. Jen by mohl brát ohledy na ostatní – když nebere (kromě sebe jsem nikoho takového v bitvě nepotkal), tak je to už na WG. Osobně bych si přál více FL i pro jiné tiery s jinými mapami. Původního formátu 15 vs 15 s jedním tankem mám po cca 8 letech opravdu plné zuby.

Vyjezdit si odměnové tanky za 3 měsíce je pro WG špatná varianta – WG udělal desetidílný roční maraton právě kvůli tomu, aby mu lidi ze hry houfně neodešli po 3 měsících.

Vortho
Čtenář
Vortho

Přestaň prosím plýtvat svým časem na psaní takových komentářů a naším na jejich čtení. Jsi tzv. hurá myslitel, ale nezvládáš objektivní pohled na věc a už vůbec nezvládáš domýšlet i triviální věci kompletně. Jinak si nedovedu představit, jak ti může uniknout něco tak banálního a samozřejmýho jako to, co by to udělalo se zbytkem týmu. A že by to nikomu z těch slabších k lepší hodnosti stejně nepomohlo. Akorát by chcípali proti větší přesile. V tom jediným FL funguje stejně jako random.

Takže přestaň míň plodit bezduchý nesmysly a víc se zamýšlej. Kdyby se tady objevil taktickej rozbor jednotlivejch zón z pohledu útočníka a obránce + různých tříd vozidel, tak by to bylo daleko užitečnější jak snůška “feedbacku”, kterej se dál nedostane. Jednak protože je to na špatným místě a jednak že je to nelogický.

Glock17
Člen
Glock17

Aha, odtud vane vítr. Co kdyby ses nejdříve zařídil ty sám podle svojí rady a až potom to chtěl po mně?

Ten taktickej rozbor si udělej sám – já se ti ho tady ohodnotím jako snůšku hovězin a budeme si kvit.

Vortho
Čtenář
Vortho

Zkrátka neumíš přijmout kritiku. A neumíš přijmout, že jsi vyhodil bůhví kolik času úplně vniveč. Nebo že na takový věci nemáš buňky. 🙂 Nechápeš, že nemůžeš dát nejlepším hráčům v bitvě možnost ji opustit. Protože by toho klidně využili. Slabší hráči by tak přišli o někoho, kdo jim vytváří šanci na to vůbec něco např. capnout (prolomení obrany… nebo že tam najede a chvíli se tam dokáže udržet a tím vyhecuje ostatní). Krom toho by navíc klidně bojovali proti přesile. Rychleji by tak umírali a ve výsledku by méně hráli, protože by neustále čekali na respawn. Dál by to změnilo způsob vnímání celýho režimu – lidi by se ještě míň snažili vyhrát a táhnout za jeden provaz. Čistej hon za prestiží by ty bitvy nakonec znehodnotil všem. Myšlenka, že generálové svým dalším hraním okrádají o postup ostatní, je tedy mylná. Nejen z těchto důvodů, ale taky z jednoho, kterej mohl dojít i tobě – bavíme se tu o boji 30 vs 30 s možností respawnu a oprav. Na randomu žádnej respawn nebo opravy nemáš. Tam tě o dmg někdo okrást může, ale tady ne. I tak je stále v případě randomu hodně diskutabilní, zda to není čistě chyba toho hráče a zda by vlastně přežil, kdyby se někdo jinej nečinil víc. 🙂 A možná sis všiml, že jsem v tomhle odstavci alespoň ochotně přistoupil na to, že těch generálů je v bitvě nějakej výraznější počet (protože ani to neplatí). Nechápeš, že průběh bitvy musí bejt nějak korigovanej zásahem shůry. Zde doslova shůry. Uniká ti smysl, proč jsou zóny po obsazení od zbývajícího odporu vybombardovány. Šetří to čas útočníkům a chrání jim to respawn. Ale hlavně to pomáhá obráncům – maj možnost se přeskupit v minimálním čase a ideálně taky na stejným místě. Ne aby část týmu trčela schovaná kdesi vzadu v obsazený zóně, kde už je úplně k ničemu, snažila se tam co nejdéle přežít kvůli “easy dmg”, a zbytek bránil aktuální cap proti přesile. Nevím, jak je možný, že sis tohohle vzorce chování dosud nevšiml, ale když někam hráč najede, málokdy je svolnej k tomu odtamtud odjet. Když už, tak jedině dopředu. Daleko pravděpodobnější bude marný volání o pomoc a s tím spojená toxicita. Stejně tak si představ, co by se dělo, kdyby bylo možný projíždět neobsazenýma zónama obránce – vždycky by se našlo pár degénů, který by to zkoušeli, a chcípali by u toho. Takže by se capnutí hodně protáhlo. A když už by se to někomu povedlo, tak by beztrestně střílel do děl… obránce by se buď museli x minut vracet, nebo by se musel předělat (pro hráče zkomplikovat) systém respawn bodů. Víc to rozepisovat nebudu. Už jenom na naznačení problému je ten odstavec dost dlouhej. 🙂 Tvůj návrh, že by to ten tank nezničilo, ale jenom zkriplilo, aby si musel dojet na opravu (zajímalo by mě jak :D), nemá moc smysl řešit – nebylo by to dostatečně odrazující řešení. Ne pro všechny typy techniky. A až bude zase čas, můžu ti i vysvětlit, že nechápeš, že… Číst vice »

