Druhá část odpovědí na vaše otázky je zde! Dnes bylo zodpovězeno 36 otázek, čímž se počáteční seznam 116 otázek zmenšil na polovinu.

Stejně jako jsem se opakoval v části 1, nezapomeňte, že je mnoho odpovědí, na které teprve přijde řada. Pokud se vaše otázka ještě neřešila, je to proto, že WGNA buď čeká na upřesnění od vývojářů, nebo čekají na vhodnější čas k uvolnění informací (zejména informací týkajících se budoucího obsahu).

Zkratky u odpovědí:
TC = Chieftan – amatérský historik a spolupracovník WarGamingu, známý z Youtube
CM = CabbageMechanic – senior comunity manager pro NA server
TL = TragicLoss – WG streaming technik
Domo = DomoSapien – nový účet TragicLoss
MHM = MeatHeadMilitia – komunitní manažer pro NA server
Ratbat – vývojář
1984BB – firemní pozici se mi nepodařilo zjistit

(pozn : původní text je cca měsíc starý)

1 – Jak se člověk může stát komunitním kontributorem? Podotázka – máte aktualizovaný seznam NA CC?

TL: Obecně sledujeme tvůrce obsahu na všech platformách (YouTube, Twitch, fóra atd.). Nemáme formální proces žádosti o zařazení do CC programu, ale sledujeme mnoho aktivních tvůrců. Pokud nějakého tvůrce máte rádi, velmi doporučuji je podpořit jakýmkoliv způsobem (odběr, like, subscribe, …), abyste ho zviditelnili. Streamery, s nimiž v současné době pracujeme, jsou SOFILEIN, Trobsmonkey, AirG, JunkersHiryu, OminousFyxen, Mountain_man a Goshism. Domnívám se, že CM mě může ještě doplnit.

CM: Program CC je momentálně jen na pozvání, ale některé skvělé tvůrce, kteří v současné době nejsou součástí programu, chceme přidat v blízké budoucnosti (a některé další později). Hodně se angažuji v prověřování našich budoucích kontributorů a to, co hledám, je pravidelný obsah vysoké kvality, který je konstruktivní pro naše hráče a naši komunitu. Pokud jde o aktuální CC, ještě tu jsou OverlordPrime, Unknown0ne a XanderP kromě těch co uvedl TL.

MHM: Pokud jde o tvůrce obsahu, hledám u nich následující věci (ne všechny jsou nutné)

  • Vysvětlují věci tak, abych jim rozuměl? (ano, jsem idiot)
  • Zahrnují témata pro všechny úrovně dovedností hráčů?
  • Jak se chovají ke své komunitě?
  • Baví je dělat, co dělají?

Já osobně miluji konstruktivní kritiku, takže hledám lidi, kteří vědí jak vysvětlit co se jim nelíbí a bavit se o tom. Také osobně mám rád zaskočit k někomu neznámému na stream nebo sledovat videa lidí, kteří nemají obrovské komunity sledujících, takže se nenechte odradit, pokud ještě nejste známí. Vždy se díváme.

2 – Bude nějak upravena rotace map, abychom neviděli znovu a znovu jen stejné mapy nebo mapy podobného druhu?

CM: Tato otázka byla myslím vznesena na TankFestu při otázkách a odpovědích Contributorů, Víme o problému a chceme ho řešit v některé další aktualizaci matchmakeru. V krátkodobém horizontu by se to mělo zlepšit přidáním několika dalších map po jejich úpravě do HD, což by mělo přijít do konce roku.

3 – Hra je (v Americe) populární mezi vojenskými veterány, mohou očekávat že budou přidány tanky, na kterých sloužili, jako například M60A1, M60A2 a správný model Sheridanu?

CM: Říkall jsem to už v mém starším komentáři v části 1 o tom, jaké vozy chci vidět ve hře, takže já bych je tam rád viděl také. Myslím si, že dlouhodobý výhled je na této frontě dobrý.

TC: Nechápu, jak by se M60A2 do hry skutečně hodil. 152 mm dips na středním tanku Tier X?

4 – Existuje nějaká šance, že ve hře bude více tanků z USA?

CM: Ano. Budou, jestli s tím Chieftain a já dokážeme pomoci.

