Zdravím WoTkaři, rozhodl jsem se, že sepíšu věci, o kterých si myslím, že by neškodilo je nějak přepracovat, aby hra byla alespoň podle mě zábavnější a uživatelsky příjemnější.

Pojmu to formou otevřeného dopisu pro WG. Možná některý z mých “nápadů” nebude tak úplně pitomost, třeba si to přečte někdo z WG a třeba se někdy v budoucnu něco dostane do hry. Omlouvám se, jednotlivé body budu psát tak, jak mě zrovna napadne, takže v tom nebude žádný systém.

      1. Rozhodně bych zrušil RNG na penetraci. Penetrace HEAT munice je stálá na jakoukoliv vzdálenost, AP a APCR munice ztrácí penetraci se vzdáleností. Ale proč je tu 25% RNG? Vysvětlení WG, že se tím simuluje různá síla pancéřování na tanku, je s prominutím blbost. Jediné k čemu toto RNG vede je to, že je hráč frustrován, když neprobije tam, kde by rozhodně měl. A také by se WG lépe balancovaly tanky. Například když s KV-5 potkám VK100.01P. Zatímco on mě prostřelí bez problému základní municí (a když neví kam, nabije skill), já nemám šanci ho probít ani do kopule “goldem”. Tedy šanci mám, pokud opička vytočí správné RNG. Zrovna nedávno si opička řekla, že pět pokusů bude zbytečných, bylo to pro mě moc zábavné, milé WG. RNG na poškození beru, střela vletí do tanku a napáchá různé škody, ale RNG na penetraci je prostě jenom opruz a myslím si, že naprostá většina hráčů se mnou bude souhlasit.
      2. Chápu, že je to jen hra a můžete si čísla nastavovat, jak Vás napadne, ale dost mi vadí nesystémovost. Např. EVEN 90 má přímo v názvu tanku že má 90 mm dělo. Tak proč proboha nemá stejné poškození na výstřel jako ostatní tanky s 90 mm dělem? EVEN má nesmyslně malé DPM, takže i kdyby měl alfu 240, stále jeho DPM bude nižší než u většiny tanků tieru VI. Držte se prosím systému alespoň v tom, že děla stejné ráže mají stejnou alfu.
      3. Zrušte možnost zobrazování statistik hráčů v bitvě (WN8). Jestli nějaký mód škodí hře, je to WN8. Zvyšuje to toxicitu chatu (nadávky do rajčat a podobně). Mnoho slabších (a hlavě hloupějších) hráčů se jezdí utopit hned na začátku bitvy, jelikož vidí malou šanci na výhru, lepší hráči si naopak stěžují na arty, focus atd.
        Klidně ať se zobrazují jen typy tanků, jména hráčů jsou zcela nepodstatné údaje. Naopak prosím do hry dejte mód se žárovkami, který tank již svítil a který zrovna svítí. Ano, dá se to zjistit z minimapy, ale např. když je tank u kraje mapy, není vidět, co je to za tank atd. Také bych ocenil mód, který v tabulce barevně odlišuje typy tanků, takže je na první pohled patrné, kolik je těžkých, středních, lehkých tanků, TD a artyn.
      4. Změňte prosím přidělování XP tak, aby prvních pět hráčů v prohraném týmu dostalo zkušenosti jako při výhře, naopak posledních pět hráčů ve vítězném týmu jako kdyby prohráli. Je nesmyslné odměňovat špatné hráče za to, že jim někdo jiný vyhraje bitvu a trestat dobré hráče za to, že mají špatný tým. Také prosím zrušte nesmyslný postih pro artyny a TD při střelbě na vzdálenost vyšší než 300 m. Oba typy strojů jsou koncepčně navrženy pro střelbu na velkou vzdálenost, takže je za to trestat je nesmyslné. Osobně bych ještě zvedl bonus pro lehké tanky za naspotovanou dmg. Je totiž mnohem těžší spotovat, než si sám nastřílet, obzvlášť když jsou vaši spojenci lemplové, kteří nic netrefí, případně neprostřelí. A snižte zkušenostní odměnu za zničení tanku. Hráč, který má 3 killy a celkem 100 dmg, dostane více než ten, který nastřílel 1500 dmg. To rozhodně není v pořádku.
      5. Dejte prosím na všechny tanky zepředu alespoň jeden malý weakspot, který bude možné prostřelit s tankem o dva tiery nižším alespoň prémiovou municí. Design mnoha map totiž zrovna neumožňuje napadání tanků z boku a vzhledem k tomu, že zatím je naprostá většina bitev třítierová, je hrozná zábava nechat se bezmocně masakrovat tankem, který je o dva tiery vyšší a nemít možnost se jakkoliv bránit.
      6. Změňte prosím u Type 4 a Type 5 prémiovou munici tak, aby nedávala větší poškození (stejné je to u ARL 44 se 105 mm dělem, ale tam to alespoň není HE munice), ale aby měla vyšší penetraci (o trochu). V podstatě se totiž jedná o P2W a to rozhodně není správné. Osobně bych těmto strojům dal normální děla místo houfnice a standardní výběr munice, ale asi by moc a moc hráčů začalo brečet.
      7. Zcela bych změnil koncept prémiových tanků. Přestaňte prodávat prémiové tanky úplně. Zaveďte možnost si například za 10 zlatých z jakéhokoliv stroje tieru V až VIII na dobu 10 hodin udělat prémiák.