Glock17
Člen
Glock17

Jo aha, tak podle tebe kritika jsou slova jako “bezduchý myslitel”, “bezduchý nesmysly”… já si kritiku představuji jinak. FL není mód, kde jde o výhru, ale o prestiž. O tom je ten celý maraton. V bitvě 90 % lidí dělá postup v hodnosti pouze přes nastřílenou dmg, protože z různých důvodů necapnou/nedecapnou. Tak jim zbyde než ta dmg nebo asistence. Každej si jede sám za sebe, tj. pokud někdo táhne tým, tak ostatní z toho mají jen prodloužený čas A NIC VÍC. Postup zadarmo jen v případě, kdy se podaří capnout a oni jsou zrovna v zóně. A že slabší hráči přijdou o tahouny? No a co jako má být? To je furt někdo má táhnout za ručičku a dávat jim postup na stříbrném podnose? Tahoun to nedělá pro ostatní, dělá to pro sebe a rajčata se vezou. Na konci stejně nejde o cap, ale o dmg, protože retardovaní obránci stejně nikdy nenechají útočníky dojet na méně než 150 metrů k dělům, aby měli bonus k prestiži (čestná výjimka je dělo č. 3, proto vždy jedu k němu a fajtím se nahoře na kopci, max. jedu na dělo č. 4). Útočníci nemají co k obsazování, postup za střílení do kanonů není. Ať tahouni tahají – NA ZAČÁTKU… ale co mají táhnout na konci? TAM NENÍ CO TAHAT. Já udělám generála a mám v endzone bránit kanony? Proč? Mám střílet na kanony, proč? Dá mi to něco? Ne! Když tam budu střílet protivníky, nedá mi to než jiná čísla v pobitevních statistikách. Hrál jsem 103 bitev za 41 hodin a VŮBEC jsem nepozoroval, že tam někdo někdy tahal za jeden provaz jako tým s výjimkou samostatných čet složených z dobrých hráčů. KAŽDEJ HRAJE NA SEBE A NA OSTATNÍ KAŠLE. Klidně ti mohu poslat svých 103 replayů a těch single tahounů (generálů nehrajících artynu) tam bude maximálně 20 dohromady. KAŽDEJ JEDE VE FL GRIND NA POSTUP – někdo kvůli tankům, jiný kvůli bonům, zlatu atp. Asi budeš jedinej, kdo FL jezdí, aby pomáhal rajčatům obsadit zónu… nebo proč vlastně FL hraješ… Jak správně říkáš – generálů je v každé bitvě pár – tj. jejich absence výrazně změní co? Když zbude 28 nebo 26 hráčů, tak se celá bitva zhroutí a rajčata si nezahrají? Ale jdi ty – rajče pojede zase dopředu bez krytí, potká jiný rajče a budou do sebe vesele střílet a prestiž pojede nahoru oběma. Ale už tam nebude generál, co bude sedět v křoví na spot range a snipovat (nebo pouštět shora popelnice). Rajčátka se pobijou, opraví, respawnou a pojedou na sebe znova až do konce bitvy. U toho musí být generál? Fakt? To tvoje indukce má logickou chybu – odstraněním několika generálů nedojde k destrukci bitvy. Na to je jich v bitvách moc málo a postup hodnostmi na konci bitvy je postaven na dmg, ne na capu/decapu. S tím vybombardováním jsi někde jinde než já – mluvíš o něčem jiném. Nejde o jednorázové vybombardování, jde o vjetí do dosud blokované zóny. Tam přiletí napodruhé přesná salva a dotyčný… Číst vice »

