Grafická stránka

Po grafické stránce bych řekl, že se WG celkem slušně povedlo přiblížit realitě a hlavně grafickému vzhledu dnešních her. Částečně není sice dodělaná a najdeme v ní plno bugů, ale i tak hodně slušná. Můžete posoudit v tomto videu, kde autor ukazuje momentální verzi War Thunderu a porovnává jí s WOT 1.0. Krom toho, že se krajina změnila k lepšímu a vypadá skoro jako realita, najdeme na mapách mnoho objektů, které se dají zničit pomocí Havoku, který je úspěšně po letech slibování přidán do hry. Aby toho nebylo málo, rozhodli se vývojáři do hry přidat plno easter eggů, které můžeme nacházet různě po mapách. Samozřejmě nesmíme zapomenout na bugy, které se táhnou s WOT už od počátků této hry a jsou její prakticky běžnou součástí.

Dále WG již v aktualizaci oznámilo, že odstraní boosty a i přesto mnoho z nich, dokonce i těch odstraněných, nalezneme ve hře. A aby toho nebylo málo, plno map i s hulldowny bylo vybuldozerováno, srovnáno válcem…tudíž se většina map potýká s problémem nehratelnosti tanků, jako je např. T32 a je nutnosti pořádně prozkoumat mapy, aby jste zjistili, kde vám zmizely kameny, hulldowny a samozřejmě i ty kempící keře. Bohužel, přepracování map do HD neznamená jejich zlepšení, i když pár těch nejhorších podle WG bylo odstraněných. A i přes to zde zůstávají mapy jako je Prokhorovka či Malinovka, které stojí za vyliž si kapsu. Aby nám to nebylo líto, dostaneme novou mapu Ledovec, kde jste prakticky nuceni kempit….

Problémy s výkonem hry, poklesy FPS 

Plno lidí bohužel hraje na tzv. kalkulačkách a i když se WG snažilo grafiku sebevíc vyvážit tak, aby to utáhly i ty nejslabší PC, tak se pořád najde plno lidí, kteří si neví rady se svým PC ať už po hardwarové či softwarové stránce. Kdyby totiž všichni četli stránky WG, tak by jistojistě věděli, co bylo potřeba k přechodu na aktualizaci 1.0.  Jak postupovat při potížích se hrou se dozvíte v tomto článku. Samozřejmě že nejde jen tak brutálně vylepšit grafiku bez toho, aby narostly nároky na váš PC a proto se na ně můžete kouknout i zde:

Jaké jsou požadavky systému?

Minimální požadavky:

Operační systém: Windows XP SP3/ Vista / 7 / 8/10.
Procesor (CPU): Procesor s alespoň dvěma fyzickými jádry podporující SSE2
Paměť (RAM): 1.5 GB pro Windows XP SP3, 2 GB pro Windows Vista / 7 / 8 / 10.
Grafická karta: GeForce 6800 / ATI HD X2400 XT s 256 MB RAM, DirectX 9.0c.
Zvuk: Kompatibilní s DirectX 9.0c.
Volné místo na disku: 36 GB
Rychlost internetového připojení: 256 Kbps

Doporučené požadavky:

Operační systém: Windows 7/8/10 – 64-bit.
Procesor (CPU): Intel Core i5
Paměť (RAM): 4 GB (či více).
Grafická karta: GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 (2GB), DirectX 9.0c.
Zvuk: Kompatibilní s DirectX 9.0c.
Volné místo na disku: 36 GB
Rychlost internetového připojení: 1024 Kbps nebo vyšší (pro hlasovou komunikaci)

Požadavky pro nastavení „Ultra“:

Operační systém: Windows 7/8/10 – 64-bit.
Procesor (CPU): Intel Core i5-7400 / AMD Ryzen 5 1500 X
Paměť (RAM): 8 GB (či více).
Grafická karta: GeForce GTX 1050ti (4gb) / Radeon RX 570 (4 Gb), DirectX 9.0c.
Zvuk: Kompatibilní s DirectX 9.0c.
Volné místo na disku: 55 GB.
Rychlost internetového připojení: 1024 Kbps nebo vyšší (pro hlasovou komunikaci)

Je World of tanks lepší po tomto updatu?

Ne. Tento update v podstatě jen vylepšil konečně grafiku na dnešní úroveň, což přiláká určitě mnoho hráčů. Každopádně se změnila hratelnost map, jelikož WG opravdu nešetřilo úpravami a až na pár map se změnila prakticky každá. Určitě to ale neřeší problémy s artynami, které přece nejsou OP, jelikož dávají prý malou DMG 😀 😀

Přikládám starší a stále aktuální problémy WOT:

