O projektech TVP VTU, Škodě T50 a poté společném projektu TVP T50/T51 se všude dozvíte mnoho informací, ale kde je TVP T-27?

Jediné, co můžeme na internetu najít, je popisek od WG (zatím pouze v ruštině) a říká asi toto: Jedna z možností vývoje československých lehkých tanků, na kterém byl nainstalován kanón s automatickým nabíjením. Tento stroj nebyl nikdy vyroben a existoval pouze jako projekt (pouze na papíře). Nejbližším podobným vozidlem je lehký tank T-17.

Můžeme začít názvem samotným, TVP T-27. TVP = Tank Všeobecného Použití a T-27 = Tank, 2 – střední a 7 – označoval 7. model.

Když se podíváte na tento odkaz: http://pipboy.wtz.cz/wot-cs/# ,najdete zde v linii lehkých tanků T-17 a nějaký popisek k tomu. V kostce se jednalo o jednu verzi, projektovanou na podvozku LP (lehká platforma). Měl mít 4 pojezdová kola, 75 mm kanón a asi nejpodstatnějším rysem je jeho věž, která je ze všech stran zakulacená (nejspíše inspirovaná ruskými středními tanky).

Proč zmiňuji právě věž – když se podíváte na obrázek T-27, její věž též skoro identická. Samozřejmě se návrh T-27 od T-17 liší. Mantlet věže je stejný jako základní věž u Škody T50 (nevím, jestli to tam dal WG záměrně). Díky tomuto prvku na věži by se mohlo usuzovat o tom, že se jedná o vývojový projekt, na kterém potom stavěli vývoj tanku Škoda T50.

Zůstaneme ještě chvíli u věže, ta měla být osazena 88 mm kanónem. Podle dostupných informací se mělo jednat o kanón označený jako 8,8 cm vz. 41N A (N= německý). Nejblíže by tomu asi mohl být u nás po 2. světové válce používaný protitankový kanón 8,8 cm ptk vz. 43/41 a možná, ale to je méně pravděpodobné, protiletecký kanón 8,8 cm plk vz. 41 (neboli dobře známý 88 mm Flak 41). Poznámka: protitankový kanón vz. 43/41 používal německou úsťovou brzdu, ale na obrázku má T-27 jinou.

TVP VTU ve vývojovém stromě má též 88 mezi svými kanóny, proto bychom vývoj tohoto projektu mohli řadit někdy na přelom roku 1946/1947. 5 pojezdových kol oproti 4 na T-17 je nejspíše proto, že s 88 mm kanónem a samozřejmě většími rozměry tanku narostla jeho celková hmotnost a tak bylo přidáno další pojezdové kolo.

Co se týče podvozku, tak čelně je tvarově úplně stejný jako Škoda T-50. Na svrchním plátu má 2 pásky ve tvaru “V”, které sloužily k odklonění vody při brodění tanku vodou. Opět nevím, jestli si to tam WG sám přidal, ale tyto pásky byly většinou používány na ruských středních tancích. Příkladem mohou být třeba T-54 a T-44. Zde mají pouze jeden pásek, ale na T-27 je svrchní plát lomený a tak měly být pásky do tvaru V.

Zastavení projektu TVP T-27 tedy jasně mohlo být ve prospěch prototypu Škody T-50.

Technické parametry:
Hlavní a sekundární zbraň: kanón vz.41 N
Pancéřování podvozku: 65/40/40 mm
Pancéřování věže: 100/100/100 mm
Posádka: 4 muži (velitel, řidič, střelec, nabíječ)
Rychlost a dojezd: 50 km/h, neuvedeno
Motor: neuvedeno
Hmotnost: neuvedeno

Autor: Prisma

zdroje: forum.wargaming.cz, http://pipboy.wtz.cz/wot-cs/#

15
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Honza7540cz
Čtenář
Honza7540cz

Většině Československým hráčům to bude jedno. Hlavně, že dostanou svou českou prémiovou osmičku.
Já jsem čekal spíše kladivo.

Prisma
Čtenář
Prisma

Ale té menšině ne 😉

VijaCZ
Člen

Jsem menšina… 🙂 a dávám článku “lajk”

Panicek
Čtenář
Panicek

Já myslím, že menšina jseš ty sám….

Vortho
Čtenář
Vortho

Pokud někoho u arkádový hry zajímaj historický fakta, tak je na opravdu špatný adrese…

Lasman67
Čtenář
Lasman67

Vzhladom na to ako este pred par rokmi argumentovalo WGecko pri pridavani tankou ich historickostou, to nie je az taka spatna adresa. Problem je ze kvoli biznisu zacli pridavat aj tanky co existovali len na papiery , “na papiery” a obcas mam dojem ze aj nieco co sa niekomu z nich prisnilo po dobrej chlastacke 🙂

Vortho
Čtenář
Vortho

Když už něco používáš jako argument, asi by sis to něco měl osvěžit. Protože přístup k historii je snad to poslední, co WG ještě nezměnil.

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

jo mají jí pořád těžce na háku ……ale vážně ….. u WG byl vždy zajímavý dvojí metr kdy se pojem “úprava tanku aby se více blížil reálné předloze” používal obvykle na buff rusáků či nerf čehokoliv jiného . Tvrdit že WG vydává jen pečlivě ověřené a zcela reálné projekty je dost odvážné po E50M , WT E100 , Guardovi , Defendrovi , polské lajně atd ….

když koukám na tech tree tak je tam tak 30 % reálných tanků ( které ale často mají nesmyslné moduly ) , 50 % jsou různé prototypy ( od tanků které byly vyrobeny v pár kusech po čistě papírové projekty často s parametry které byly jen zbožné přání konstruktéra a v reálu nikdy nemohly pořádně fungovat ) a zbytek je více či méně čistá WG fikce ……

12Stig12
Člen
12Stig12

souhlas, vezměme SerBovu v USA patentovanou E50M, poté “nález” super tajných a neznámých nákresů japonských godzil, práce studentů z Polska na top tiery….

josef.bukvice
Čtenář
josef.bukvice

Pěkná práce + palec nahoru, Prismo 😉

Boomer68
Čtenář
Boomer68

Pěkný článek – díky.
Tanky už teď kupuji méně, ale tohle určitě chci…a je mi jedno jak moc to je nebo není historické…

Glock17
Čtenář
Glock17

Jo, já ho taky chci. Ve Frontline to bude pěkný vrahoun.

SkyMaro
Čtenář
SkyMaro

Tiež by som bol radšej keby pridali historický tank.

Vortho
Čtenář
Vortho

Jj, protože by to něco změnilo. Drtivá většina hráčů zná do okamžiku hraní maximálně Tigera, T-34, Shermana a Panthera, natož že by věděli nějaký moduly nebo podrobnosti, ale najednou se řeší historičnost…

takyFotr
Čtenář
takyFotr

ono to sem sice nepatří, ale zkuste pár kódů na týdenní pronájem:
TQBULL
TQSOMUASM
TQT26E5
TQLORRAINE
TQT92LIGHT