Vortho
Čtenář
Vortho

Řeknu ti to jednoduše – abys udržel balanc, musíš nastavit mantinely. Protože abys toho balancu dosáhl, potřebuješ celej spád dostat do co nejvíc předvídatelný podoby.
Pokud to nechápeš, tak nezbývá než zopakovat, že tak, jak říkáš, to nefunguje, ani fungovat nemůže. Podle těch myšlenkových pochodů pochybuju, že bys někdy byl u designování hry. Nerozeznáváš základní rozdíly, natož ty detailnější. Nevnímáš spojitosti. Vidíš to všechno strašně přímočaře a jednoduše.

Glock17
Čtenář
Glock17

Můj názor je, že snížení počtu hráčů o 1 – 5 lidí na konci bitvy NEMŮŽE mít podstatný vliv na balanc bitvy, v níž vítězný i poražený tým dostávají stejnou (žádnou) odměnu (bonus). Zbylých 25+ hráčů na mapě se z jejich absence psychicky nezhroutí, nikdo nikoho kvůli menšímu počtu hráčů v týmu nepřeválcuje oponenty za půl minuty (rozsáhlost mapy, několik spawnů, počet cílů).

Já zásadně nesdílím tvoje apokalyptické vize. Už mi není 20 let.

U designování hry jsem nikdy nebyl, ale tys zase neřídil stavební projekt za půl giga s tuctem dodavatelů, šibeničními termíny a nerozhodným investorem. Tam taky musíš mít kontrolu nad vývojem a výsledkem v každém okamžiku, přitom se pohybuješ v zatraceně úzkých mantinelech.

Vortho
Čtenář
Vortho

Já se bavil o designu, ty o organizaci. To jsou dvě naprosto odlišné věci.

Glock17
Čtenář
Glock17

To je opatření namířené proti artynářům. Ve hře je k dispozici hodně osmiček (a dobří hráči jich mívají taky hodně), ale jen 5 artyn (podle Tankpédie je ve hře celkem 116 T8 strojů). Alternativou je počkat v pozorovacím módu/v garáži na konec bitvy a potom si vzít ty stejné 4 tanky.

Když jsem se během první epizody díval na čekací frontu, tak tam vždy byl značný převis artyn nad podílem na bitvě (podíl artyn je max 10 %). S mojí restrikcí by po bitvě s artynou (a ziskem generála) měli hrát něco jiného než Lorejnu nebo M44.

Vortho
Čtenář
Vortho

Opravdu vidíš důvod hráče limitovat v tom, co můžou hrát?

Glock17
Člen
Glock17

Hardcap na počet artyn už ve hře je, nebo ne? Random má taky kopu posraných limitů a pravidel, co hráče omezují, nevšimnul sis? Další limit navíc udělá co? Lidi budou páchat sebevraždy, mazat hru a rušit účty?

bykop
Čtenář
bykop

Jenže ta omezení platí pro všechny stejně, ale ty chceš omezovat určitou skupinu (dobrých) hráčů. To rozhodně není v pořádku.

Glock17
Čtenář
Glock17

1/ Určitá skupina lidí chce hrát artyny v neomezených počtech v randomech, ale WG jejich počet v bitvě omezuje (na max 3 v týmu).

2/ Určití lidé (lajti) chtějí hrát pouze Malinovku, Prochorovku a Murovanku. Ošklivá WG jim furt strká Himmelsdorf, Ensk a Ruinsdorf.

Dyžgrymynáce, fůůůj!

Z mého pohledu není předčasný (vynucený nebo dobrovolný) odchod z FL bitvy diskriminací, ale výsadou – mne zajímá jen získaná prestiž. Já kašlu na XP, kašlu na kredity – v typicky dlouhém 6-timinutovém randomu si já, průměrný hráč, vydělám stejně nebo víc než čtvrtinu toho co ve FL, v níž bitvy běžně trvají 22 – 25 minut. Pokud bych chtěl vydělávat kredity a XP, tak je klasický random daleko lepší volbou. Tak to i WG chtěl – jezděte FL, dostanete odměny, které jinde nejsou (bony, zlato, prestiž)… XP a kredity dostanete jen v takovém množství, abyste netratili čas na randomech a nevydělávali si na opravy do FL.