  1. Hodnocené bitvy – jedna velká blbost … není přeci možné prohrát 10x po sobe 3:15. Proč neřeknou, že tam hrají boti ?? Již jen z hlediska náhody to není možné mít tyhle série, hoďte si 10x korunou co vám spadne a kolikrát? Ono to platí ale i o publiku…
  2. Arty ve hře – pokud jsou ve hře 3 arty můžete jít rovnou do garáže. Samozřejmostí jsou skoro pravidelně 2 arty ve hře. Arty které vás střílí i za překážkou. Člověk se schová za budovu, ale arty udělí poškození i přes ni, tohle měli odstranit a neudělali nic…Střílí rychleji, přesněji a dmg už mají taky skoro zpět, protože uplakánkové, co jezdí jen rakoviny, si to vybrečeli zpět.
  3. MM – další fiasko….losy jako defender vs lowe , obj907 vs 140, jpze100 vs obj 268v4 nebo type5 vs e5 ve městě a podobné sestavy.  Když vezmu 8 tank, tak z 10 bitev 8x mezi 10… fantazie.
  4. Spousta hráčů je naprosto příšerná, nebo chytráci, co chcípnou na začátku bitvy a pak píšou že jste boti a ať něco hrajete a přitom právě oni zahráli jako boti…
  5. Nevyvážené tanky – jeden ze zdárných případů je obj268v4, který jede 55km/h, zepředu nejde prostřelit bez penetrace vyšší jak 350mm (nemá weakspot) a dělo má dostatečnou penetraci, přesnost a rychlost nabíjení tak, aby vás a vaše spojence, pokud si ho neobjedete, rozstřílel jako malé děti. Obj 257, který nelze penetrovat z boku nebo artyny, ale to jsem uvedl již v 2. bodě 😉
  6. Mapy – i po předělání jsou některé strany, i když už ne tak znatelně, nevýhodné. Plno map, jako např. nová mapa Ledovec, je o kempení a pomáhají tomu i nová křoví, která na některých mapách osazovali dle pravítka. Plno map se jezdí úplně jinak než se jezdilo, což tedy momentálně je pochopitelné po předělání do HD, ale pořád je to jen předělání do HD, tudíž by se měly jezdit podobně. Nicméně tento 6. bod je nyní z velkým otazníkem jelikož mapy byly předělány teprve nedávno…
Názory hráčů na aktualizaci 1.0

Můj vlastní: Shrnul bych to jednoduše…Aktualizace 1.0 přinesla do hry konečně hezkou grafiku, která vypadá hodně libově. Ale pořád to neřeší problémy, které zná každý pravidelný hráč
WoT. Samozřejmě mám daleko větší názor na tuto aktualizaci, ale zbytek by už nebyl slušně napsán…

Branch821: První věc co se WG povedla je brutální navýšení FPS. Grafika vypadá naprosto úžasně…velký skok asi tak do roku 2010. Alespoň nějaký než žádný 😀

Marty_vole: Wotko vypadá úplně jinak. Vypadá to krásně. Grafika střel připomíná Star Wars, dříve vypadala lépe. Pro více zkoukněte oficiální video od Martyho.

KuninCZ: Výborná grafika s kvalitním enginem, možnost zlepšení. Možnost vypnutí informací např. o odražení střely není.  Změny map OK. Efekt penetrování nepřítele je stejné, jako když ho cinknete. Bugy zvuků kulometů. Rád by, aby se odstraněné mapy vrátily zpět do hry po předělání do HD.

ShadoweeFoxee: Nehrál jsem test server a nechal si to jako překvapení. Nevěděl jsem, co od toho čekat, byl jsem na vážkách. Není to tak skvělé, jak sem si představoval, což je způsobeno některými chybami ve hře. FPS dropy, ale více méně to není špatná aktualizace. Spíš než na grafiku se měli zaměřit na jiné problémy. Těší se na zlepšení WOT do budoucna.

Steel Warrior: Super update. Jsem rád, že si zahrají i hráči se slabšími PC. Hlavně mě potěšilo přidání HD map, protože vypadají nadupaně.

GarrthGrafika je opravdu nádherná, ale pořád je to ta samá hra s ne zrovna průhledným vlivem “náhody” na hru. Mapy jsou výrazně plošší a díky tomu jsou artyny ještě silnější (schválně vyzkoušejte některou, která má menší oblouky a budete zírat). Množství hráčů se díky grafice dočasně zvýší, ale dlouhodobě potřebuje hra také moderní mechaniky a ne jen obraz.

Lord_of_lemra_CZ: Po čtyřech letech tu je konečně HAVOK, sice ne v tak úplné parádě, ehm, spíše v úplně žádné parádě. Kusy odlétají do všech směrů 20 km daleko, autobusy jsou jako papír, který lehce změní barvu, když ho nabouráte, balíky sena se na tanku dosti sekají, občas i bugují a mnoho dalšího. Ano, grafika je sice nádherná a optimalizace je na špičkové úrovni, ale tyhle kolizní problémy a řadu dalších, včetně nevyvážených prémiových strojů, které hru jen kazí, mě čím dál více odrazují od každodenního spuštění.