RB: Výzkumný tým v Austinu sestavil seznam kandidátů na nové prémiové US TD a předložil jej ke zvážení týmu v Minsku. Náměty jsou různé, od tanků, které by se měly cítit ve hře jako doma, až po ty zvláštní a jedinečné. Budeme sledovat jak se vývojáři vyjádří, abychom zjistili co je možné.

MHM: Člověče, doufám, že ano. Potřebuji nějakého nového Američana. Je to moje nejoblíbenější linie haha

TC: Souhlasím …

5 – Dostaneme v budoucnu větší mapy a budou aktuální mapy malých rozměrů omezené pro vozidla nižších úrovní?

CM: Obě tyto věci jsou možné a diskutujeme o nich. V krátkodobém horizontu se zaměříme na zvýšení množství map v HD a opravu závažných problémů na mapaách které jsou v rotaci.

6 – Jsou v současné době nějaké plány na odstranění jmen hráčů a/nebo klanových emblémů během bitvy/na načítací obrazovce? Případně, existují plány na zákaz XVM, aby se nezobrazovaly osobní statistiky během bitvy?

CM: Ne v dohledné době.

MHM: Přál bych si to. Osobně nejsem fanouškem způsobu, jakým jsou nebo mohou být ve hře zobrazeny statistiky. Souhlasím v tom s tebou. Ale jak CM řekl, ne v dohledné době.

7 – Víte, kdy dostaneme Chieftan Tank?

CM: Bohužel, nevím.

MHM: Ačkoli je ve verzi pro herní konzole, statistiky vozidla tam musely být drasticky sníženy. Já osobně bych nechtěl, aby tank musel být při přidání do PC verze hry podobně upraven, ale zároveň bez úpravy by byl opravdu OP ve srovnání s ostatními tanky ve hře.

TC: I já bych ho ve hře rád věděl.

8 – Jaké jsou plány pro akci Caernarvon Action X? Bude součástí 2. série osobních misí nebo bude prodán jako prémiový tank?

CM: Nebude součástí 2. osobních misí, bude to Premium Tank, další podrobnosti budou.

(pozn. : dnes už víme že na něj bude maraton který začne během září)

9 – Kdy přijdou Britské lehké tanky až na úroveň 10?

CM: V tuto chvíli nejsou o tom žádné informace.

MHM: Pohání tě čaj a pudink? Rád bych si dal taky. I když jsem absolutně mizerný spoter, rád bych si je zahrál.

10 – Kdy uvidíme více prémiáků?
(patrně myšleno premiáků US linie)

CM: V tuto chvíli nejsou žádné informace.

MHM: Kdyby mi někdo dal Tier 8 US Premium SPG, vyskočil bych radostí na měsíc a to ani nemám rozjetou linii Amerických SPG … i když … mám 6 milionů Free XP k utracení. Ale to sem odbočil.

TC: Chci 105mm HMC T88. Dokonce jsme ho měli vytvořený jako 3D model … Kdo ví?

11 – WG plánuje v budoucnu přidat další francouzské tanky, například z tohoto odkazu: http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/580987-suggestions-new-french-tanks-to-add/?

(pozn. VijaCZ: LT – AMR 35, Renault ZB, Renault R40, Char Batignolles-Châtillon DP-3, Char Batignolles-Châtillon, MT – AMX 39, Char SAV 41, Char G1L, Char G1P, AMX Tracteur B, HT – Char B1 ter, ARL 1937 Model S, ARL 1937 Model V, FCM A1, FCM F1, FCM 2C, Char D’arret (STCC), FCM F4, ARL Tracteur C, Char de Forteresse ARL, AMX Tracteur C (Model 1939), AMX Tracteur C (Model 1940), TD – Chasseur de char Lorraine 37L – 47mm, AMR 35 Renault ZT3. R35, Renault VE Type P, 75 Garnier-Renault, Renault ACG-2, SAV-AU 41, SAV-AU 42)

CM: V tuto chvíli nejsou žádné informace, ale oceňuji úsilí hráčů, v tomto příspěvku jsou některá skvělá vozidla.

12 – Jaké jsou plány na úpravy Grille15?

CM: Balancování je nekonečný proces, vždy se díváme na výkon vozidel, ale v současné době neexistují žádné plány na změnu Grille15, o kterých bych věděl.

