Čeho jsme my udělali výtah, toho hráč Vortho udělal kompletní překlad. Díky mu za to!

Překlad článku z The Armored Patrol – přepis z ruského streamu https://www.youtube.com/watch?v=Vh9YRqi_-3E.

WoT Classic

Hráčům jsme chtěli na chvilku dát možnost okusit „původní“ hru.
Herní klient už něco pamatuje (cca 9 let), není optimalizovaný, ani nepodporuje moderní technologie. Není zrovna překvapující, že po 30 minutách od spuštění došlo k výpadku. Tým pak strávil celý den nad opravou chyby. Zvedli jsme kapacitu serverů, všechno by teď tím pádem mělo být v pořádku, a každý si zase může užívat „původní“ tanky: jít do garáže po jednom zásahu od SPG, zapalovat tanky atd.

Těšíme se, co na Classic řeknete. Nebereme to tak úplně jako aprílový žertík, jde spíše o pokus, o šanci vyzkoušet několik nápadů (např. omezení množství goldové munice). Rádi proto uslyšíme, co se vám líbí a co se vám naopak nezamlouvá, ať se můžeme rozhodnout, jakým směrem se vydávat dál.

Co s dělostřelectvem? Během předešlého streamu jste se vyslovili, že pokud tyhle změny nezaberou, vrátíte SPG do předešlého stavu. Obecně se má za to, že dělostřelectvu se nedaří plnit svou roli a že díky mechanice ochromení je ještě toxičtější a nebezpečnější.

Mechaniku ochromení nemáme v plánu úplně odstranit. Došlo by tím ke snížení uděleného poškození za bitvu & ke zvýšení uděleného poškození na ránu. Díky ochromení nedochází k tomu, že by se hráči shlukovali a byli nečinní. Jsou nuceni udržovat rozestupy, přesunovat se. Bitvy jsou celkově živější, své na tom má negativní psychologický dopad, ochromení a poškození. Což je taky smysl SPG. Dělostřelectvo musí být toxické – je jen otázkou, kdy „toxické je už příliš toxické“. Na tom teď právě pracujeme.

Než abychom ochromení odstraňovali, pracujeme na jeho vylepšení. Třífázový plán, jak ochromení zrevidovat, jsme již publikovali a brzy jej i otestujeme.

Prvním krokem bude snížit účinek na stroje, které už byly ochromeny – doba trvání každého dalšího ochromení se o polovinu zkrátí. Mimoto chceme zároveň změnit minimální dobu trvání ochromení a udělování splash poškození dle vzdálenosti mezi centrem výbuchu granátu a zasaženým tankem. Pokud tato úprava situaci nevyřeší, přejdeme k druhé fázi a následně i ke třetí, nejdrastičtější. V rámci té by se vrátily AP granáty, které by ale fungovaly jinak než u běžných tanků. Představa je taková, že si hráč sám vybere, zda chce udělit menší poškození na větší ploše a zasáhnout třeba vícero cílů anebo sáhne po AP, kterým klidně pošle protivníka rovnou do garáže, ale zato je mnohem pravděpodobnější, že netrefí vůbec nic.

Časový harmonogram máme takový: první fáze se momentálně chýlí ke konci. Když všechno poběží, jak má, další fáze prozatím odložíme až do chvíle, kdy budou úpravy dělostřelectva opět zapotřebí.

Jediný, částečně toxický, problém s ochromením je možnost soupeře nepřetržitě ochromovat, a tím ho na celou bitvu vyřadit z kola ven. Což taky hodláme v následující revizi opravit.

Když jsme tenkrát ochromení zaváděli, snížili jsme i poškození jednotlivých střel. Jenže věci se teď mají tak, že ochromení nejprve zastaví tank, tím ho vystaví vyššímu riziku obdržet další ochromení … poškození udělené za bitvu je nakonec vlastně stejné jako před zavedením této mechaniky. Dělostřelectvo ho akorát nezničí jednou ranou. Rozdíl jinak v ničem není. Celkové množství poškození, které artilérie v bitvě udělí, se musí snížit. A nemožnost nekonečného ochromování oponenta by tomu měla pomoct.

Zrevidujete společně s dělostřelectvem i jejich kampaňové mise?

Obojí naráz udělat nejde. Nejprve budeme muset po úpravě SPG minimálně 4 týdny sbírat data, další týden je analyzovat a nakonec upravit podmínky misí. To už ale tolik nezabere. Celkově by to mělo trvat v nejlepším případě do příštího patche a v tom nejhorším do přespříštího, od úprav SPG.

Omezíte počet SPG na bitvu?

Ne, omezovat jejich počet nebudeme. Statisticky vzato, 10 % bitev je úplně bez artilérie, v 30 % je jedna, v dalších 30 % dvě a v těch posledních 30 % plný počet. Řekněme, že bychom počet omezili na dvě na bitvu – bitvy bez SPG by tím pádem nebyly vůbec, v 10 % byste čelili jedné a ve zbytku dvěma. Bylo by to horší, než teď, kdy průměr vychází na méně než 2 artilérie za bitvu.

Krom toho podrobněji zkoumáme i Hodnocené bitvy, ve kterých jsou obvykle 2 SPG. Tento režim má pomalejší průběh, pro dělostřelectvo je jako dělaný. Čemuž nemáme co vytknout. Potíž ovšem nastává v tom, že se tím změnily pozice, kde lze dostat zásah, a styl hraní. Když si porovnáte, jak probíhá běžná bitva na randomu a jak na rankedu na úplně stejné mapě, uvidíte markantní rozdíl.

