Informace ze streamu se Slavou Makarovem

Včera proběhla zajímavá událost – Slava Makarov (jeden z tvůrců hry) stremoval s bloggerem Jove. Přinášíme výpis nejdůležitějších a nejzajímavějších informací.

Rozhodnutí kolem KV-5, které se objevilo včera večer.

Změny KV-5 rozhodně nejsou finální, testování teprve začalo. Chceme zajistit, aby se i se starými prémiáky dobře hrálo. Co se týče ostatních vozidel s preferenčním matchmakingem, uvidíme, jak dopadne testování KV-5. Pokud to bude mít úspěch, tak změníme i zbytek vozidel. Existence takových strojů je totiž z hlediska vyvažování hry velice špatná.

Proč jste se rozhodli pro tak netradiční věc, jako je KV-2 (R)?

Původně jsme chtěli představit unikátní maskování jako takové – aby vypadlo skvěle – s tím, že potom uvidíme, jaká bude reakce. Do budoucna chceme stroje s unikátním vzhledem, jako je třeba Defender. Budou vyčnívat, takže nebudou levné. Pro úvod byly vybrány dva tanky, které vypadají podobně jako ve Warhammeru 40k, byl to pro nás neocenitelný experiment. Ovšem oproti původnímu plánu jsme zjistili, že vzhledy fungují jen na strojích s určitou konfigurací (pozn. redakce: prostě by to nešlo na stockovou KV-2) a my nemáme čas toto kompletně vyřešit. Proto jsme vydali unikátní prémiové vozidlo.

Co ostatní prémiáky?

Hráči si tanků víc všímají, jejich nastavení a konfigurace, hlavně u prémiových strojů. Například starý klasický Type 59 začal být vnímán jako silný až poté, co doslova „zaplavil“ bojiště. Což je velmi zajímavé …

Jak je to s updatem 1.0? Co se ukázalo být dobré a co špatné?

Máme velmi pěknou grafiku, některé stroje se změnili více, než bych chtěl. Když jsme to vše plánovali, nechtěli jsme měnit vůbec nic, ale chlapi chtěli dostat příležitost to zkusit. A ano, bude tu další vlna oprav map, třeba takový Ruinberg, to je moje osobní osina v zadku. Z hlediska načasování bojů a lokací je lepší, ale z hlediska vyváženosti mnohem horší. Takže hned jak s tím něco uděláme, tak to bude dobrá mapa.
Máme interní projekt, kde porovnáváme změny na mapách a jejich “zóny smrti“. Když se takové místo objeví, musíme s tím něco udělat.
Nedokážeme a ani to nejde dovést vše k dokonalosti, ale kvůli pár drobnostem jsme nemohli vydání 1.0 odložit o dalších šest měsíců.

Myslím, že mapa Provincie je nepříjemná až prakticky nehratelná. Co vy na to?

Souhlasím s ohlasy kolem ní. Provincie se neměla dostat do bojů pro vyšší tiery. Komunikuji o tom s vývojáři.
Teď se snažíme napravit některé menší problémy. Abych to zkrátil – je zde ohromné množství práce, interně nazvané World of Tanks 1.5, kde vezmeme 1.0 a opravíme vše, co jsme zvorali a že toho opravdu není málo. To zahrnuje herní rozhraní (velké změny), mapy, tanky s preferenčním matchmakingem a nízké tiery.

Na nižších tierech mají stroje velmi málo výdrže (HP) a velkou rychlost. Plánujete s tím něco udělat?

Ano, s tím je problém. Máme velký plán na změny, ale zatím jsme se k tomu nedostali. Je tam šílené množství tanků. Objem práce na nich a následném testování je neuvěřitelný.

Frontová linie dopadla celkem dobře, jaké jsou s tímto režimem plány?

Frontová linie je naprosto příšerně optimalizovaná. Problém je stejný jako s mapami. Když jsme ji dokončili, původní plán byl, aby se jednalo o stálý režim. Bohužel teď budeme muset experimentovat. Když uděláme něco podobného, ale s 15 na 15 a s boty, to by mohlo vyřešit problém s FPS.
Jak jsem již říkal, pracuje se na WoT 1.5 a jsou tu i plány na WoT 2.0, který přinese velké množství nových herních módů.

Co Battle Royale režim, který jsme testovali 1. dubna?

Hráčům se líbil, ale byl to jen experiment. Mód byl připraven několika vývojáři ve volném čase, takže si v něm dělali co chtěli a nikdo jim do toho nekecal. (pozn. redakce – očividně by bylo vhodné takový přístup zavést častěji).

Dělostřelectvo je nesmyslná a toxicitu šířící součást hry.

