Druhá várka Q + A. Zaměřená na MM a mapy.

Tučným písmem je zvýrazněn dotaz a hned pod tím naleznete odpověď. Myslím si, že takto je to nejpřehlednější a přímo k věci. 


Nikdo nemá rád rozdělení týmu, kde jsou 3 arty v jedné bitvě. Plánuje se nějaká změna v podobě redukce maximálního počtu artyn na bitvu?

Během současného MM systému se snažíme zajistit, aby se 3 arty v bitvě (stejně jako 0 artyn v bitvě) staly v určitém ohledu předvídatelnou pravidelností. Nemáme prozatím žádné plány na to, aby byl tento limit snížen.

Uvažujete o přidání ukazatele na minimapě pro převrácená vozidla u spojenců? Možná by pomohl i nový ukazatel “Pomoc, jsem převrácen!”.

Aktuálně máme v plánu vylepšit tento komunikační systém.

Máte nějaké plány na znovuzavedení map z verze 9.22 a starší, které byly s verzí 1.0 odstraněny? Např. Bažina, Perlová řeka…

Momentálně hledáme mapu, která by mohla být další v pořadí. Perlová řeka je jedním z kandidátů.

Plánujete opravy neviditelných textur a míst jako jsou skály, budovy, … které vám umožňují pohled “za/skrz”, ale pokud chcete vystřelit, tak i přesto, že je dané místo transparentní, tak střela narazí na neviditelnou překážku? Tento problém se hodně vyskytuje od zavedení HD map a stále nebyl vyřešen.

Rozhodně ano. Existuje zde problém s Havoc systémem u našeho terénu. Momentálně spolupracujeme s vývojáři Havoc na jeho opravě.

Co se týče nových hráčů, přemýšleli vývojáři o rozdělení hráčské základny na dvě části? Např. nováčci do úrovně V-VI a pokud by se hráč stal veteránem, pustilo by ho to dál? Pokud by to byl problém, vždy můžete nováčkům dát do bitev boty:)

Vlastně to už tak částečně funguje. Noví hráči hrají proti stejným hráčům do 100 bitev. Tento systém je zastaralý a my ho chceme vylepšit, například tím, že do systému MM přidáme pár dalších speciálních pravidel na rozdělování týmů.

Fóra obsahují spoustu zajímavého materiálu ve formě nových návrhů pro výzkumné větve a mapy. Používají vývojáři tyto návrhy nebo celkově forum pro získání inspirace, nebo je fórum jen pro hráče, aby se dohadovali, radili atp.? Pro mě osobně to vypadá, že se zpětná vazba z fóra využívá jen velmi vzácně, pokud vůbec.

Pracujeme s mnoha zdroji a fórum je pro vývojáře důležité. Máme shromážděn týdenní přehled z fór a věnujeme mu velkou pozornost. Co se týče návrhů, snažíme se spoléhat na skutečné podklady, jako jsou archivní dokumenty, dopisy a další historické materiály. Co se týče map, máme mnoho prototypů, ale ne všechny z nich se dostanou do verze, která jde na Supertest.

Existuje zde nějaká šance, že by WG spolupracovalo nebo pomáhalo vývojářům z webu tanks.gg? Vzhledem k tomu, že hra přešla na nový systém, mají vývojáři z tanks.gg problémy s exportem dat a statistik tanků (např. u 3D modelů). Vzhledem k tomu, jak byly dříve stránky užitečné, by bylo super, kdyby opět fungovaly tak, jak mají.

Popravdě je to zvláštní, protože nový systém se nijak netýká modelů tanků. Pokusíme se k tomuto problému získat více informací.

Bude změněn přejezd na horském průsmyku z dolní báze? Mnoho těžkých tanků zde při přejezdu ztratí HP.

Hned po předělání Minsku by měl jít na rebalanc i Horský průsmyk.