Plánujete něco udělat s poškozováním spojenců? Nejen od SPG, ale celkově.

V režimu Frontové linie jsme zkusili poškozování spojenců vypnout a nyní máme v plánu rozsáhlejší testování. Když proběhne v pořádku, je dost velká šance, že jej ve druhé polovině letoška vypneme nadobro.

Prémiová munice a ceny granátů. Už před rokem jste slíbili změny, přitom se pořád nic neděje.

Změny prémiové munice otestujeme během následujících dvou měsíců na Sandboxu. Začneme u technických parametrů a skončíme u cen. K těm ale přejdeme, až budou spokojení s běžným herním stylem po úpravě parametrů hráči i my (přijatelné jsou +- 2 bitvy).

Úprava munice povede ke změnám v jejím setupu. Jak hodláte držet pod kontrolou tohle?

Nejprve musíme vidět, jak se projeví. Což uděláme na Sandboxu. Momentálně to vidíme tak, že do testování začleníme buď všechny úrovně nebo IV. – X. S výsledky ze Supertestu jsme spokojení, jinak bychom se do většího testování nepouštěli.

Ze zkušenosti ale víme, že výsledky ze Supertestu nejsou vždy odpovídající. Testeři nemají čas si změny zažít. Stejní lidé hrající za stejných podmínek mají na úpravy často odlišný, někdy úplně protichůdný, pohled. Počkejme si tedy na větší testování, pak se k tomuhle tématu ještě vrátíme.

Co se stane s tanky, které budou bez prémiové munice k ničemu?

Rebalanc pravděpodobně ovlivní i běžné granáty, nejen ty prémiové. A spolu s tím také i pancíř, kombinaci munice či ekonomiku hry. Půjde tedy o soubor komplexních změn. Zamýšlený setup nabídneme hráčům k vyzkoušení na Sandboxu anebo během nějaké události, podobné Classicu, a vyslechneme si názory na změny.

Blacklist map a návrat starých map

Vývoj blacklistu momentálně finišuje. Budete si na něj moct zařadit jednu mapu, jíž nechcete hrát, abyste ji vůbec nedostali. Když budete hrát v četě, nenarazíte ani na mapu, kterou má na blacklistu velitel čety.

Pozitivních ohlasů na Frontovou linii si všímáme. Chce to vícero nových map. Proto jsme se raději zaměřili na ty, než na předělávku starých. Výjimkou je akorát Charkov.

Opravy chyb

Předěláváme kolizní modely map, abychom opravili chybu, při níž lze zasáhnout nepřátelský tank doslova výstřelem do vzduchu.

Skákající zaměřovač

K tomu dochází při míření na kopec, za kterým nic není. Zaměřovač vyskočí anebo zůstane tam, kde má, ale střela stejně letí nahoru. Na opravě se pracuje.

Matchmaker

V současném nastavení MM nemůže blacklist map fungovat. Proto musíme nejprve zrevidovat ten. Což se už děje (testy na asijském a EU serveru). Globální revize MM je plánována na 3. dubna. Na jeho novou verzi se přepne hladce bez nutnosti stahovat nějakou aktualizaci.

Upravený MM by měl zlepšit situaci obzvláště u prémiových tanků s preferenčním MM a u tanků středních úrovní (VI. – VIII.). Nabídne ale také i vyrovnanější sestavy týmů a mnoho dalšího.

Módy & anonymizer

Mód, který umožňuje ostatním hráčům vidět vaši herní přezdívku a statistiky – víme, jak to opravit. Jednou z možností je princip podobný mlze války na Globální mapě. Musíme ale probrat následky, ke kterým by mohlo dojít, kdyby si statistiky vypnuli všichni hráči. Budeme na tom pracovat a určitou verzi řešení představíme už letos. Nemůžeme ale tvrdit, že by byla finální.

XVM nemáme v plánu zakázat.

Velitelská kamera, kolizní model, odchylky v odstřelovacím režimu aj.

To všechno jsou resty. Jenže i drobná vylepšení stojí čas a úsilí stejně jako ta velká. Obzvláště, když přijde řeč na QA. Každé vylepšení souvisí s několika oblastmi hry a může spustit dominový efekt. Musíme se tedy ujistit, že úpravou něčeho drobného nenarušíme něco většího.

Zakázané módy

Vlny banů budou pokračovat. Ano, považujeme to za účinnou metodu, jak snížit počet cheaterů ve hře. Krom toho ještě zvažujeme komplexnější řešení, díky kterému by bylo používání módů technicky nemožné. Např. jejich registraci, nemožnost je bez schválení nainstalovat či zavírání rozhraní bitvy. Vyzkoušíme to, ať už veřejně nebo potichu.

Současná architektura klienta nám to ale neumožňuje.

Hlasový chat ve hře

Na něm jsme několik let nepracovali hned ze dvou důvodů:
– Plno komunikačních programů třetích stran, tzn. je z čeho vybírat.
– Tuto funkci jsme plně předali poskytovateli Vivox.

eSports

Starý formát eSports zkrátka nefungoval. World of Tanks není pro něj svou hratelností úplně vhodným, existovat může jedině s pomocí ohromných investic, které se nevyplácejí. Soutěžení jsme omezili na regionální turnaje 3 vs 3 a 7 vs 7 a klanové šarvátky. Když uvidíme, že nám tenhle regionální „ekosystém“ bují a vytváří nezbytný základ pro znovu-založení profesionální ligy, zapracujeme na tom.