Já všechny odměny posuzuji ve vztahu k času, který na jejich získání potřebuji. Já ho mám jen omezené množství. Více jednodušeji sem svoje priority už asi nedokáži napsat. Jestli jsem i přesto blbec a blázen, tak s tím už nic nenadělám.

bykop
Čtenář
bykop

o5 uvádíš “argumenty” které nesouvisí s tématem. Nejde o to co někteří hráči chtějí, a to že nemohou mít co chtějí není diskriminace. Také si prosím povšimni, jak často ve své “argumentaci” používáš zájmeno já. Kupříkladu já bych chtěl i po získání hodnosti generála dostávat více prestiže. Nikoho tím neomezuji, získávali by to všichni kdo tuto hodnost dosáhnou. Ty chceš generály z bitvy vyhazovat jen proto, že jsou lepší. Nebo chceš bitvu opustit předčasně a kazit tím hru ostatním. Chápeš ten rozdíl? Co takhle zavést v náhodných bitvách možnost beztrestně opustit bitvu? Nelíbí se mi MM, hurá pryč. Nelíbí se mi mapa, hurá pryč. Tým stojí za h…., hurá pryč. Mám pocit, že už by si nikdy nikdo nezahrál. Z toho pro mě jednoznačně vyplývá, že zkrátka nikdo nemůže mít jen to co chce. Pokud jde o tvůj převzácný čas, ušetříš ho nejvíce tím, že nebudeš FL hrát. Bony lze získat v náhodných bitvách, goldy v CW a tanky jsou v různých maratonech, překvapivě tyto aktivity také vyžadují spoustu času (a ty tanky určitě půjde zanedlouho koupit).

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

na druhou stranu co by se stalo kdyby o splnění dejme tomu 2 základních podmínek – generálská hodnost + dobytá kompletní druhá linie ( to jest odemkly by se děla ) opravdu hra umožnila vybrat si zda pokračovat či odejít a zkásnout prestiž ?

imho vůbec nic , hra už by byla z jejich strany dostatečně potahaná ( takže tým by jejich absencí nijak neutrpěl ) a konec u děl je beztak již jen bezduchá střílečka vzhledem k faktu že je šumák zda tým vyhraje či prohraje

Glock17
Člen
Glock17

Díky za pregnantní vyjádření. Už jsem se bál, že sem snad píšu tatarsky…

Vortho
Čtenář
Vortho

Jenom nepíšeš k věci.

Panicek
Čtenář
Panicek

To je zas přístup: něco hraju abych nevyhral….pak to nemusim hrat vubec….. z hracu jako jsi tay by me praskla cevka

Glock17
Čtenář
Glock17

Jaká škoda, že jsi až teď zjistil, že ve FL není za vítězství žádná odměna… že je úplně fuk, která strana zvítězila, protože formát vítězství je vztažen pouze na jednotlivce v bitvě. Vítězství jednotlivce ve FL bitvě je dáno pouze vybojovanou prestiží vyjádřenou získanou hodností. Ten, kdo získal generála, je tím vítězem a je úplně fuk, zda jeho tým vyhrál nebo prohrál. Poraženým je kdokoliv, kdo generála nezískal, popř. kdokoliv, jehož výsledky (dobytá prestiž) zaostala za jeho očekáváními (chtěl mít majora, ale dotáhl bitvu do konce jen s poručíkem).

A teď si dej pozor na tu cévku, lidi se obvykle nejvíce zlobí kvůli objektivním skutečnostem, které se jim nehodí do jejich úsudku (zkráceně a nepřesně se tomu říká “zlobit se na lidi, co říkají pravdu”).

Panicek
Čtenář
Panicek

Ale vždyť já jsem věděl,že za vítězství není žádná odměna. Prostě pokud něco hraji a dá se při tom vyhrát, tak chci vyhrát. A jestli za to dostanu bombónek nebo ne mi bylo vždy jedno. Ty jsi nikdy nehrál fotbal,hokej,nepral ses, aniž bys nevěděl,že za no to nic nedostaneš. Jak říká jedna profláklá reklama – pocit z výhry – k nezaplacení. To je jako když se někdo ohání tím, kolik wn8 získal v bitvě…hezké,ale pokud se nevyhraje,tak ta radost je prostě menší. asi jsem ještě generace, co nedělala jenom “za prachy”.