Nové iterace FL se významně liší od původního originálu, částečně proto, že proběhly nějaké změny a částečně i z jiných důvodu. Během první epizody FL, hráli hráči pro zábavu, nebyly žádné tresty za prohry, ale i žádné velké odměny. Čím výše se v žebříčku člověk dostal, tím více bodů potřeboval, ale lidé se o to moc nestarali, protože to byla zábava. Nicméně pro nové iterace to už neplatí. Lidé se zaměřují na linie, kde získají nejvíce dmg, spot assist atd. Je tato drastická změna ve FL režimu úmyslem? Existují nějaké plány na to, že by se vrátila zpátky stará “for fun” verze FL?

Soustředíme se na to, aby režim FL byl pohodový a určitě jsme neplánovali, aby se to takto změnilo. Určitě uděláme změny do další sezony v roce 2020.

S přidáním banu na mapy se shromažďují nějaká data o tom, které mapy jsou více vyřazovány a případně je možnost nějaké korelace nebo zajímavých informací, které nám můžete sdělit? Nebo pokud jsou tato data shromažďována, použijí se, aby pomohla ke změnám map nebo hry?

Ano, využíváme to jako zdroj dat. Čas od času provádíme i průzkumy, které bývají občas zmatené, jelikož některé mapy byly více neoblíbené i když na black listu byly ve vedení mapy úplně jiné. Brzy s vámi budeme sdílet více informací.

Kdy dostane T110E5 buff? Proč vůbec existuje taková šílenost jako Super Conqueror a zároveň dostane T110E5 takový tvrdý nerf. Super Conqueror se používá na roli, kterou dlouho zastává T110E5 a to s lepším dělem, DPM, pancířem, 200 HP navíc a s o 2 ° lepší depresí k tomu. Ano, E5 je mobilnější, ale z hlediska vyvážení vyhraje souboj S. Conqueror v sedmi z deseti případů. Vážně to chce odebrat E5 kopuli (jako to má Blitz) a upravit věž tak, aby vydržela vůči prémiové munici alespoň v 50 % případů. Možná ještě trošku upravit chování děla, aby byla ten pravý hybrid mezi medkem a heavynou, jaký má být. Nejde mi o nerf S. Conquerora.

Pokud si vzpomenete, tak jsme před pár lety silně buffli kopuli E5. Komunita se mohla zbláznit a nutila nás k nerfu. E5 se rychle stala až přehnaně univerzálním tankem. Stále je dobrá a já rozhodně nemůžu nesouhlasit se zmíněnými výsledky scénáře 1 vs. 1 se S. Conquerorem, který v té době neexistoval a je výrazně silnější a snazší na hraní. Na druhou stranu není dobré posuzovat tanky posle výsledků přímého duelu. Jak bylo zmíněno, lepší mobilita a k tomu silnější vrchní plát dává E5 v mnoha situacích taktickou výhodu. Myslíme, že tomu napomůže trest rebalancu, který nedávno začal na Sandbox serveru za účelem přirozeného vývoje řešení vyvážení tanků. Pokud se prokáže, že je tato cesta správná, pustíme se do toho. Pokud ne, vrátíme se ke starým buffům a nerfům založeným na %. Mimochodem díky za to, že nechcete nerf S. Conquerora 🙂

21
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
jukl
Čtenář
jukl

“trest rebalancu” je super překlep 😀

DoktorKevina
Admin

Je to překlep, ale docela to sedí 🙂 váhám zda to opravit.

Garrth
Admin

sry pomahal jsem to opravovat do 5 do rana

Glock17
Čtenář
Glock17

K tomu převrácení a indikace na minimapě – pokud je člověk v dohledu převráceného vozidla, tak se v hlavním okně vedle jména ukazuje ohnutá žlutá šipka jako symbol převrácení. Nevím, k čemu by byl dobrý další speciální symbol na minimapě. Už takhle je přeplácaná a pro nováčky nepřehledná.

K předvídatelnosti počtu artyn – rád se nechám překvapit, ale děsím se situace, kdy budu vědět, že každou 4-tou bitvu budu mít na mapě 6 artyn. Znám lidi, kteří by si na tu 4-tou bitvu vzali T1 Cunninghama, protože na tieru1 artyny nejsou.