        Pro hráče to bude mít následující výhody:
        Zrovna expím daný stroj, takže budu mít možnost si ho přeexpit rychleji a nemusím cvičit zvlášť posádku. Nebudu kupovat zajíce v pytli, daný stroj si vyexpím, zahraju si pár bitev a rozhodnu se, zda mi vyhovuje a chci si z něj udělat prémiák. Vždy budu mít prémiák daného národa a třídy, který potřebuji nebo z tanku, který mě baví hrát. Hráči, kteří nemají vůbec žádné zkušenosti se hrou na vyšších tierech nebudou mít možnost hrát rovnou vyšší tiery a třeba pár zkušeností získají než se tam proexpí. Z chatu zmizí poznámky od závistivců typu “prémium noob” a podobně. Nebudu mít v garáži tanky, které mě už třeba nebaví, nebo které jsou díky přidávání lepších a lepších tanků do hry v podstatě nehratelné (buffujete staré prémiáky se zpožděním cca 3 roky). Řeknete si – ale vždyť z prodeje prémiáků máme zisk. Jenže to z pronájmu budete mít také. A co s těmi už prodanými prémiáky? Normálně je zařaďte do vývojového stromu. Noví hráči budou mít na výběr, jestli se přeexpí např. na ST-I přes KV-4, nebo KV-5. Z KV-5 bude neprémiový tank (s omezeným MM), ze kterého si nový hráč může udělat kdykoliv prémiák. Těm co ho mají nyní, zůstane jako prémiák nastálo (nebudou platit pronájem). A má to tu výhodu, že můžete tanky klidně nerfovat (mimo stávajících prémiáků, ty pouze buffovat, když to bude nutné), jelikož to budou normální tanky, jejichž status půjde změnit jen na pár hodin. Takže když dáte vědět třeba jeden den dopředu, můžete tank libovolně změnit (např. když přepísknete buff jako u Caernavorna), navíc to snadno poznáte, jelikož ho najednou začne jako prémiák používat opravdu hodně hráčů, naopak pokud si z nějakého tanku téměř nikdo prémiák neudělá, zamyslel bych se nad tím, jestli náhodou nepotřebuje buff). A jelikož každý tank tieru V-VIII bude v podstatě prémiák, sealclubeři co si honí staty se šesti perkovou posádkou na pátém tieru alespoň nebudou vědět, jestli proti nim náhodou v P,43 nesedí také někdo se šesti perky.
      8. Odstraňte prosím nesmysl s dobou nabíjení zásobníku (např. B-C 25t). Když např. zůstanou po vystřílení zásobníku poslední dva náboje, tak si nabíječ dá pauzu na cigárko a nabíjí dva náboje stejně dlouho jako předtím pět nábojů? Logické by bylo čas zkrátit na dvě pětiny, nebo pokud zbývá jiný typ munice, dobít zásobník jinou municí. Naopak pokud se někdo (i u jednoranných strojů) rozhodne změnit typ munice (bez výstřelu), prodloužil bych nabíjení (vyndání náboje/ů také zabere nějaký čas). Navíc by pak skill intuice měl větší význam (pouze bych to změnil tak na 70% s jedním nabíječem a dva by to mohli zvednout na 90%), takto je perk intuice v podstatě k ničemu.
      9. MM je rozhodně nutné předělat. MM 3-5-7 sice je zlepšení oproti dřívějšku, kdy se mi nejednou stalo, že jsem byl jediná osmička v desítkové bitvě (a pokud si pamatuji, jednou jsem byl jediná desítka a zbytek byly osmičky), ale to, že speciálně osmičky nyní jezdí téměř výhradně jako low tier, rozhodně není v pořádku. Pokud i nadále hodláte trvat na nesmyslném zachování MM +-2 tiery, změňte alespoň zkušenostní bonus za střelbu do vyšších tierů na 20 a 40% plus a zaveďte postih -20 a -40% za střelbu do nižších tierů. Samozřejmě by pak MM měl preferovat jednotierové bitvy, dvou a třítierové opravdu jen při akutním nedostatku hráčů. Ale nějaké změny MM se chystají, tak uvidíme.
      10. Dělostřelectvo do hry patří, ale rozhodně potřebuje změnu. Myslím si, že předělání dělostřelectva rozhodně bylo k lepšímu, ale stále Vám uniká to nejdůležitější. Artiny nikdy nebyly problém, vždy byl jediný problém – jejich počet v bitvě. Měla by být pouze jedna v každém týmu. To by byla přesně ta změna, o kterou celou dobu šlo. Žádné další balancování není třeba. Čekací doba na bitvu pro atrynáře se prodlouží. No a co? Já je též hraji kvůli misím nebo jen tak, ale rozhodně by mi nevadila čekací doba tak do tří minut.                                                                                                                      Klidně by se v čekací frontě mohl objevit nápis:
        „Dělostřelectvo je speciální třída, jelikož může být pouze jedna artilérie v týmu, je možné, že čekací doba na bitvu může být delší. Hráči dělostřelectva v četě jsou do bitev zařazováni přednostně. Děkujeme za pochopení.“