Když jsme s eSports začínali, rozhodli jsme si ho dělat sami: pořádat eventy, spravovat kontakty atd. Prostě jsme netušili, jak s velkými eSports společnostmi pracovat. Nakonec jsme začali pracovat s korporacemi jako ESL či StarLadder. Sledovali jsme průběh a uznali, že to samo bez živení investicemi nepřežije.

Přiznali jsme si, že jsme si vybrali špatně, načež jsme se rozhodli eSports divizi ukončit a zdroje a peníze přesměrovat na vylepšování jádra hry.

eSports přenosy nemohou bez placeného sledování a marketingu konkurovat streamům náhodných bitev od známých streamerů.

Funkcionalita turnajů zůstává, nicméně společně s klíčovými streamery se na ní pracuje. V srpnu jsme obdrželi zpětnou vazbu. Tu jsme zpracovali a předali vývojářům. Protože ale pracujeme na prioritnějších úpravách, odsunuli jsme to zatím na vedlejší kolej.

Kolová vozidla v náhodných bitvách a Frontové linii

Pracujeme na úpravě FL, aby byla přizpůsobená kolovým vozidlům a rychlým LT. Změny budou zvlášť otestovány. Když budou fungovat, vydáme je.

Co se náhodných bitev týče, tak nemáme dost dat u kolových vozidel vyšších úrovní. Ve shromažďování a analyzování dat budeme i nadále pokračovat a budeme sledovat, jak se mění doba trvání bitvy spolu s poměrem kolových vozidel. Změny SPG ve verzi 9.18 nás naučily, jak přesně zjistit odezvu mezi jednotlivými částmi hráčské základny (chování ve hře a statistiky), a že změny je lepší zavádět postupně. Nyní už máme spolehlivý systém, díky němuž můžeme sledovat, jak si kolová vozidla vedou a jak ovlivňují hru jako takovou. Odhalíme-li problémy v jejich vyvážení, tak zakročíme.

Kolová vozidla nenerfneme, dokud nebudeme mít dost dat, která by to potvrzovala. A mechaniku boostu zpátky nevrátíme.

Rebalanc Type 4 a Type 5 Heavy a FV4005

U obou japonských HT se upraví parametry jejich top děl (14 a 15cm):
– Zvýší se penetrace střel (z 249 na 252 mm u standardních granátů a z 282 na 290 u speciálních)
– Poškození standardního HE granátu se u 15cm děla sníží z 1 100 na 900 a prémiový HE se změní na HESH
– Penetrace se zvýší na 192 a u poškození dojde ke snížení ze 1 40 na 750
– Japonské HT na vrcholku budou pohyblivější, maximální rychlost se zvýší o 4 km/h při jízdě vpřed a při couvání o 3 km/h. Rychlost otáčení korby bude rychlejší o 3°.
– Zlepší se specifický výkon a sníží se rozptyl za pohybu a během otáčení věží.
Uvedenými úpravami parametrů se u těchto tanků sníží podíl celkového poškození, které udělily HE granáty, v porovnání s jinými typy munice. Zároveň se tím nenaruší jejich základní koncept. 15cm bude kvůli těmto změnám méně efektivní, obzvláště proti protějškům stejné úrovně. Alternativní dělo bude naproti tomu daleko lepší, už jenom díky obecným změnám na tieru X, a hráči si tak budou moc vybrat mezi dvěma plnohodnotnými styly hraní.

FV4005

-Maximální rychlost při jízdě vpřed se sníží z 35 na 32 km/h a při couvání klesne z 12 na 8 km/h
-Totéž se stane s výkonem motoru (z 950 na 850 koňských sil) a otáčením podvozku (z 30 na 26 stupňů)
-Samotné dělo bude pak méně přesné (přesnost se zhorší z 0,38 na 0,42) a míření bude trvat déle (z 3 sek. na 3,7)

I po těchto změnách zůstane FV4005 charakteristická vlastnost – HESH střely s vysokou penetrací a kolosálním poškozením na ránu, jen se celková výkonnost tanku v bitvě mírně zhorší. A třebaže bude FV4005 potřebovat více času na výstřel, pořád bude hrozivým protivníkem, který dokáže nepřátelský tank zničit jediným výstřelem.

Rebalanc dovedností

– Rebalanc dovedností, které jsou mimo současnou metu hry nebo už nejsou (případně nikdy nebyly) populární, bude zahrnovat jejich výměnu či úpravu jejich funkcionality
– Šestý smysl budou mít všichni velitelé tankových osádek
– Možnost ukládat a předávat zkušenosti osádky
– Předělání uživatelského rozhraní osádek
– A velmi pravděpodobně i odstranění kasáren (když to bude možné)

Jsme momentálně nakloněni i variantě, kdy velitel bude reprezentovat celou osádku tanku. Prozatím jde ale jenom o myšlenku. Nevíme, jak přepracování provést, ani jak odškodnit hráče, kteří do výcviku osádek investovali čas a peníze.

Přetrénování osádky

Bylo navrženo tak, aby nebylo nutné ukládat všechna data o osádkách a tancích. Je to nákladné, a nebude to tak ani moc chtěné.

Co dělat, když jste hru dohráli (u všech tanků všechno vyzkoumáno)?

Do dvou let představíme funkci, která by mohla potěšit ty, kteří hru „dohráli“.

Zároveň pracujeme na rozvíjení klanových válek (přidané aliance). Pracujeme i na nápadu ve stylu Hry o trůny.