Noví hráči nemají žádných 100 bitev proti stejným nováčkům… Kdo tvrdí opak, ten je lhář ulhanej s nosem jako Pinochio. Zrovna včera jsem si založil další rekrutský účet, udělal výcvikový kemp, vzal Pz. 38t a hned v první bitvě proti mne stálo 4-5 hráčů s 10 000+ bitvami (a WN8 1000+) každý. Druhá bitva s Pz. 38t, stejná situace, třetí bitva s Pz. S35 zase. Se 75%posádkou proti hráčům se 3+ perky se hraje dost blbě. Ze mne by bylo lepší zvýšit hranici na 250 bitev a do nováčkovských T3 bitev nedávat nikoho, kdo má 1000+ bitev.

K blacklistu map – ten člověk z WG očividně zaměňuje mapy “neoblíbené” s mapami “účelově” vyloučenými (např. “tu městskou teď nechci, protože teď hraju/expím papírové TD”). Když člověk nezná otázky, tak mu odpovědi přijdou zmatené.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

U toho převrácení jsem si toho nikdy nevšiml, i když už jsem pár spojenců nahazoval zpátky. Nemáš tam nějaké módy? Že to ani v článku nezmínil jako odpověď.
Hmm, do nováčkovských bitev nedávat nikoho, kdo má +1000 bitev. A jak mam potom expit nové linie, když expím vše a nepoužívám volné? To bude nějaký speciální server pro expící veterány?

Glock17
Čtenář
Glock17

Měl jsem tam jen XVM…. takže je možné, že je to jeho fíčura. Každopádně jsem to viděl poprvé, na půlvteřinu mne to zarazilo a tak mi zapadlo do paměti.

Veteránů drandících T3 bitvy je dost a dost. Snadno je poznáš podle tanků, mají převážně Pz IC, M2 Light, T-127, Pz S35 nebo FCM36P40. Když chceš expit nové linie, tak klidně proti nim. Ty si totiž, na rozdíl od newbieka, můžeš zaplatit 100% posádku nebo si přehodit nějakou starší vytrénovanou.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Tak já mám opačnou zkušenost než ty. Zkoušel jsem cca 1/4 roku zpátky vytáhnout svoji kdysi milovanou Pz II a za 8 minut jsem se nedostal do bitvy v sobotu dopoledne. Jednou mne to vyhodilo po 5 minutách a po dalších 3 jsem to vzdal. A pokud si myslíš, že na expení nízkých tierů přeškoluju posádky za zlaté, tak jsi spadl z jahody. OMG. Nepřeškoluji je do V tieru vůbec, protože na těch pár bitev to nemá cenu. Dnes jde expení tak rychle, že stačí buď původní 100% posádka z tieru I a nebo jakákoliv jiná z vyšších tierů.

PS: Jsi ty vůbec ten Glock17 z klanu PRASE? Zatím se tady obecně prezentuješ všelijak jinak, než jako výborný hráč se zkušenostmi. :-O

Glock17
Čtenář
Glock17

Já jsem tady jen přiblížil zcela čerstvou realitu newbieka, který jde na jatka s nevycvičenou posádkou. Já si s takovou situací umím poradit díky letitým zkušenostem. Jiní vůbec ne.

T2 stroje jsou totálně mrtvé téma, jezdi T3. U těch nemusíš čekat víc než minutu (kromě víkendových dopolední a nočního hraní od půlnoci do rána).

A když tedy expíš nové linie + každý stroj ti trvá jen pár bitev + nepřeškoluješ, tak proč ti vůbec vadí nějaká nováčkovská ochrana? Proč máš námitky, když se do T5 stroje dostaneš po 10-15 bitvách? Tobě jde jen o Tebe a Tvoje hraní, ne o ty kluky, co mají na začátku nic než 1x T3 tank, 1000 free XP a 22 500 kreditů. My se prostě názorově míjíme – jeden o voze, druhý o koze.