        Navrhoval bych ještě pár dalších změn – vyřazení člena/členů posádky a poškození vnitřních modulů pouze při přímém zásahu tanku, Zónu výbuchu bych rozdělil podle vzdálenosti. Přímý zásah, 100% doba ochromení. ⅓  = 75% doba ochromení, ⅔  = 50% doba ochromení, zbytek = 25% doba ochromení.
        Dále bych zavedl, aby se na minimapě zvýraznily ikony spojenců, kteří jsou aktuálně naspotovaní. Mrknutím na minimapu ihned uvidím, že svítí šest našich tanků → šance že artinář bude pálit po mně je výrazně nižší, hurá do útoku.
        Dále by neškodilo, kdyby spojenci neustále viděli, kam míří vlastní artilérie i s časem, za jak dlouho bude mít nabito. Scouti by pak byli ochotnější spotovat, když budou vědět, že artyna má nebo brzy bude mít nabito a míří zhruba správným směrem, nikoliv na druhou stranu mapy. Další změna by byla ta, že pokud artinář před tím, než vystřelí, neoznačí kam bude střílet a trefí spojence, zaplatí mu kompenzaci za poškození (plnou cenu opravy, hasičák, opravářskou sadu nebo lékárnu pokud bude nutné je použít), pokud před výstřelem označí, kam bude střílet, neplatí nic. Samozřejmě v místě, kam střílí, musí být nepřátelský tank, aby nešlo beztrestně střílet spojence. Samozřejmě (když neoznačí) jako u ostatních tanků, ještě dostane trest v kreditech, když trefí spojence. Btw, plnou cenu oprav a za spotřební doplňky by měl postiženému hráči platit každý, kdo byť neúmyslně trefí spojence. Koneckonců existuje mód (mohl by být ve hře), který umožní vystřelit do spojence pouze při stisknutí klávesy Alt, aby nešlo nechtěně zasáhnout spojenecký tank.
      11. Další z mých nápadů na změny ve hře se týká perků. Jako obvykle by se sbíraly zkušenosti, ale nikoliv pro jednotlivé členy posádky, ale na dosažení úrovně (level), jako v RPG hrách. Po dosažení by hráč dostal např. 50 bodů, které by mohl rozdělit mezi jednotlivé členy posádky. Třeba žárovka by byla za např. 15 bodů, doba zaměřování u střelce by šla zkrátit o dalších 10% (mimo ventilaci a žrádlo), ale každé procento by stálo třeba 5 bodů. Takže třeba zbytek bodů nacpu do střelce, ale už nemám nic pro řidiče atd. Myslím, že systém je jasný. Samozřejmě by to chtělo doladit tak, aby např. Hvězda smrti ve finále nenabíjela jen 10s a nemířila jen 1s.
      12. Výhoda je v tom, že každý by si uzpůsobil posádku podle svých preferencí tak, aby například co nejvíce eliminoval největší neduhy svého oblíbeného tanku.  Uvedu příklad: dříve bych měl dejme tomu 5ti perkovou posádku. V tomto systému bych dal třeba jen žárovku veliteli, a zbytek bodů cpal do střelce a nabíječe. Tank by pak rychleji střílel, zaměřoval, otáčel věží, měl např. intuici na 95% (maximum), ale jeho kamufláž, pohyblivost, dohled atd., by nestály za nic. Zkrátka každý preferuje něco jiného a zde by šlo přizpůsobit si tank svému hernímu stylu (alespoň částečně). A klidně bych zavedl další perky, jako je zvýšení přesnost děla a další.
        Další na řadě je proxy spot a spotování. Změnil bych to na 20 m, 50 m je nesmyslně mnoho. Ale když už by mělo těch 50 m zůstat, ať alespoň nepřítel jen na minimapě pozná, že za skálou stojí nějaký stroj, ale dokud ho neuvidí, není vidět, co to je za stroj, jeho obrys, ani kam míří. Na minimapě se může objevit třeba otazník, nebo třeba puntík. Vzhledem k velikosti map a jejich designu, kdy v některých případech se dá reálně využít stěží 50% plochy ke hraní, bych navrhoval snížení dohledu a vykreslovací vzdálenosti o nejméně 50, ale raději o 100 metrů. Také rozdíly v základních dohledech tanků bych řešil v řádu jednotek než desítek metrů. A určitě zkuste zapracovat na tom, aby ve hře fungovala všechna křoví, případně aby hráč byl schopen snadno rozpoznat, které křoví pomáhá s maskováním a které je jen dekorace. A také zrušte dvojitá křoví, která přestože hráč stojí blíže než 15m po výstřelu neztrácejí kamobonus.
      13. Malé mapy jako Ensk nebo Doly dejte prosím pouze pro nízké tiery (cca do VI). Odstraňte ze hry bezkonkurenčně nejhorší mapu Paříž.
      14. Poslední co mě zrovna napadá. Umožněte přesnější kliknutí na minimapě (ne jen sektor), současně nastavte (mimo klanovky a podobně), aby šlo jednotlivým hráčům kliknout na minimapu jednou za 5 s. Není nic otravnějšího než retard, který kliká na minimapu 10x za vteřinu. Nebo alespoň zvětšete černou listinu na 100 000. Takových retardů je totiž mnoho a už není kam je poslat. Mám plný ignorlist.