Přepracované Hodnocené bitvy budou běžným herním režimem:
– Nový systém hodností
– Zkušenosti se budou vypočítávat odlišně (a pokud se tento systém osvědčí, tak pofrčí i na random)
– Nové odměny pro nejúspěšnější hráče
– Další možnosti, kde utrácet bony

Bony

Po serverovém updatu obchodu budou hráči mít možnost si kupovat tanky za bony. Spotřební doplňky za bony ale nebudou. Počítá se také s dalšími možnostmi, jak bony získat.

Jaké tanky se nerfnou? A jaké buffnou?

Nejprve musíme otestovat rebalanc munice. Veškeré změny vozidel budou záviset právě na tomto testu.

Historické bitvy – kdy se vrátí?

Brzy odhalíme historický event z období druhé světové války, který bude obsahovat PvE.

„Výzvy“ – maratony misí
Současné mise ve „výzvách“ jsou takřka dokonale vyvážené:

-Velmi schopní hráči, kteří jsou v plnění misí úspěšní, získají zdarma prémiový tank
-Průměrní hráči si po splnění několika misí koupí tank za nižší cenu
-Ti, kteří si jej chtějí koupit, si jej mohou koupit rovnou za plnou cenu

Otázky a odpovědi – rychle, stručně:

– „Měření mistrovství“ – Hráč by mohl mít na tanku vizuální znázornění, ale v roce 2019 to nebude
– Výcvikovka pro jednoho – Ne, zatěžuje to server úplně stejnou měrou
– Vyzkoušení prémiáku před koupí – Neplánuje se
– Serverové replaye – Ne v nejbližší budoucnosti. Ve vývoji, leč pokrok žádný. Potíže na straně serveru: po každé jeho aktualizace se replaye smáznou. Musíme přijít na to, co s tím. Potíže na straně klienta: Geometrie tanků i map by měla být během přehrávání replaye stejná, přesně podle průběhu bitvy, jinak dojde k chybám.
– Vyprošťování znehybněných vozidel: Nejde o větší problém. Vrátíme se k tomu, jakmile vyřešíme poškozování spojenců. Zvážíme, že bychom do seznamu členů týmu přidali indikátor.
– Náhodné bitvy bez hlasového chatu
– Proč režimy pro zábavu nejsou zábavné? – Učili jsme se, jak udělat PvE. Pomohly nám s tím dva halloweenské módy. Nechtěli jsme z toho udělat grind, spíš podnikáme kroky vstříc pořádnému PvE
– Pracujeme na režimu Battle Royale
– 3D styly – Nákladné a časově náročné, ale budeme je přidávat
– Rebalanc úrovní VI – VIII – Nejprve rebalanc munice, pak dojde na tohle. A opravený MM by měl těmto úrovním také pomoct – nebudou vespod tak často.
– Bitva blogerů – Vrátí se, ale v trošku jiné podobě
– Co se chatu a seznamu přátel týče, letos beze změn
– Odstraní se +-25% RNG? Ne.

Autor: Vortho

86
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
licus_10
Čtenář
licus_10

ahoj Vortho, díky za článek, dobře přeložené- napsané 🙂

Pepa
Čtenář
Pepa

Haló ? Muže mi někdo říct, kterej kripl na tohle odpovídá ? Tohle akorát ukazuje jak WG absolutně nemá potuchy co se v té hře děje … nejlepší je tahle věta “Díky ochromení nedochází k tomu, že by se hráči shlukovali a byli nečinní. Jsou nuceni udržovat rozestupy, přesunovat se. Bitvy jsou celkově živější, své na tom má negativní psychologický dopad, ochromení a poškození.” Jakému aktivnímu gameplay ? Do píči, kdyby ten ***** otevřel oči tak vidí, že bitvy kde jsou artyny jsou mnohem pasivnější … Aktivnější je jen ten člověk, co pochopí že jeho aktivní gameplay bude od artyn “po zásluze” potrestán a tak se utíká taky schovat, aby ho nějekej jednorukej kokot nepofarmil … To je asi tak jediná aktivita ke které arty napomáhaj.

watts1
Čtenář
watts1

😀 “aby se hráči shlukovali” – docela těžké se neshlukovat v mapách o třech koridorech 😀 prostě arty jako koncept se nedá vyladit tak, aby nebyla toxická… ale hodně lidí to hraje.. a ve hře to chce.. tak to tam prostě je – taky mi to vadí, ale nějak rozumně se to podle mě vybalancovat nedá:) jedině to znerfit tak, aby to nikdo nehrál.. ale to by si zase rozhněvali nemálo početnou skupinku artynářů.. takže by se zase motali v kruhu..

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

No aspoň už nemelou tu tantru že artiny brání kempení. I ti jejich boti co WG programuje pro méně zaplněné servery se zakempili po zásahu artiny. No když to pochopí i WG bot tak to i napadne to stádo rajčat. No mají novou mantru, “hráči se neshlukují”. No opět důkaz jak o té hře ví totální prdlačky.

Glock17
Čtenář
Glock17

Pardon, ale nesouhlasím s tvrzením, že developeři o hře vědí totální prdlačky. Oni zcela nepochybně znají hru dosti dobře, ale musí si najít nějakou výmluvu. Resp. mají výmluv plný diář a podle potřeby vytahují odůvodnění na “balanc”, na “historičnost”, na jejich “záměr”. Každý měsíc to někdo ze zaměstnanců vytáhne na veřejnosti a zase mají na měsíc pokoj. Developerům současný stav maximálně vyhovuje – předělají/přidají 1-2 featury měsíčně a další změny by pro ně znamenaly jen větší nával práce. Tak si tu práci v čase rozkládají a výmluvy mají jako vhodný nástroj.