16 – Budeme mít někdy možnost koupit například speciální přednastavené kamufláže nebo jiný vizuální prémiový obsah? Pokud ano, ovlivní to ceny prémiových tanků?

CM: Nemohu mluvit o dlouhodobé cenové strategii nebo o ní spekulovat, ale myslím, že tým vývojářů vidí dekorační předměty a možnosti přizpůsobení jako vzrušující příležitost dát do hry opravdu cool obsah. Právě jsme na tom začali pracovat .

17 – Budeme mít novou sezonu osobních misí před rokem 2019? Pokud ano, víte, kdy?

CM: Ano, nové kampaně se spustí s Patchem 1.1 v nejbližší budoucnosti. (pozn : právě začaly)

18 – Jsou nějaké plány změnit šablonu matchmakeru z 3/5/7 na jiné preference?

CM: Změny předvolby šablon jsou možné jako součást probíhající práce na Matchmakeru, zveřejníme další podrobnosti jakmile se přiblíží jejich vydání.

19 – Je možné aby lidé, které si zablokuje dostatečný počet jiných hráčů ve hře v chatu (spameři, notoričtí klikači) byli v náhodných bitvách automaticky zamutováni automatickým systémem trestů? (chatban)

CM: Je to zajímavý nápad, neustále se díváme na zlepšené způsoby řešení toxicity.

MHM: Mám rád pokud nějaká myšlenka přijde přímo od komunity, ale má to svoje úskalí. Co když se 100 klanů rozhodne, že si nějakého důvodu zablokují nějakého hráče který se jim nelíbí? Je to těžký oříšek, ale nápad se mi líbí.

20 – Pokud nám WarGaming říká pravdu a stroje s preferenčním MM způsobují problémy s matchmakerem, proč jsou stále nabízeny a prodávány?

CM: Myslím, že jsme zodpovědní za to že to takhle hráči vnímají s ohledem na související článek, ale abychom vyčistili vzduch – vývojový tým v žádném okamžiku nemyslel, že vozidla s preferenčím MM jsou jedinou věcí, která způsobuje problémy s Matchmakingem. Primárním důvodem pro řešení tohoto problému byly problémy s preferenčními vozidly tier VIII, které jsou v Tier IX bitvách častěji než před příchodem 3-5-7 šablony matchmakeru. Co se týče jejich prodeje, myslím, že je dobré když se o tom hráči baví s komunitním týmem.

RB: Stačí se podívat do diskuse kolem pref MM. Jakmile se oběvilo původní oznámení, všechny regiony se sjednotily a sdílely svůj (negativní) názor, což je velmi jednoznačná zpětná vazba. Preferenční MM je klíčovým rysem těchto tanků. Tým zkoumal, co by mohli dělat aby tato jejich vlastnost zůstala zachovaná, a my jsme nemohli sdílet vývoj situace kolem preferenčních vozidel dokud jsme neměli nějaké další informace o tom, jaké jiné možnosti jsou zvažovány.

21 – Co se dělá s matchmakerem, aby Tier 8 byl zábavnějším a hratelnějším?

CM: Situace kolem Tier 8 vozidel je primárním bodem zájmu pro nadcházející změny MM, ale momentálně nemám žádné podrobnosti.

22 – Pracuje vývojářaký tým na nesprávných modelech kamenů a terénu, které se oběvily ve verzi 1.0 s remodelem map? Nebo je si tohoto problému alespoň vědomý?

CM: Ano, prosím hlaste chyby a zasílejte replaye, tým si je vědom problémů některých map uvedených ve verzi 1.0, a to jak technických, tak strukturálních, a pracuje na opravách.

23 – Co to bylo za WG nápad dát SPG stun mechaniku?

CM: Myslím, že to bylo dobře popsáno v článcích kolem aktualizace 9.18

Stun mechanika je vnímána jako způsob, jak posunout SPG do role podpůrných vozidel (kompenzace za snížené poškození).

24 – V režimu Frontline bylo odstraněno poškozování spojenců. Existují plány na odstranění poškozování spojenců i v náhodných bitvách?