    Ne že by mě nenapadaly další změny, ale tohle jsou věci, které by podle mě mohly zlepšit hru.
    Jde o čistě moje zbožná přání jak změnit mojí oblíbenou hru k lepšímu, ale tak jeden nebo dva body by mi mohla odsouhlasit většina hráčů (doufám).

    Děkuji Vám za čas, který jste strávili čtením mých nápadů na změny ve hře.

    autor: bykop

28
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
SG_semda
Čtenář
SG_semda

Sorry, ale minimálně čtvrtina z toho jsou naprostý blbosti nebo brekot… Například to dmg podle ráže, to je balanční prvek, pokud máš problém si zapamatovat který tank má kterou alfu, tak asi něco není v pořádku…

Muf84
Čtenář
Muf84

Zdar a díky za zajímavé slohové čtení. Já budu stručný:

1.) Nesouhlasím
2.) Nesouhlasím
3.) Souhlasím
4.) Souhlasí s přerozdělením XP v tabulce (těch prvních a posled. 5 je zajímavý nápad), co se týče tříd strojů myslím že je to nastavené dobře teď.
5.) Souhlasím
6.) Nesouhlasím – sice je nemám, ale beru je že mají unikátní play style a goldem je propáráš s jakoukoli 10kou kamkoli, jsou pomalí, velcí, něco musí mít spešl aby nebyli úplný odpad a rajčata alespoň mohou expit tank, s kterým vždy nějáké DMG dají… Ve hře by měl být tank pro každého…
7.) Neproveditelné – víš o kolik by WG přišlo peněz?????
8.) Souhlasím z hlediska logiky, ale bylo by to na totální rework tanků – přebalancovat by se musely tuny strojů a prakticky ten systém co navrhuješ mají italové.
9.) Souhlasím
10). Nesouhlasím
11.) + 12.) Zajímavý nápad – mě by víc vyhovoval na každém členovi posádky nebo na veliteli styl WOWS.
13.) Nesouhlasím
14.) Tohle mi je jedno.

Pro Autora článku – GJ

Pro Toxické hejtery: Sorry za pravopisné chyby a vlastní názor:)!