Vortho
Čtenář
Vortho

“Melou”. Akorát to kulantně skryli pod “being inactive”, takže pro zachování týhle diplomatičnosti jsem tam dal tu nečinnost. 😀

Pepa
Čtenář
Pepa

@Bluetomcat tak ono to že zabraňují pasivnímu hraní je vlastně stejné, jako by řekli, že brání campení, prostě stejná sračka v jiném kabátku.

@Glock17 upřímně radši si budu myslet, že je to banda tupejch opic, kteří vědí hovno o tom co dělaj. Ale ano jinak máš pravdu, bohužel je to prostě banda bezpáteřních zmrdů co ani neumí přiznat, že jsou jen po penězích …

Brainless
Čtenář
Brainless

Dá se to vyladit, jedna na bitvu na randomu

Glock17
Čtenář
Glock17

Vortho díky moc za překlad. Doufám, že jsi moc netrpěl nad překladem některých debilních odpovědí od vývojářů (zejména kolem artyn).

Boomer68
Čtenář
Boomer68

Tak asi ne všechny odpovědi se mi líbí, ale přijde mi, že se aspoň snaží.
Mějme na paměti, že oni tu hru vytvářejí a bude super, pokud některé věci udělají opravdu podle odezvy hráčů…
A hlavně – stejně nebudeme všichni spokojeni s tím jak to udělají…já třeba je ” nesnáším ” za housky :)…
Některé věci vypadají zajímavě, čas ukáže.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Snaha vedená špatným směrem se necení… Já vidím jen zjednodušování pro nováčky, aby se bez námahy vyrovnali veteránům aniž by si vytrénovali skill. A to je největší zabiják celé hry. To, že jsme začínali od nuly s posádkou 50% a taky bojovali proti pedobearům nás přinutilo se tu hru alespoň trochu naučit. Teď se nováčkům vše dává na stříbrném podnosu bez námahy, ale tím jsou okrádáni o zkušenosti a hra ztrácí na zábavnosti. Osobně nevídím přínos pro samotnou hratelnost ani v jednom z výše zmíněných bodů. Sorry.

Vortho
Čtenář
Vortho

Sám největší problém vnímám v šestým smyslu, že ho chtěj dát jako default pro všechny tanky. Povede to tak akorát k tomu, že se lamce rozsvítí žárovka a buď se okamžitě zastaví a bude točit dělem na všechny strany, nebo se pojede co nejrychleji někam schovat. I když ne při každým spotu hrozí nástřel. O chování při proxy spotu ani nemluvě. 😀
Jinak zjednodušujou se všechny hry… si vezmi, jak podělali AC sérii, u tý mě to zabolelo asi nejvíc.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Poprve…podruhe…potreti uz zjisti, proc sviti a uz nebude priste tak zmaten a lehkomyslny..ja jsem pro..je to asi nejhorsi nevyhoda ve hre…ten druhy ma vyhodu asi jak v Codku s WH :-).

Glock17
Čtenář
Glock17

Problém je, že na některé odezvy hráčů zdaleka kašlou už 8 let, popř. některé odezvy přijmou a předvedeného výsledku má člověk pocit, že devové poslouchali kolenem. Podle mne developeři neposlouchají hráče, ale svoje šéfy, kteří do hry nehodlají dát nic, co by ohrozilo finanční výkazy firmy v příštím kvartále.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Hmm, překlad výborný, článek pěkný, budoucnost WoT hnusná. A tak manželka i rodinný rozpočet budou rádi, až tuhle hru úplně zkurví…

Zdenek125
Čtenář
Zdenek125

Doufám, že ty posádky jsou jen takový balónek, aby se zjistilo, co to udělá 😵😠😡

Glock17
Čtenář
Glock17

Pěkně zpuchřelý balónek to je… systém perků/skillů byl kritizován už od začátku – některé profese mají na výběr z 10-12 skillů, některé jich mají max 6 (typicky nabíječi). Tedy hráč potřebuje boostit jen některé členy, ale hra mu XP rovnoměrně rozhazuje mezi všechny členy posádky. Já nepotřebuju mít 6-skillového nabíječe, víc se mi hodí 8-skillový velitel/radista.

Zdenek125
Čtenář
Zdenek125

Ale to měli/mají řešit rovnoměrným rozhozením skillu, ne tím, že posádka bude jednolitá entita🤢

Glock17
Čtenář
Glock17

Vyřešili to tak, že mají 5 sad perků pro velitele, řidiče, střelce, radistu a nabíječe. Kde v posádce jedna funkce chybí, tam je určen náhradník. Typicky velitel alternuje jako radista a najednou má k dispozici tucet perků. S exponenciálně rostoucími nároky na posádkové expy pro druhý/třetí/čtvrtý/… perk není v lidských silách udělat na veliteli 8 perků, takže třeba Francouzi mají “perkové chudé” tříčlenné posádky proti německým (5-6 lidí) při stejném počtu odjetých bitev. Německá posádka ve stávajícím systému prostě bude mít celkově víc perků a rychleji než francouzská.

Prostě WG věci dost často nedomýšlí, resp. přehlíží podstatné aspekty. Aby ty lapsy zakryla, tak používá stupidní výmluvy.

