Pohled na: L6/40 – italský lehký tank II. tieru

L6/40

Historické pozadí:

V roce 1938 byl pro Regio Esercito nejnovějším návrhem CV-38. V roce 1936 byla vydána specifikace pro nový věžový design.

Carro Armato (obrněné vozidlo) L6 (L jako Leggera – “lehký” a 6 pro standardní hmotnost, 6 tun) model 1940 nebyl navržen ze začátku celý. Ze začátku byl testován 5-ti tunový model Carro D’Assalto model 1936, se základem v předchozím zásobníkovém modelu CV-35 s krátkým dělem L26 37 mm a koaxiálním kulomem Breda 6,5 ​​mm. Zavěšení bylo přepracováno se dvěma podvozkovými rameny a jedním zadním nezávislým podvozkem, podobným jako u předchozích tanků. Centrální konstrukce byla vyšší s malou jednopilotní věží. Carro Cannone 5t modello 1936 byl dalším prototypem, který testoval kanon L/26 37 mm namontovaným v trupu a na věži měl kulomet Breda. Vzhledem k tomu, že bylo potřeba přepracovat podvozek, nový prototyp Ansaldo-FIAT byl testován s m6T, novým designem trupu a slabou věží namontovanou na Autoblinda AB 40 s dvojitou Bredou 6,5 mm na podstavci, který měl 37 mm, a to v roce 1938. Konečný prototyp byl znovu vybaven větší věží Autoblindy 41, nejprve zábavná krátká hlaveň Vickers-Termi L/21 37 mm a na výrobních modelech 20 mm Cannone-Mitragliera s 20/65 model 35 (Breda) s dobrou protitankovou schopností a koaxiální kulomet Breda M38 8 mm.

Model L6/40, který byl poprvé představen v roce 1940, byl vyroben v rozmezí  začátku roku 1941 až podzim roku 1942. Jednalo se o nejnovější design lehkých tanků v Itálii, ačkoli byl dle standartům z roku 1942 zastaralý. Sešroubovaný trup byl odvozen z M6T a systém zavěšení byl model, který byl použit na Carro D’Assalto v roce 1936. Trup byl krátký s maximálním pancířem 40 mm, který se vyskytoval pouze na mantletu kanonu a na čelní ploše, což mělo být schopné zastavit průbojnost 37 mm střely. Zbývající část pancíře byla silná a měla 20 až 60 mm. Hlavní dělo, podobně jako na modelu Autoblinda 41, mohlo plně využívat pohybu v rozmezí -12 ° až + 20 ° (manuálně). Šestiválcový čtyřválec FIAT SPD 18D vyvinul 70bhp při 2500 ot./min s poměrem 10,3 kp/t. Převodovka měla 4 rychlosti a zpátečku,  řízení bylo uděláno na principu brzdící spojky. Kapacita paliva byla 200 litrů benzínu. Tlumiče využívaly moderní torzní tyč s předním ozubeným kolem a zadní napínací kladku, dvěma pogumovanými dvojicemi silničních kol a třemi vratnými válci na každé straně. 89 pásových plátu měli spojovací plochu o délce 2,69 m. Spotřeba byla 100 litrů/100 km na silnici a 250 litrů v terénu. Při zkouškách se zjistilo, že L6/40 je schopen vyjet na 31° stoupání, přejet 1,7 m široké zákopy a 0,7 m vysoké překážky, s maximální hloubkou 80 cm. Sériová výroba začala v květnu 1941.

I když byl model L6/40 efektivní jako průzkumný tank, byl také rychle zařazen do běžných jednotek kvůli nedostatku středních tanků, které italská armáda zažila v roce 1941 . L6/40 lehké tanky používali Italové v Balkánské kampani, ve válce proti Sovětskému svazu, v posledních fázích severoafrické kampaně a v obraně Sicílie a Itálie. L6 byl také použit německou a Chorvat Ustaše milice a byl používán i poválečnou italskou milicí až do té doby, než byl na počátku padesátých let stažen.

Varianty tanku:

Fiat-Ansaldo původně navrhl vozidlo pro exportní trh jako reakci na starší typ Vickers 6-ton. Armáda však projevila zájem a výroba byla zahájena počátkem roku 1941. Jedna varianta byla vybavena novou převodovkou v roce 1943 (pozdní výroba), bez vnějších rozdílů. Verze rádia měla otevřenou věžičku a vozidlo L6LF (Lancia-flamme) bylo vybaveno 200 l benzínovou palivovou nádrží. Nejznámější a nejúspěšnější variantou byl tank-lovec  Semovente 47/32 bez věže s 47 mm dělem namontovaným v trupu. Bylo vyrobeno asi jen 300 kusů tohoto tanku a tvořilo většinu italských AVF během východní kampaně. Poslední verze byl nosič/dopravce střeliva, využíval dělo Semovente 90/53, který měl dodatečnou munici pro houfnice, protože SPG mohlo přepravovat samo o sobě pouze 6 střel. Byl to otevřený model a vozil pouze 8 mm kulomet Breda.


Specifika tanků:
Rozměry (D-Š-V) 3,78 x 1,92 x 2,03 m
Celková hmotnost/plně naložen 6 tun/8 tuny
Posádka 2 (řidič/střelec)
Pohon SPA 180 4 cyl, 70 koní (52 kW)
Rychlost na silnici 42 km/h
Dojezd po silnici 200 km
Kanon (viz poznámky text výše)
– 1xBreda 35 20 mm (39 cm), 395 nábojů
– 1xBreda 38 8 mm, kulomet, 1560 nábojů
Pancíř 6-40 mm
Celkový počet vyrobených strojů 283

Následující parametry se věnují tanku ve světě WoT
(platí pro aktualizaci 1.0.1_2)


Věž / Rádio:
Motor:
Podvozky:
Děla:

Statistiky tanku se 100% posádkou bez perků:

 Jelikož se jedná o tier II, tak nejsou žádná doporučení ani další vychytávky.

Videa:
 3D model:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Reklama, která platí provoz tohoto webu.

Sstyx

Když nehraju WoT, hraju jiné hry, ať už strategické nebo ty na nervy. Baví mě vše, kde můžu využít svůj jazykový potenciál a pomoct tak komunitě k cenným informacím. Informace mám z různých zdrojů, proto na ně i odkazuji, ne vše je z WG, proto je nepovažujte za 100% zdroj. Najdete mě i na FB - Sstyx (@Sstyxina)

Komentujte

1 Komentář na "Pohled na: L6/40 – italský lehký tank II. tieru"

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
licus_10
Čtenář

za tyto články palec nahoru 🙂 (y)