watts1
Čtenář
watts1

Dovolím si svou stručnou konfrontaci tohoto textu: 1) RNG na penetraci – uplné zrušení je podle mě nesmysl, RNG (i na penetraci) patří ke hře od začátku – na co bych se podíval je těch 25% – pokud by jsme se bavili třeba o 15% RNG.. tak by za mě bylo vše v pořádku. Ale ač se nám to líbí nebo ne RNG ke konceptu hry patří a má své opodstatnění. 2)Kalibr děla – jak už tu psal SG_semda – je to blbost držet se v ARKÁDĚ striktně jednoho metru na základě velikosti kalibru děla. Nevidím v tom sebemenší problém navíc to přináší již zmiňovaný balanční prvek + rozmanitost hry. 3)XWM – Souhlasím – když už tak pouze zobrazení po bitvě v garáži. (problém zobrazování nicků je aktuální asi jen u streamerů atd, kteří mohou podle nicku trpět na focus jinak v tom problém nevidím. 4)Přidělování XP – určitě by si systém XP zasloužil úpravu. Rozhodně však né ve smyslu toho co píšeš – ano pokud chceš rád TD a kempit na redline – tak prostě máš méně xp – nevidím v tom problém. (navíc mechanika je postavena tak, že xp (plné)máš pokud si sám pro sebe nepřítele svítíš. Což můžeš dělat i s třídou TD – tady opravdu nevidím problém – u arty už vůbec né – po předělání dostávají arty XP až až..! souhlasil bych pouze s tím, že by se měl zmenšit bonus za kill a možná vyvážit odměňování za spot. Ale určitě v tom nevidím nějaký extra palčivý problém WoT na randomu. (v případě nějakých hodnocených bitev už je to o něčem jiném) 5)weakspot – 90% tanků má nějaké slabé místo, které lze prostřelit i s tankem na lowtieru. Problém je spíš v celkovém vyvážení hry s ohledem na +-2. 6)souhlasím – obecně tyhle houfnice na vyšších tieru jsou dost otravné a špatně vyvážené/nastavené. 7)koncept prémiových tanků – tohle WG nikdy neudělá – absolutně to nesedí na jejich business model a nedávalo by to smysl, ač by se nám to jako hráčům v určité podobě třeba i líbilo. (i když v mém případě určitě né tak jak to popisuješ). Navíc “problém” s prémiáky je dost složitější než uvádíš. 8)zase nelze souhlasit – je to ARKÁDA!! v tom co píšeš nevidím sebemenší přínos pro hru. Tohle by rozhodilo celý balanc hry atd.. za mě zase naprosto zbytečné toto řešit. 9)MM – opět nesouhlasím – preferovat +-1 pouze v krajním případě? to mi příjde jako uplná hovadina – ano omezit 3-5-7 a více preferovat PRÁVĚ -+1 a full tier bitvy – ale to +- jedna je tam opravdu důležité. (zase celý koncept hry, rozmanitost atd.) 10)SPG je kapitola sama o sobě na širší rozbor. Pouze připomínka k tomu co by si všechno chtěl aby ti hra dávala za informace – zase nesouhlasím – máš dost možností informace získat ( i když třeba né přímo) a nevidím důvod proč by nás hra zase měla víc a víc vodit za ručičku. 11) perky na posádky – určitě si to zaslouží… Číst vice »

sign_of_death
Čtenář
sign_of_death

Mohu se Vás zeptat, pane, jak chcete tedy hrát TD, když by neměli kempit na Red Line? S prominutím,ale jsou to TD ! 🙂 Drtivá většina z nich nemají otočnou věž a některé ani pancéřování. Tak že hurá s tím do útoku? Navíc TD mají na rozdíl od ostatních tanků mnohem více sníženou vzdálenost vlastního spotingu. S TD prostě téměř nikdy nic nespotneš a ten rozdíl v XP je opravdu značný. S Damage skončíš bitvu na prvním místě,ale s XP asi tak na pátém. Vy v tom problém nevidíte, protože s TD patrně nehrajete. Předpokládám, že většinou Ruské OP nesmyslné tanky, 10 tier , Hevy a nebo spíše medium. Pravda, Rusové mají nejvíce 10 tierových tanků. (Což je trochu podivné 🙂 )
Tak když je někdo dobrý,jako Vy, tedy fialový, je většina toho, co tady pán napsal pro vás blbost a nesmysl, ale pro nás, ostatní plebs, který nemá 50 tis. bitev a potřebuje expit a vyexpovávat další tanky, je přidělování XP ne zcela v pořádku. Ale chápu to. Někteří lidé prostě TD a arty z duše nenávidí i když říkají, že raději budou hrát současnou verzi, než navrhované změny.