To si nemyslím, musíte se na hru podívat z globálního hlediska a i očima artynářů. Nevidím v nich problém. (pozn. redakce – když si vzpomeneme na dávnou kauzu, kdy tento člověk řekl, že artyny hrají jen autisti, tak nám to připadá jako vcelku regulérní a upřímná odpověď)

Prosím vraťte nám globální chat. Třeba jako možnost se zapnutím v menu.

Globální chat byl nekontrolovatelné peklo! 30-40% pracovního času herní podpory zabíralo jen to, kdo a komu, co řekl. Abych to zkrátil, prostě NE.

Co přepracování posádky?

Zatím jsme na to ani nesáhli, ale plány jsou velké a dlouhodobé. Hráči budou překvapeni a kdybych teď rovnou vše řekl, tak i zmateni, protože nebudou vědět kontext ostatních změn. Teď teprve se k tomu všemu dostáváme.
Momentální patch měl vyjít před Rubikonem, pak by nebyl tak rychle odmítnut.

Pásová vozidla docházejí, je čas na kola!

Bez komentáře.

Kde je teď Murazor, stále pro vás pracuje?

Ano, je to konzultant týmu pro vyvážení hry. Můj podřízený. Také se podílí na velkém a zatím tajném plánu, ale opona ještě není připravena na zvednutí.

Kdysi tu byl nápad na evropský vývojový strom, co se s ním stalo?

Stále nad tím přemýšlíme. Existence stávajících stromů to nikterak neovlivní, jejich spojením by nenastal žádný problém. Ale to je jen příklad. Chci, aby se to týkalo národů, u kterých není jak dát dohromady kompletní tiery. Třeba Švýcaři mají materiál jen na tiery 8-10.

Na svém blogu jste mluvil o nové mechanice pro ST-I, jak to s ní vypadá?

Ta myšlenka tu stále je, ale nejsou na to lidi. Musí se předělat rozhraní, aby bylo přehledné, které ze dvou děl je nabité. Trvá to, ale je to v pořadí.

Co plány na vizuální úpravu vozidel?

Pokud jste si nevšimli, tak vzhled KV-2 (R) je trojrozměrný. Technologie zatím není dokončena, ale základní princip už vidíte. Je to takový prototyp.

Jaké budou možnosti na výměnu KV-5?

Exkluzivní s velmi raritními stroji.

Plány na další československé stroje?

Není co přidat, vše už tam je.

Co bony?

Pro ně bude v budoucnu masivní využití. Rád bych za ně prodával spoustu věcí, unikátních – třeba speciální HESH munici. Bony jsou odměna za hraní, rád bych za ně umožnil nákup speciálních prémiových vozidel, která jsme kdysi stáhli z prodeje, speciální kamufláže a styly.

zdroj: WOT Express

  • 10
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Reklama, která platí provoz tohoto webu.

22
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Jan Náměstek
Čtenář
Jan Náměstek

Do československé linie není co přidat ? Ono když se chce, vždy se něco najde 🙂

hgjhffhkj
Čtenář
hgjhffhkj

Plány na další československé stroje?

Není co přidat, vše už tam je.

asi niektorých sklamal… ale ked si porovnam niektore tanky ktore su teraz v hre tak nerozumiem ako može takto argumentovat …
celkovo tie argumenty … niektore su sebakriticke (pre mna nezvyčjané 🙂 ) a ine zase nepochopitelne ale su tam aj pochopitelne a rozumne 🙂

Lightning
Čtenář
Lightning

Hlavne že do sovietskeho stromu vždy niečo nájdu. Tam s tým problém nemajú 😀

Tom
Čtenář
Tom

Co?…ST-I…?! Co dělat? ..jak dělat? ..novou mechaniku a jako co jako..teda…?! Na ST-I mě nesahejte!!! To je po manželce a dětech a penězích můj nej miláček. Bože, když si vzpomenu na tu strašnou cestu k ST-I ….ne nic nedělat nechat….no…možná malý buff by stačil.😀Hlavně neměnit.Prosiiiim😭

Autista
Čtenář
Autista

Je smiešne, keď niekto nadáva inému do autistov. Hlavne keď táto hra je plná psychopatov, ktorý si myslia, že keď majú skvelé WN8, tak sú “mistři světa”.

Maskovaný
Čtenář
Maskovaný

Exkluzivní s velmi raritními stroji. – No to som zvedavý 🙂

mino16205
Čtenář
mino16205

hmm, že nevidí problém u artyn…. takže odstránenie toho, aby už artyny neudelovali stun a dmg tanku, ktorý je skrytý za barákem či inou prekážkou, evidentne spadlo totálne už do zabudnutia….

Chen
Čtenář
Chen

Prej “vše už tam je” … kecá a ví to moc dobře!

sejba
Čtenář
sejba

Teplák jeden ruský že všechno tam je a co praga?