Mapa Ledovec – důkladný rozbor

Dnes jsem se rozhodla zaměřit na mapu Ledovec, jelikož k jejím ohlasům je hodně negativ a málo kdo ví, jak na ni hrát, či kde jsou vychytaná a šikovná místa pro různé typy tanků a kam naopak nejezdit. Abyste se ve článku pohodlně zorientovali, rozhodla jsem se to pojmout pro každý typ tanku HT, LT, MT, TD a arty zvlášť. Ze začátku něco všeobecně s důvody proč takto doporučuji a následně minimapa s popisem míst.

Jedná se ovšem o rozbor a doporučení, ne pravidlo, kterým by jste se měli bezpodmínečně řídit, jelikož i tanků je hodně a tak pro ně platí vždy i menší či větší omezení dostupnosti určitých míst, jako příklad mohu uvést tank E25 – ta je hodně variabilní a nemusí tedy vždy být jen na místech, která jsou vhodná pro TD. U každé třídy je obrázek mapy s doporučenými či naopak nedoporučenými místy. Mapu jsem projížděla s několika tanky, takže příklady uvádím z různých tieru.

Režim: náhodné bitvy (pouze standardní bitva)
Rozloha: 1000 x 1000 m
Tiery: IV-X úrovně


Těžké tanky:

Bohužel pro těžké tanky tu  není moc míst kam s nimi a proto se často stává, že hráči jedou kam nemají a tak pro ně bitva rychle skončí. V žádném případě se ale s těžkým tankem nesnažte vyjet na loď umístěnou ve středu mapy s nájezdem  v sektoru D-3 – to je rychlý konec a ztráta Hp.  Zároveň si dejte pozor na linii A – jakmile zahučíte do vody, je to lístek zpět do garáže, protože se z ní nemáte jak dostat, což je naopak dobrá zpráva, pokud tam zatlačíte nepřítele.

  • Žlutý sektor č. 1 doporučuji pro HT všechny typy, ale hlavně pro pomalé tanky typu Mouse či Type. Tím, že jste pomalí a velcí se potřebujete co nejrychleji dostat do zákrytu před tanky, co se usídlí na středu. Manévrování za skálami je tam dobré, jelikož mapa umožňuje mít více tanku vedle sebe a překrývat se.
  • Případně se zastavit na žlutě označených sektorech – nahodit pozici na ding ze středu a nemáte co řešit, ovšem počítejte v takovém případě s pár rýpanci od týmu.
  • Zelený sektor je pouze pro tanky typu IS7, za prvé jsou rychlé, což pro toto umístění hraje velkou roli a nehrozí tak rychlá likvidace. Za druhé díky své malé výšce oproti Typu5 neukazují tolik prostoru pro nepřítelovu střelbu a jsou i svižnější v otáčení podvozku, což také hodně pomůže proti střelám ze sektoru H-5 a středu mapy. Tato cesta Vám umožňuje dostat se až k nepřátelské základně s dostatečným krytím za skálami a terénními vlnami.
  • Obecně se dá ještě říci, že tanky, které mají dobré sklopení děla a tvrdou věž, tak si mohou troufnout i na střed mapy, ano, hezky si zastřílíte, ale nepřítel si naopak zastřílí na Vás, proto je dobré svůj tank dobře poznat, než se na tuto pozici vydáte.

Střední a lehké tanky:

Pro LT a MT se dá říci, že tato místa jsou stejná. Mapa je jim hodně nakloněná a tyto typy tanků se vyřádí. LT mohou odhalovat na velkou dálku a přitom zůstat v bezpečí, ale zároveň si i nastřílet. Mapa skýtá i místa, kterým by se Váš typ tanku měl bezpodmínečně vyhnout, pokud nejste zrovna v tanku Obj. 430U – jedná se o sektor A+B+C – 1+2+3. Ten je vhodný pro HT a pokud nedokážete efektivně odrážet rány, garáž Vás nemine.

  • Zelená linie je hlavně pro LT. Sice z těchto pozic budete dobře odhalovat, ale sami se odhalíte také.  Také hrozí, že se “sklouznete” a sletíte z vraku lodi, což znamená okamžitý odchod do garáže, proto jeďte opatrně. Jediná výjimka, kde se dá skoro bezpečně sjet z vraku bez užití vyznačené linie je přesně uprostřed sektoru C-2. Musíte sjíždět pomalu, s menšími pauzami pro balanc, ale dá se to. Hodí se pro únik před pomalým tankem, který by si pro Vás jel nahoru.
  • Červený sektor je dobrý pro MT s tvrdou věží a dobrým sklopením děla, za středem na vás totiž budou číhat nepřátelská TD. Zároveň si ale na této pozici musíte dát pozor na střely  z pravé strany, tedy ze sektoru kolem bodu G+H-7+8.
  • Žlutý sektor je dobře vybavený pro schovávání a kličkování tak, aby na Vás nepřítel nemohl snadno střílet, ale vy mohly střílet na střed.
  • Oranžový sektor je šikovný na schovávání, odhalování. Stromy Vás krásně zakryjí a vy máte šanci si v klidu přejet na stranu nepřítele, tedy pokud nepotkáte nepřítele čelně. V takovém případě je na těchto pozicích hodně míst, kudy se dá ujet bez ztráty Hp. Ovšem dávejte si pozor na ostřelování z levé strany mapy.
  • Žluté značky jsou možné pozice pro MT, které zajišťují krytí před artynami a zároveň umožňují střelbu na nepřítele.