bykop
Čtenář
bykop

Díky za konstruktivní kritiku. 🙂
Ale např. bod 9. Hra se jaksi od počátků kdy byly jen tři národy značně rozrostla. Takže na jednom tieru je dost strojů a tudíž rozmanitosti. Navíc nováčci jsou frustrovaní (i já), když se stockovým tankem hrají jako low tier. Jediný důvod pro zachování +-2 je ten (dle WG), že pak lidé budou více konvertovat volné zkušenosti. Mohu soudit pouze podle sebe, ale já takto nekonvertuji, jen mě tím WG štve. Podle mě to spoustu lidí úplně odradí od hraní WoT (potencionální platící zákazníci), než to přinese peněz za konverzi zkušeností. Ale třeba jsem bílá vrána a všichni ostatní vesele konvertují a WG z toho má ohromný zisk. btw. ani ve fullu hrát se spoustou osmiček proti (obzvláště nekterým) desítkám není moc zábavné.
A bod 8. není potřeba rework a balancování tanků a Italové mají úplně jiný systém. Nenavrhuji aby se mi zásobník po vystřelení dvou ran a zmáčknutí nabíjení dobíjel kratší dobu. Pouze aby když vystřílím náboje a zbývají 2 APCR a 5 HEAT, tak nabíječ jako pako nezačal ládovat 2 APCR po stejnou dobu jako se nabíjí 5 nábojů, ale aby jaksi samostatně naládoval zbytek zásobníku jinou municí. A teprve pokud zbude jen méně jak 5 kusů munice, logicky třeba tři náboje bude ládovat patřičně kratší dobu.
bod 10. Nechci aby mě hra vodila za ručičku. Jen si myslím, že artilérie je podpůrná třída už z principu. A vzhledem k tomu že 99,99999% artynářů nikdy neoznačuje kam střílí, natož kterým směrem míří a za jak dlouho nabijí, neškodilo by mít tyto informace k dispozici i bez ptaní. Vědět kteří spojenci byli aktuálně spotnuti nemusím, ale o5 si myslím, že by to mělo smysl z hlediska taktiky a toho, že naprostá většina hráčů trpí takovou artifóbií, že se krčí celou bitvu v krytu i když je ve hře jen jedna artina (nebo trpí utkvělou představou, že jde jen po nich).
Ještě bod 2. Ve hře je tolik “balančních” parametrů, že opravdu není třeba to řešit výjimkami jako je rozdílná alfa. Btw. to není na tebe wattsi: u alfy budeme řešit různé typy nábojů a z toho vyplývající fyziku a různou alfu, ale u penetrace která je v reálu ovlivněná jen nepatrně teplotou a tlakem vzduchu je 25% RNG v pohodě? A ne, nemám problém si pamatovat (nesmyslné) výjimky z pravidla, jen mi to prostě přijde jako naprostá nekoncepčnost (nebo neschopnost) od někoho z WG, nikoliv balancování. (třeba hp se stockovou věží u Polského tanku, tuším na sedmém tieru?)

watts1
Čtenář
watts1

btw: možná by bylo zajímavé si pak udělat zpětné srovnání na kolika bodech se na základě bykopova článku komunita (nebo spíš minikomunita na Wotku.cz) většinově shodne – určitě tam pár takových bodů bude:) Ještě jednou díky bykopovi – podle mě rozpoutá zajímavé vlákno pro porovnání názorů bod po bodu:) tak snad se nám to nezvrhne 😀

funés
Čtenář
funés

2/ Proč by děla stejné ráže měly mít stejnou alfu? Na základě čeho? Střílejí jinou munici, mají jinou úsťovou rychlost, zcela jiná fyzika.
3/ Stačilo by dát možnost zabránit zobrazení svého nicku v bitvě (server klientům tedy toto nepošle a xvm se nemá čeho chytnout), nahradit nějakým dummy aliasem. Dovedu si to představit placené.
4/ Myslím, že WG o tomto ví a uvědomují si to. Nicméně imho nechtějí toto téma načínat, protože obecně těžko říct, kdo z prohraného týmu skutečně něco zahrál a kdo ne. Otevírá se tím velmi velmi velké subjektivní téma.

watts1
Čtenář
watts1

3) super nápad:)

Bertiboom
Čtenář
Bertiboom

Tohle už WG testovalo a mají to funkční. Jen to zatím do hry nepřidali, nicméně vzhledem k některým “EU” předpisům to stejně dříve nebo později do hry přijde.

JoAn
Čtenář
JoAn

Ahoj bykope, myslím že tento článek bude mít velkou odezvu. Je tam hodně zajímavých nápadů, taky hodně nereálných nápadů a taky hodně nápadů se kterými alespoň já za sebe nemohu souhlasit. Nebudu to zbytečně celé komentovat, v každém případě ale za článek palec nahoru. Ukázal jsi ten správný směr, jakým by se o WoTku mělo seriozně diskutovat a případně i v budoucnu něco změnit k lepšímu.

IksDee
Čtenář
IksDee

Jako, větší sračku sem nečetl….
Brekot někoho kdo neumí hrát -.-

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

Nechápu proč někdo plýtvá energií na sepsání takového slohu. Stejně WG na hráče naprosto sere.
Spíše se shodneme že WOT se za celou dobu nikam neposunulo, hra se změnila, změnil sr gameplay ale základní pravidla hry potřebují upravit.

BabaJaga
Čtenář
BabaJaga

Se vším naprosto souhlasím!