DoktorKevina: Patch 1.0 byl určitě krokem vpřed. Hlavní změnou byla HD grafika map a jejich předělání, ale s některými změnami na mapách nesouhlasím. Např. Erlenberg při modu útok . . . pocitově je více kempící. Další fiasko se mi zdá celkově srovnání map co se týče terénu. K vozidlům toho nelze moc vytknout výraznou změnu nepociťuji. Další posun je určitě MM a rotace map, po aktualizaci se mapy a mody map tolik neopakují. MM je vyváženější, ale stále to není ono. Arty žádná změna. Osobně mi nevadí pokud nejsou 3 v bitvě. Hodně velký posun je v mapě Ruinberg, tu chválím. Osobní hodnocení 2+ když beru známkování jako ve škole.

10
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Allwarin
Čtenář
Allwarin

Nejdřív se nauč česky a potom piš články. Jestli hraješ tak jako píšeš, tak se ničemu nedivim.

Garrth
Admin

a co tam ma tak strasne spatneho mistre jazyka ceskeho? korektora nemaje, jak muze bezny clovek znat kompletni pravidla? stale muzes cist konkurenci, ktera ma uzasnou cestinu … jo pardon, ono tam vlastne nic nevychazi …

kovo_srot
Čtenář
kovo_srot

zdravím hoši , dobré názory a velmi slušne napísaný článok , takže palec hore 🙂

Ragnarocek
Čtenář
Ragnarocek

Za mna je 1.0 fail… Grafika ? Podla mna nam stacila ta, co bola… Osobne mi je jedno, ci sa hybe trava pri vystrele, alebo socha na namesti ma po par polygonov viac. Mapy prerobili do HD a prisposobili cinskym a ruskym tankom bez depresie dela… Takto flatnute mapy nema ani WT. Ako je spomenute v clanku, bugy, ktore si hra nesie so sebou uz roky ostavaju. A s MM uplne suhlasim… Prave preto public nehram….

ferdinand01
Čtenář
ferdinand01

Nezlob se ale kapanek mi to cely prijde jako placky WN 8 honice (734 bitev na M2 light WN 8 3,5k), co byl na neco zvyklej a oni mu to zmenili a k tomu stale ty ukrutny uberzly artyny. K poklesu vykonu…s tim jak ta hra vypada, odvedli poradnej kus prace s optimalizaci a pokud ma nekdo 20 let starej komp, nemuze se divit, ze mu na tom soucasny hry asi moc nepofrci.

bod 1. Cely to jde proti proklamovane filozofii WG, brajte spolu, jezdete cety, odrady…atd a najednou kazdej sam za sebe, odkazanej na 14 lidi, o kterych nic nevi…

bod 2. Arty jsou nedomrly nedochudcata puvodnich artyn, jsou otravny ale uz ne tak smrtelny jak bejvaly (oneshotnout tigera II je absolutne nerealny a driv to slo i s osmickovou arckou). Vyfnukali jste si jejich nerfnuti a stale je vam to malo. (a ne ze by me artyny kdyz v nich nesedim nesraly, ale asitak stejne jako zakempena neviditelna fosna)

bod 3. Jaky vsechny parametry by to melo brat v potaz? Nejvetsi nepritel MM jsou stahovaci kalhot, kteri se jen an zacatku bitvy podivaji na tanky a WN tymu a rovnou se na to vyserou, protoze je to nefeeeer a WG jsou curaci (jak decka na piskovisti)

4. Tak s tim s da jen souhlasit a to i se svymi mizernymi vykony si pripadam jak Alenka v risi divu. Ale co s timhle by meli delat, to fakt netusim.

5. Tak tady by jim reseni usetrilo spoustu prace – jeden tank, jedna munice, stejna vybava, maskovani a blabla…a mas to 100% vyvazeny. Ve hre neni tak OP tank, ze by se s nim nedalo poradit. Kdyby takovej byl, jezdily by s nim vsichni.

6. Je to jiny, alespon to clovaka nuti premyslet, hledat a ne oslovsky furt dokola jezdit na ty stejny mista. Zase uz maji sve misto v bitvach i TD, dokonce i ty bez deprese, na ktery se nemyslelo poslednich par let. A reseni je uplne stejne blby, jako u nevyvazenych tanku, mapu v pulce riznou a zrcadlove otocit…ale chce to nekdo?

Za me 1.0 krok dopredu, mapy pekny, s nevyvazenosti tanku a MM se clovek popere a hlavne nefnukat a bavit se 🙂

Ferdinand01 WN8 uzasnych 1250+- (to abych vam usetril hledani co ze jsem to za dementni rajce)

Garrth
Admin

co clovek, to nazor … musim ovsem nesouhlasit s bodem 2 – artyny hraju a ano mam je rad, jsou ted silene op, po patchi neni problem maznout tank stejneho tieru na ranu, coz po jejich uprave nebylo

licus_10
Čtenář
licus_10

dobrej článek, díky 🙂

Dedek
Čtenář
Dedek

Musim reagovat 🙂 Malinovka ani Prochorovka nejsou špatný mapy, jsou to pouze dost otevřený mapy, coz některým hráčům nemusí vyhovovat, ale jiným (jako treba mě) zase jo…