Stíhače tanku:

Pro TD je tato mapa ideální. V podstatě můžete stát skoro kdekoliv, jelikož si i sebevětší a nejméně pohyblivý tank najde krytí.

  • Modrý sektor je hlavně pro pohyblivější typy, které mají tvrdý předek, jelikož zde hrozí čelní střetnutí s nepřítelem. Zároveň Vám tento sektor umožňuje šikovně zmizet ze skály dolu mezi stromy, které Vás skryjí a zajistí chvilku oddechu.
  • Červený sektor je vhodné používat na koncích bitvy, kdy se nepřítel přiblíží na dostřel od vaší pozice. Příkladem pro ideální tanky na toto místo je TD typ Strv. Pokud tak dlouho přežije i arty, můžete ji krýt, než si dobije a spolupracovat v likvidaci enemy týmu.
  • Zelený sektor je dobré místo pro ostřelování tanků, kteří prorazí na liniích 1-2. Dokážete se krýt, ale zároveň máte skoro nekrytý výhled pro jejich likvidaci.
  • Červeně označená místa jsou vhodná na ostřelování středu mapy a zároveň na krytí. Tyto pozice je důležité obsadit hlavně tanky, které mají přední pancíř a dokáží střelu odrazit. Tato linie je také důležitá pro podporu týmu na středu mapy.

Artilérie:

Otevřená mapa – myslím, že více není potřeba psát. Těch míst na mapě je více, ale já se rozhodla pouze pro označení těchto 4 z toho důvodu, že splňují podmínky pro krytí a zároveň pro bezpečnou střelbu. Arty je v podstatě nejméně výhodný tank pro přemísťování a tak pro ně není moc vhodných pozic než ty, které jsou u okrajů mapy.

 

  • V označených sektorech jsou výborné pozice –  jste krytí stromy a zároveň za kopcem, což vás chrání před odhalením a umožňuje Vám to bezpečně střílet.

Závěrem bych chtěla říci, že z mého pohledu je mapa vyvážená pro všechny typy tanků. Ano, jsou pozice, které jsou vhodnější a méně vhodné, ale celkově se dá hrát více než dobře a hráč má na výběr.  Díky velkému množství skal najdete úkryty před střelami artyny, ale zároveň máte výhled minimálně na 2 strany. Je to nová mapa a tak může chvilku trvat, než jí přijdete na chuť, ale v porovnání s jinými mapami je to přesně to, co bylo potřeba pro jiné typy tanků než HT. Když to porovnám s jinými mapami, tak WG dodrželo vyváženost pro typy tanku, viz. Himl a nevhodnost artyn.

V podstatě se dá říci, že na každé mapě je více či méně znevýhodněna některá ze tříd a zde padla smůla na krabicové HT. Celkově se mi zdála base na horním pravém roku ve větší výhodě díky možnosti nerušeného výhledu do linie 0 a do linie B. Spodní base má zase větší výhodu ve větším množství “schovávaček”, tedy terén je natolik zvrásněn a kopečkovitý, že není problém být blízko základně a přitom se neodhalit či dobře krýt. Další věcí je, že se snadno díky skoro volnému středu odhalíte. Díky těmto nedostatkům výše bych jednu věc změnila – tato mapa je vhodnější pro  nižší tiery něž je tier IX a výše.

Jaké jsou Vaše postřehy stran této  mapy? Je něco, co Vám na ní vysloveně vadí nebo jste naopak s mapou spokojeni, co by jste na ní vylepšili či ubrali? Mě se třeba nelíbí, že když se propadnu do vody, tak už se nevyškrábu zpět na pevnou zem.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Reklama, která platí provoz tohoto webu.

Sstyx

Když nehraju WoT, hraju jiné hry, ať už strategické nebo ty na nervy. Baví mě vše, kde můžu využít svůj jazykový potenciál a pomoct tak komunitě k cenným informacím. Informace mám z různých zdrojů, proto na ně i odkazuji, ne vše je z WG, proto je nepovažujte za 100% zdroj. Najdete mě i na FB - Sstyx (@Sstyxina)

7
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Hollohlaway
Čtenář
Hollohlaway

Já v podstatě mám jen tři taktiky na tuhle mapu…LT a rychlé MT doprostred, svitit a zlobit. Potom kolem lodě, tam moc lidí nejezdí kupodivu..a nebo stát v dolní části mapy v lese a reagovat na vyvoj bitvy, typicky s TD .

Wulfi81
Čtenář
Wulfi81

Za mě dobře vyvážená mapa pro všechny typy tanků.

Rulovic
Čtenář
Rulovic

pro LT dost spatna mapa … Prirovnal bych to k dolum , kde bud najolujes stred coz je 50/50 na IKcko nebo jenom kempis a peekujes za kamenem.. coz je teda aspon pro mne dost nezabavny …

miro
Čtenář
miro

výborný rozbor a konečne nejaká dobrá nová otvorená mapa. tie mestské, na reálny tankový boj nepoužiteľné mapy by mohli kľudne vyhádzať, okrem Himmlu, samozrejme 😉 ten je niečo ako Monako v F1

funes
Čtenář
funes

Nekonečný argument o reálnosti bojů tanků v městech. Faktorů, proč tanky nebojovaly ve městech, jsou stovky. A ani jeden z nich není ve WoT zakomponován, Naopak boj v otevřeném terénu je značně překomponovaný. Argument reálnosti u Wotka je nesmyslný.

funes
Čtenář
funes

Jenom poznámku – středová oblast není zrovna vhodná pro MT bez deprese, na způsobené poskození X tam většinou připadne inkasované 2X.