Bertiboom
Čtenář
Bertiboom

Myslím, že autor článku by si měl udělat vlastní hru, aby pochopil, že by to byl zcela života neschopný nesmysl, to co tu píšeš by “de facto” znamenalo rovnostářský systém, tedy tanky by byly v podstatě všechny stejné (nechejte prosím za slovo, moc dobře víte, jak je to myšleno). WG koncepty jsou založeny jako ARKÁDA a tím je řečeno vše. S něčím lze souhlasit a trochu by to hru obohatilo, nicméně většina je nesmyslný nářek. Za mě lze souhlasit s přerozdělením XP, odmítnutí xvm (či volitelné nezobrazování osobních údajů hráče), úprava MM (i když dříve byl daleko horší), přidal bych omezení na 1 artinu na bitvu (kdo je chce hrát, tak si zkrátka nějakou tu dobu počká), a zlepšil bych distribuci map (stále se zpravidla točí dokola, byť se to rapidně zlepšilo proti minulosti). A jen tak mimochodem, zrušení prodeje prémiového obsahu hry by znamenalo, že za hru by se platily nemalé poplatky. Pak by to tak úspěšná hra nebyla, na tom je totiž založen koncept F2P. On totiž vývoj a provoz něco stojí, ti pracovníci také jedí a živí rodiny víme?

12Stig12
Čtenář
12Stig12

1) zahraj si lodě, ať vidíš pořádné RNG
2) Ano u Evžena je to blbost 220 alfa, když ostatní mají 240
3) Je mi to u zadku – asi z 3/4 hraji bez XVM a jednou za čas si nainstaluji mody včetně XVM a když vidím wn8 obou týmů, tak maximálně upravím gameplay v bitvě. To že jsem focusován, to už jsem si zvykl.
4) Ne, ne, ne – bude bitva 15:1, ve vítězném týmu bude T95, co nedostala šanci cokoliv zahrát a už tak nebude mít expy a ty by jsi je snížil? Ve druhém týmu T-10 bude 1 s 1500 dmg a druhej bude hráč s prem. špagetou a 400 dmg a tomu by jsi dal expy jako vítězi?
5) Většina jich má (až na některé nesmysly – Chrysler či VK 100.01 – velitelská věž není weakspot).
6) Sebrat Typům houfnici a normální dělo udělat konkurenceschopným.
7) Absolutní blbost.
8) Ano, to by pomohl, kdyby nabití posledních nábojů, co plně nenaplní zásobník, zabralo menší dobu – třeba u Focha B by 3 náboje by zabraly 60% času (ať to není zas tak velké zvýhodnění). A u Italů bych zavedl, že když ti na X zůstanou 2 APCRka, tak se ti rovnou začnou loadovat HEATy na 3 a 4 pozici náboje.
9) Vrátit starý MM, by asi bylo nejlepší – ano byl to opruz být v bitvě, kdy je zbytek obou má tanky o 2 tiery výš, ale aspoň byla rozumná šance, že budeš na topu či uprostřed a ne 90% šance být low tier v bitvě.
10) Při posledním “nerfu” dostali buff na rld, aim… + ten pitomej stun. Když už jim zlepšovali staty, tak se měli vykašlat na ten stun – trefí tě X BC arcka a dá ti stun na 12s se 155mm houfnicí a tam ti dá Hvězdaza 600 a stun ti nedajá, i když má dělo ráže 183mm. Nejlepší by bylo smazat arcky, ale to WG bohužel neudělá.
11) Zbytečně komplikovaný. Ano chce to udělat rebalac posádky, protože se na vše používá to samé – chce to speěl skilly/preky pro LT, MT…
12) viz 11)
13) Doly ano, Ensk se s X dá hrát v pohodě. Paříž je špatná, ale dá se tam zahrát, když se ji naučíš.
14) Stačilo by udělat algoritmus, který by v randoumu/rankedech… poznal, že někdo jen spamuje klikáním na minimapu a automaticky by mu dal do konce bitvy ban na chat a klikání na minimapu – byl by do doby, než by v garáži si mohl podívat na výsledky (opustil by bitvu s chat banem a šel do další a tam by ho měl pořád, protože ta předchozí bitva ještě neskončila a ban by vypršel, až by se vrátil z druhé bitvy a v garáži se mohl podívat na výsledek té první.

sign_of_death
Čtenář
sign_of_death

Ahoj
Smazat artyny?, ano, ano,ano, tak asi na 3 měsíce až půl roku 🙂
Víc by nebylo potřeba. Četa 3 hevyn s neprůstřelnýma věžema zakempený na hul down.
Ti co říkají smazat arty by byli první, kteří by křičeli, ať se urychleně vrátí 🙂 Nebyli artyny přidaný do hry právě pro to???

jarnotrulli
Čtenář
jarnotrulli

K bodu 1) – ono u lodí už jaksi z principu patří velké RNG na rozdíl od tanků…..