CM: Je to téma, které se objevuje pravidelně, pokud se bavíme o tom jak se vypořádat s lidmi, kteří úmyslně poškozují spojence. Existuje několik názorů na toto téma, ale zatím nevěřím, že by bylo třeba ho odstranit v náhodných bitvách.

RB: Můj kontroverzní názor – WOT potřebuje trvalý “zábavný” režim, při němž nedochází k žádnému poškozování spojenců. Nižší riziko ovšem znamená nižší odměnu.

25 – Bude opraven zvuk zásahu vozidla?

CM: Mělo by to být opraveno v připravované verzi 1.1. (pozn: bohužel není, chyba trvá)

26 – Jaký je stav předělání schopností posádek?

CM: Práce na tom stále probíhají, v tuto chvíli nejsou žádné podrobnosti nebo termíny. Bude to větší změna, než jen přepracování některých dovedností.

27 – Existuje nějaká šance, že se do fór přidá funkce “@”?

RB: Vývoj fóra je zpracováván jiným týmem v rámci WG, my nevíme nic o jejich plánech. Máte konkrétní důvod proč postrádáte funkci „@“?

28 – Je si WGNA vědoma problémů, které má část hráčské základny s úrovní Level3, a existuje nějaký způsob, jak WGNA vyvíjet tlak na Level3, aby opravil problémy? (Pozn. – tady fakt nevím oč jde – jediný co mě napadá je problém statpaderů – zkušených hráčů kteří šikanují nováčky na nízkých tierech)

CM: Kontaktujte mně na adrese cabbagemechanic@wargaming.net a budeme se společně věnovat tomuto problému.

29 – Nebudou mít někdy zase hráči NA serveru přístup k Supertestu?

CM: Ne v bezprostřední budoucnosti, ale je to můj cíl.

30 – Proč nejsou banovány účty jejichž jediná funkce spočívá v porušování pravidel, spamování, střelbě do spojenců, ničení hry ostatním a vytváření potíží?

CM: Pošlete na diskusním foru soukromou zprávu KRZYBoop a seznamte ho s tím na co jste přišel.

31 – Je možné získat jasnější přehled o tom, jak funguje systém přidělování XP?

RB: Uvidíme, co se dozvíme od týmu vývojářů a doufejme, že dostaneme odpověď. Pokud existuje něco konkrétního, co byste chtěli vysvětlit, mohlo by to pomoci upřesnit otázku, pokud se neptáte na obecně na výpočty.

32 – Vytvoří WG nějaké zábavné herní módy pro hráče, kteří raději hrají sólo?

CM: Doufám, že přijde nějaký další herní režim jako byly Frontline, Ranked Battles, nebo se vrátí turnaje 1v1, pokud máte na mysli něco jiného, napište nám to jako zpětnou vazbu.

RB: Sólově myslíš nějaký PvE režim nebo jako sólový hráč proti AI? Nebyl jsem ještě součástí týmu, když probíhal loňský Halloween mód. Častou žádostí je Chaffee Race, což jsme zopakovali i týmu v Minsku.

33 – Vy z Vás, kteří děláte v “hostitelském týmu”, jaké to je? („hostitelský tým“ pravděpodobně znamená „home-office“ – tedy práce z domova) Popřípadě, co je pro vás největší výzvou?

MHM: Práce v “hostitelském týmu” je pro mě nová. Nicméně, musíte zůstat stále sami sebou a věřit si, být motivováni. A nesníst všechny svačinky doma. Za prvé, oblékání kalhot ráno je už pro mě samozřejmostí a kdybych hodně ztloustnul, no znáte to, nicméně pokud nestreamuji, mám je jen kvůli tomu, aby mí kolegové neutekli. Co se týče výzev, jsou tiché, velmi tiché. Dokonce i jemná hudba na pozadí Vám při práci nepomáhá, nikdy nenahradí ty lidi, kteří kolem pobíhají, kopírují, dělají si kávu, kteří po mě budou vrhat nápady, zastavovat se u mého stolu, aby pozdravili a tak…

TC: Trik je v tom, že musíte vědět, kdy vypnout počítač, přestat pracovat a vrátit se zpět za rodinou. Když jste v kanceláři, podíváte se kolem sebe a vidíte že tam už nikdo není, měl byste odejít taky. To doma nefunfuje. Velice jednoduše se tedy můžete přepracovat. Druhou výzvou je samotný fakt, že se jedná o malý rodinný barák s malým prostorem, takže jednoduše řečeno, pracuji v něčem co je malá, neklimatizovaná, neizolovaná bouda.