Zdenek125
Čtenář
Zdenek125

Ámen 😇

Glock17
Čtenář
Glock17

😉

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

souhlas , na M41 90 mm mám velitele / radistu ……rázem mám prakticky všechny perky pro LT na jednom členovy posádky u kterého se rázem potřebuji dostat na 6-7 perků , zatímco u zbytku mě stačí 3 , max ještě 4-5 u řidiče ….

současné rozložení je naprd , velitel má skoro všechny perky “must have” , střelec / řidič většinu , radista jeden , nabíječ 2 ……

jiri
Čtenář
jiri

mohli by na nejaky čas zprovoznit další dva servery bez artyn na zkoušku a garantuji vám že servery kde hraji arty budou prazdny.na to si klidne i vsadim.

jiri
Čtenář
jiri

servery pro ty co arty chtěji a pro ty co je nesášejí.jako ja. a byl by klid.chceš hrat arty?? běž si na server s artynama.ale sai to neni tak jednoduchy jinak by to už asi vyzkoušeli:-)

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Jenže to by hráči zase zneužili. Chci lovit artyny, vezmu scouta a jdu na ně, a ve finále by to dopadlo tak, že v každé hře by byly 3 artyny a 10 scoutů (s Vijou a prdem v čele) + nějací zmatenci, co by o tom nastavení nevěděli. Naopak nechci artyny, tak jdu na druhý server s monstrama a la prase, Type, Mause, tvrdou věží atd. To by se panečku plnily mise. Ne, jak už řeklo i WG, tudy cesta nevede, je to zřejmý nesmysl, který artyhateři ve své sobeckosti neberou v potaz, chtějí jen úlevy.

Prde66
Čtenář
Prde66

Jmeno1 – noarty hráči sú sobeckosť sama – preto vám navrhujú sobecky ponechať normálnu tradičnú hru a len pre svoju obludnú sobeckosť, aj na skúšku, hru bez artýn. A sobecky ako voliteľnú alternatívu – kde si slobodne vyberieš hru akú chceš baviť a ak zábavka prestane, môžeš si slobodne zapnúť druhú alternatívu. Ale vy ste našu obrovskú sobeckosť ihneď prekukli a absolútne nesobecky nám dookola odporúčate – musíte nám robiť tajtrlíkov aby sme mali po kom hádzať hovná z nebies a hotovo – alebo to nehrajte.

Vortho
Čtenář
Vortho

Nevím, co chceš zkoušet na konceptu, kterej je nefunkční i teoreticky. 😀

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Pamatuješ si jak cca 2 roky zpátky udělalo WG šarvátky klanů podle skilu klanů? Hodně zkušených hráčů předpovědělo, že ten koncept je neudržitelný, že top klany to nebude bavit a budou dlouho čekat. Běželo to necelé 3 týdny… Proč zkoušet zřejmý nesmysl jen proto aby se to otestovalo? Koupí se nové servery (pro všechny regiony, pro RU nejmíň 3), udělají se úpravy ve hře a pak se to zase po pár týdnech zruší, protože to dopadne, jak hráči s přehledem a schopností kalkulovat předpověděli. Taky jsem ti říkal, že úpravy artyn se stunem jsou nesmysl a taky jsi mi nevěřil. No, tak teď ho máš….

Prde66
Čtenář
Prde66

Koupí se servery? Na iné mody sa musia kupovať nové servery? Na obranu, útok, FL…? Pane čo si ešte vymyslíš? Samo že sa to nemusí robiť výlučne na novom servery! Skoro nič nemusia investovať. Doladili by sa len maličkosti.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

prde, vrať se na začátek vlákna. Já myslel, že to máte zmáknuté. Vidím, že nemáte vůbec nic.

VijaCZ
Člen

Velmi mi křivdíš – pokud by byla jakákoliv šance hrát bez artyn, na server s artynama by mě nikdo nedostal ani za všechny premiáky co kdy ve hře byly včetně zlatýho Type59 s dračí tlamou místo úsťový brzdy jakýho maj na ASIA serveru ( +100% XP +100% kreditů )
Oddělit artynáře od slušnejch hráčů je jediná cesta jak zastavit nenávist a toxicitu.

Le3ky
Čtenář
Le3ky

Suhlas a ja by som si za to aj priplatil

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Aha, tak ty jsi slušný hráč. LOL 😀

VijaCZ
Člen

V těchto souvislostech ano – přes dva roky nemám v garáži žádnou artynu, nehraju je, mise na omráčení přeskakuju za rozkazy, nehledám výmluvy proč artynama kazit hru ostatním.
Pokud se držíme tématu artyny, ten kdo je nehraje je v mých očích slušný hráč.

Glock17
Čtenář
Glock17

No, já obětoval kvůli omračovacím misím nahamouněných 150K volných expů, vyzkoumal artyny, nakoupil artyny a ukecal synovce (za blíže neupřesněné množství kvalitního alkoholu), aby ty mise odjezdil za mne během víkendu u nás. Kdepak si na ně vyplýtvat rozkazy.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Tak já je nehrál víc než 2,5 roku, takže jsem slušný hráč? A podotýkám artyny schvaluju, protože za mne jsou bezzubé, maximálně tak fungují na prdeho na jeho camp pozicích v T29. 😀

12Stig12
Čtenář
12Stig12

a opět je vidět, že ve WG vůbec neví – vývojáři nehrají (dlouhodobě veřejné tajemství), feedback je mizerný, ale ne kvůli hráčům, ti co odpovídají, tak neznají situaci, jen tlumočí pokyny shora, kde jde jen o peníze. Holt levá ruka neví, co dělá pravá, hlava nemá potuchy o levé noze, pravá noha kope vlastní zadek…

Prde66
Čtenář
Prde66

Omezíte počet SPG na bitvu? – to je také ťažké ponechať 33% bez arty – 33% s jednou a 33% s dvoma? A len si na tú vymoženosť parazitovať na ostatných hráčoch hráči SPG trošku počkajú v šóre? – Jméno1 – teraz som sobecký!
A o akej spätnej väzbe je tam reč? Na cz/sk fóre napíšeš pár krát názor na SPG a si zabanovaný – hráči spg vás vyreportujú a modi si tým uľahčujú prácu. Fórum je čistučké a všetci tam milujú SPG. Kto nie – dostane po čuni. Zákerne – tak ako v hre od hrdinov z druhej strany mapy.