Don_Tommy_CZ
Čtenář
Don_Tommy_CZ

nejvic problemu si delaji hraci sami… ano je to sice random ale bez alespon naznaku spoluprace se to taky asi vyhrat pokazde neda.. pokud dostanete prochorovku a nepritel ma bata + lajta a tvuj team ma treba leoparda a bez lajta, tak je to chyba wg protoze jsou idioti. ovsem pokud v teamu mame oba lajty ale nas si strili kvuli wn8 a nepriteluv spoti aby vyhrali je chyba bezohlednych hracu!! co se tyce nejakeho dmg podle raze tak to uz tady taky bylo, ono logicky jak muze davat arta T92 s 240mm delem za 1100 a fv183 za 1750? muze protoze kvuli artam se brecelo ale kvuli td zatim ne… opet si za to muzou lidi. kdyz to bylo po starem tk si dostal ranu za full hp prasknul si do stolu a sel si na jinou bitvu. ted te artyny serou po 300 a 30s nemuzes nic nez jen cumet a cekat az stun vyprcha. xvm zakazat. a nakonec k rng, to je kapitola sama. ono by na to nebylo tolik stiznosti kdyby me hrac s 600wn8 neprostreloval kazdou a ja kazdou neprostrelil. to je nejvetsi problem.

bcstano
Čtenář
bcstano

Kolko ludi tolko nazorov ale urcite veci by sa mohli vo WoT zmenit. Zo vsetkeho vypichnem to co by som aj ja menil ako prioritne. RNG na penetracii maximalne +-10%. MM nech ostane ale obratit priority a teda neuprednostnovat 3-5-7 ale jenotier potom 5-10 a ked uz ze sa ozaj neda tak 3-5-7. Obmedzit pocet arty aj za cenu dlhsieho cakania do bitky a teda len jedna a vynimocne 2 ak je cakacka uz velka a 3 nikdy. Presne kliknutie na mape by bodlo a upravit tie neviditelne popisky tankov na krajoch mapy. Pridal by som este nejake vizualne zretelne oznacenie kedy je tank na autoaim lebo ta zvukova signalizacia je dost biedna a navyse oneskorena. A teraz uz len cakat na zazraky ze nas niekto vypocuje 🙂

Najlvin
Čtenář
Najlvin

Na většinu tvých nápadů je jednoduchá odpověď – Armored Warfare 😀

marinfi
Čtenář
marinfi

Ja si nemozem pomoct ale na armored warfare sa mi ultra nepaci grafika a to aj ked dam vsetko na full…

Don_Tommy_CZ
Čtenář
Don_Tommy_CZ

a to jsi jeste nehral mafii 3 😀

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

.Inak AW je ine historicke obdobie + grafika fakt slabota + menej hracov.:)

BatOBrat
Čtenář
BatOBrat

Ohledně střelby do spojenců, ono by bohatě stačilo použít to řešení co je ve WoT pro konzole. Stře do spojence sice vyletí z děla ale po zasažení tanku neudělí žádné poškození

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

To by bolo ok. Inak este zrusit xvm,pridat spot tankov do zoznamu hracov v bitve a som poteseny.;) sice nepouzivam ziaden mod, ale to sa dost hodi.

JoAn
Čtenář
JoAn

Já bych to poškození dal, ale tomu, kdo střílí. Takže když bude někdo střílet po spojenci, udělí poškození sám sobě. To by se mi fakt líbilo.

bgvghgvjgj
Čtenář
bgvghgvjgj

Absolutne nezmyselný článok o tom ako si hru niekto predstavuje, akoby mala vyzerat , a pod. Zverejnuješ článok nám a pritom to adresuješ WG? what? akože maš pocit že my sme wg ? resp. že zverejníš článok na nejakom portály a wg si to prečíta a spraví koncept podla toho čo a a ako si ty predstavuješ? nerozumiem tomu k čomu sú takéto články, vyjadri sa v komentároch ale to je asi tak všetko pretože každy ma svoj nazor na hru ale týmto hru nezmeníš a tak isto nie si autor hry ktory hru vytvára a sleduje z nej zisky…

watts1
Čtenář
watts1

a já zase nechápu k čemu je dobrý tvůj komentář? prostě jen vyjádřil svůj názor a třeba tím začal nějakou diskusi – nikdo není tak naivní, že by si myslel, že to bude mít na WG nějaký vliv, ale hru máme rádi, tak se o ni prostě rádi pobavíme z různých pohledů. Takže opět pokus napsat něco chytrého, který končí bezúspěšně…ale neboj nejsi sám;)