34 – Obecné zodpovězení všech otázek na verzi 1.0

CM: Máme mnoho dotazů týkající se tohoto tématu, které jsou vzájemně propojené a vyžadují komplexnější odpověď. Jsme si vědomi kritiky na 1.0, jedna, ta nejčastější se týká toho, že jsme se zaměřili na vylepšení herní grafiky na úkor hratelnosti hry. S tímto bych i souhlasil, nicméně zdokonalení vykreslování bylo jedním z nejdůležitějších úkolů z technického hlediska z důvodu vývoje hardwaru i softwaru. Pokud chcete zdokonalit vykreslování, musíte to udělat tak, aby si výsledný produkt užili právě sami hráči. Jsem neuvěřitelně pyšný na to, jak výsledný produkt vypadá (zvláště stopové prvky a nejvíce ze všeho právě vodní fyzika), a i přes to, že musíme ještě pár věcí zlepšit, myslím si, že 1.0 je velkým krokem kupředu.

35 – Obecné zodpovězení všech otázek týkajících se map

Stále panuje přesvědčení o tom, že samotné odstranění map bylo součástí aktualizace 1.0. My ve vývojovém týmu chceme tyto mapu vylepšit a navrátit je zpět do hry, avšak jejich předělání do grafiky verze 1.0 není vůbec jednoduché, protože se to nedělá způsobem CTRL C => CTRL V. Tyto mapy musí být předělány od úplných základů, takže je to v podstatě stejné jako když se vyvíjí nová mapa. Náš odborný tým na vývoj map však stále pracuje, představuje, předělává a vyvíjí nové mapy. Slyšíme Vás, komunito, a pár lepších map již brzi přijde.

36 – Obecné zodpovězení všech otázek týkajících se údajného uzavření NA serveru

CM: Je to další věc kterou teď pozoruji, jsou podobné třeba tomuto vyjádření: “brzy bude NA server uzavřen a sloučen s EU”. Není pochyb o tom, že jsme menší region, s menší hráčskou základnou než dříve, nicméně zprávy o našem “zániku” byly jednoznačně přehnané. Tým vývojářů WoT se zavázal k dlouhodobé budoucnosti hry a věci jako Frontline mód nebo aktualizace 1.0 jsou jenom začátkem. Jsme rádi, že budeme moct s vámi sdílet zážitky i po dobu dalších pár roků.

RB: Nebyl bych se přestěhoval do Texasu a vstoupil do WoT týmu, kdybych nebyl přesvědčen o tom, že bych pozitivně přispěl ke hře. WoT má výzvu zvanou “product/market-fit”(význam doporučuji najít na internetu) a NA je země konzolí a FPS. Je řešením, aby se z WoT stal Fortnite? Samozřejmě že ne! Jakožto nový člen WoT týmu chci porozumět hráčům a zjistit, jak jejich počet udržet nebo dokonce zvýšit. Mám pár nápadů, které ale potřebují delší dobu na zrealizování, ale sázím na ně a myslím, že budou fungovat.

8
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Sipovsky
Čtenář
Sipovsky

Jak mam chapat,ze uzavrou NA server a bude presunuta hracska komunita na EU?
Takze hraci NA budou hrat na nasich serverech ???

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

Já bych se ani nedivil, NA server je prakticky bez hráčů a pořád to strmě padá, není nic nenormálního hrát v hlavních časech 5 proti 5. Dělají tam sice menší kokotiny jak na EU ale US a spol jsou dost nároční zákazníci. A taky mají hlavní slovo, pokud někdo za velkou louží o hře prohlásí že je to píčovina, tak to má hra prakticky spočítaný (viz Mass Effect Andromeda). Na EU nikdo z NA regionu hrát nepůjde, odezva z je dost vražedná.

miro
Čtenář
miro

no ale toto, hneď prvá otázka je akoby na mieru šitá na pomery cz/sk CC! Dúfam, že Konvalina11 si prečítal aspoň druhý odstavec…

Garrth
Admin

fakt si myslis, ze to umi cist?