Bigman
Čtenář
Bigman

Mě by zajímalo jak je možný když čtu, že arty hraje pár jedinců a bla bla bla, ale když jsem koukal na FL tak ve frontě bylo neskutečné množství artyn. Co ty na to Prde, myslíš si, že najednou se stali tak atraktivní a nikdo nenadával a nebo bylo jenom málo ostatních hráčů?? 🙂 Najednou zničeho nic se pomalu každý stal artynářem, ale jinak brečí jak je všechno s nimi špatně?

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Taky když byla možnost na speciální prémiák, tak si hráči vybrali artynu. A FL je krásný příklad, kde i fialky hrajou artyny…

Bigman
Čtenář
Bigman

V tom případě ale musíš hold přiznat, že hráči ty artyny chtějí, jinak by je nekupovali a ani nehráli ve FL. Prostě jsi si odpověděl sám 🙂

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Já ne 😛

Glock17
Čtenář
Glock17

Ano, fronta hráčů na bitvu ve FL byla všeříkající, typicky vypadala takhle:

– lehkých tanků 13
– středních tanků 22
– těžkých tanků 8
– stíhačů tanků 15
– dělostřelectva 642

Bigman
Čtenář
Bigman

Stačí když nechají jednu arty na hru a myslím si, že problém s nimi by byl vyřešený, ale to je jenom můj názor, přesto bych měl podotknout, že tři arty na každé straně je neskutečná prasárna a to jsem arty dříve docela dost hrál. Stačí se domluvit s kolegy a není problém znechutit někomu hru.

bykop
Čtenář
bykop

Není to jen tvůj názor, já to tvrdím dlouhodobě. Btw: čety SPG jsou zakázány, což je dobře. Jen jsem zvědavý, kdy totéž provedou kolo….. Když už tu hovadinu přidali (a už uznali že to tak úplně nedomysleli), tak ať jim alespoň nedovolí čety, stejně jako atynám. Hru to dokáže znechutit úplně stejně.

jiri
Čtenář
jiri

když jsou ve hře vic jak jedna arty tak automaticky jedu za barak nebo šutr a kempuju at si ostatni nadavaj nebo posilaj stižnosti za nečinnost.ja nebudu jezdit po louce k KV-4 když jsou ve hře tři arty.

Bigman
Čtenář
Bigman

Hmm, jenom že když máš 3x arty na bitvu tak jsou nějakým způsobem rozestavěný a pochybuji o tom, že by jsi tam za tím barákem vydržel dlouho.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Docela rád bych se koukl na tvé statistiky, ale asi bych nebyl vůbec překvapen. Stačí když vidím co tady píšeš.

Bigman
Čtenář
Bigman

Jmeno1: myslíš Mě?

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Ne jiri. Ty nestíháš ty vlákna, že? 😉

Bigman
Čtenář
Bigman

Ne..omg sory 🙂

jiri
Čtenář
jiri

no tak že mam 40000 bitev a 5150 osobko.hraju jen pro zabavu.nejsem jeden z těch vypatlanej k….u co brečej kvuli prohrany bitvě jako miminko.ale mrkni se DumDumcz.ja se za staty netydim:-)

Bigman
Čtenář
Bigman

O nic Jiri nejde, jenom názor, že se schováš za barák a nebo za šutr před 3mi artynami je mylný. Opravdu je málo takových míst kam 3x arty nemůže vystřelit a aspoň tě neochromit a když to chytneš 2x či 3x tak ještě rád to místo opustíš a v tu chvíli jsi většinou víš kde….

jiri
Čtenář
jiri

hele mě by nevadili ani dvě arty na bitvu ale tři mi připada trochu moc.ale ty dvě by třeba mohli být v četě.to by mohlo vykompenzovat tu třeti arty.nevim.mě se to od počitače kecá.za PC je každej chytrej.maj toho moc

jiri
Čtenář
jiri

no a ještě tohle mate radu na souboj TYPE5HEAVY vs Caern.AX,posledni dobou se mi to stává často.víte něco učinného??dik

Bigman
Čtenář
Bigman

Zdrhat?? 😀

Glock17
Čtenář
Glock17

Jo, jezdi ve skupině, drž si odstup (jeď ve druhé vlně), nech Typa vystřelit na někoho jiného a nech ho vyjet ven bez krytí a potom mu palbou sundavej pásy. Umlátí ho sice někdo jinej, ale ty dostaneš odměnu za assist dmg. A jestli on bude střílet na tebe a nikoliv na desítku z tvého týmu + ty přitom zdechneš a on taky, tak jsi vlastně vyhrál – tvůj tým zabil desítku a přišel jen o osmičku.

Caern má skvělé dělo, ale nemysli si, že s CAX uděláš hard carry v desítkové bitvě. Know your limits!

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Pokud potkáš s MT f2f HT a nemáš se kde schovat, tak jsi něco neskutečně po..al.

PS: A to je poučka od pilotů…

Chen
Čtenář
Chen

TOHLE TO TAKY NEVYPADÀ DOBŘE :
“” – A velmi pravděpodobně i odstranění kasáren (když to bude možné) “”
To vypadá na další útok na naše peněženky. Nic jinyho.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

To si nemyslim…mozna to chteji udelat jak v AW, kdyz bys prodal tank a pak ho zpetne koupis, mas ho i s puvodni posadkou…teda pokud se nemylim, bo tam neni potreba tanky prodavat..leda ze by nekdo chtel kredity bez cekani, nez si je vyjezdi.

Glock17
Čtenář
Glock17

A co ve WoT není útokem na šrajtofli?

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Hmmm…. zajímavé ale to že s tím končím se nemění
Kdyby měl někdo zájem tak:

https://www.playerauctions.com/wot-account/144040594a!world-of-tanks-account-25k-wn8-7k-battles-5x-tier-/

Kek

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Za 350 €? LOL To ten můj by pak stál 2.000 €. 😀

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Nevím kde si vzal eura a ten tvůj by měl vyšší hodnotu po rerollu na 0/0 nic než jak to máš teď, a na 2 000 zapomeň, možná 300 – 500, záleží kdo to vezme

Vortho
Čtenář
Vortho

Tu cenu máš ale silně přemrštěnou, chlape. 😀

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Nemám, poměr tanky/staty/posádky je adekvátní ceně……vím co dělám, není to první co sem prodal 😀 ale poslední…

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Když uděláš reroll, zabiješ veškeré vymazlené posádky (min. 3 skilly až 6 skillů) a vyhodíš veškeré spotřebáky a vybavení, což je nějakých cca 100.000.000 kreditů a zničíš 39 desítkových tanků, přičemž 3 (Foch 155, FV215b 183 a FV215b) už neseženeš, což je dalších cca 250.000.000 kreditů. Ty jsi prostě pako.

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Je vidět že o prodeji nic nevíš a myslíš si že máš bůhví jaký účet xD

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

A podle toho co si napsal ani nevíš jaký je postup při rerollu účtu

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Ale vím, on se ten postup totiž trochu měnil, víš. Dřív jsi mohl zainvestovat do velkých spotřebáků a prachy si tam uložit, to už dnes neplatí. Kredity, posádky, spotřebáky, munice, vybavení, to vše letí komínem včetnhě odměnových tanků. Zůstává jen to, co lze skutečně koupit jen za skutečné peníze, tedy za goldy; tedy prémiové tanky, goldy, PÚ a kupodivu osobní zálohy. Nic víc.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

PS: Docela bych chtěl poznat toho blba, který koupí tvůj účet, protože stejně ho ve fialových číslech neudrží, ty desítky jsou pro nováčka vyloženě na hovno a tak smysl mají jen ty prémiáky, které jsou ale jinak standardní, nic výjimečného.

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

https://eu.wargaming.net/support/cs/products/wot/article/10184/
Sorry kámo, právě si se sám podkopnul a dokázal si že o tom nic nevíš 😀

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Vzdyt tam pisou presne to co rikam. 🙂

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Ne, neříkají xDD
907 apod. zůstávají 😉 nezůstávají pouze tanky za osobní mise
Koupíš li za kredity velké spotřební doplňky apod. Máš 50% kreditů zpátky 🙂
A poslední bod, zůstanou veškeré “zakoupené” posádky což v případě mého účtu jsou všechny (

Ještě nějaký argument?

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Jen jedna, kecáš nesmysly a nic o tom nevíš. Ale klidně si to zkus. 😀

To co popisuješ platilo před rokem. Teď už to neplatí a je to napsáno i v tom tvém odkazu. Enjoy!

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Kámo… umíš číst?

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Já narozdíl od tebe jo. To co píšeš už nějaký pátek neplatí. 😛

Garrth
Admin

hlavne si tam velice chytre dal link na wotlife … schvalne za jak dlouho bude ucet zabanovan wg

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Nebude, protože takhle by si mohl každý zabanovat každého, na tohle má WG trošku jiný postup než přijíždět e-shop

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Co jsem slysel, tak na udani bud delaji kupce, a nebo po zmene majitele resp. prejmenovani uctu a zmene emailu se to banuje. Coz uz je prodavajicimu jedno. Ale jak pisu, musi byt udani, sami to nehledaji.

AsdfFdsa
Čtenář
AsdfFdsa

Nedělají nic pokud nedochází k opakovanému rapidnímu prodeji stejného účtu, jinak je jim to jedno

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Bud ho bonznes sam, nebo k tomu druhe nabadas :-)…ale co bys z toho mel, ze…krom pocitu utiseni zavisti.
Ja bych to taky nejradeji udelal, mel bych o jednu zavislost min :-)..ale ten muj ucet by nikdo nechtel !:-):-):-).

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Proč bych ho bonzoval? Tohle mi je jedno, hru to nijak zásadně nepoškozuje, jen WG utíkají prachy.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Hru to neposkozuje…mu se aspon neco vrati a jestli neco WG ztraci…to by bylo asi to posledni, co by mne tizilo :-). Ja mu preju…at se mu to povede prodat co nejdriv.

Lobotom
Čtenář
Lobotom

Netušíte co tímhle božstvo myslelo?
Opravy chyb

Předěláváme kolizní modely map, abychom opravili chybu, při níž lze zasáhnout nepřátelský tank doslova výstřelem do vzduchu.

funés
Čtenář
funés

Podle všeho se vrátí starý model pro výpočet kolizí modelů.