P.S. Ne, fakt to nejsem já. Původního glock17 unesli ještírci z Alpha Centauri a teď vyjednávají s Aštarem Šeranem o výkupném. Já jsem jen záskok, placený od hodiny za minimální mzdu. Ale pšššt, je to tajný.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Asi neumíš číst a nebo už fakt nevím. Mi absolutně nevadí nějaká ochrana, ale vadí mi čekací časy. Jak mám něco vyexpit i se slabou posádkou, když se nedostanu ani do bitvy? To pak mi ta ochrana začíná vadit. Mimochodem, k dokončení některých ocenění jako Strojní inženýr a nebo Expert PL a Švédsko potřebuji zahrát nízké tiery. Snažím se odehrát všechny tanky, a proto nepoužívám volné. Zatím jsem odehrál 463 tanků, cca 10 co jsem ještě nehrál mám nachystané v garáži a některé jako T1 HMC nebo T18 HMC si zkusit chci.

PS: Koukal jsem na tvoje tanky a koukám, že máš s pedobearstvím značné zkušenosti… :-O

Glock17
Čtenář
Glock17

Ano, typicky debilní reakce po lustraci statistik mého účtu. Co na tom, že
– účet je z roku 2011 a dnes je rok 2019,
– uvedené T1-T3 jsem hrál maximálně do roku 2013 (tehdy byla ve hře jen třetina dnešních tanků),
– lowtiery jsem hrál VÝHRADNĚ KVŮLI VÝCVIKU POSÁDEK (ne kvůli honění ega a WN8),
– dnes hraji pouze nově získané T3 prémiáky (M3 Light, Pz. II J atp.).

Klacek je nalezen, pojďme toho čokla zmlátit!

K čekacím časům – HRAJ V DOBĚ, KDY JSOU SERVERY PLNÉ, ne když se Tobě bude chtít si zahrát.

Na strojního inženýra potřebuješ mít vyzkoumáno, ne odjeto. Na Ace tankera potřebuješ mít killy všech tanků ze stromu, ale třeba polské T1- T3 se hrají nadprůměrně více než polské tanky na T7 – T9. Švédové a Italové jsou taky oblíbení na lowtierech = mají velmi dobré T3 stroje. Získat potřebný kill je otázka 10 – 15 bitev = nic nemožného.

T1 HMC nebo T18 HMC? Ne děkuji, T2 artyny jsou peklo, které si rád odpustím.

Loki
Čtenář
Loki

XVM to tam ma ako vravis sipocka pri tanku ale ked mas vanilu tak tam nie je nic

Myšička
Čtenář
Myšička

A zakázat na tieru 1 – 3 používat goldy

Glock17
Čtenář
Glock17

Ono by se toho našlo víc – zákaz čet (protože “really cool pedobears” musí jezdit ve 2 nebo ve 3), MM +-0 atp. Newbiekům udělat jejich sandbox…

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

A co pak budeš dělat s tankem jako Pz II J? Lidi, uvažujte vždy než něco napíšete. 🙁

Glock17
Čtenář
Glock17

Dingat o sto šest + vraždit Mardery II. Jet full-gold Pz. IIJ je hodně drahá sranda a po Black Marketu nemám nazbyt.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Ono to ale platí i opačně. Bez goldu ho de facto nesejmeš, podobně jako mikromause a podobné tanky.

Glock17
Čtenář
Glock17

Bez goldu ho čelně sejme hodně strojů – někteří ho uklovou HEčky (M2 Medium), TDčkům stačí AP. Z boků a zezadu ho probijí skoro všichni – s čestnou výjimkou pedobeary velmi oblíbených Pz IC, M2 Light (právě proto mám Pz IIJ tak rád – ruinuje četám zelených/modrých pedobearů jejich praktiky).

Marty_vole
Čtenář
Marty_vole

No jako s tou E5 mel pravdu. Ta kopule by chtela upravit je velka a hode prustrelna. I kdyz se schovas cely spodek atd tak kazdej de na kopuli a tam je jasna prohra s E5

Glock17
Čtenář
Glock17

2 roky s neprůstřelnou kupolí střídají 2 roky s průstřelnou kupolí. V průměru je to fajne.

Zug007
Čtenář
Zug007

Kopule byla vždy průstřelná jen asi cca 4 měsíce byla špatně průstřelná goldem, protože záleželo kam jsi jí trefil, ale haluzem jí šlo probít i apčkem od IS3 ale mohla odrazit heat od prasete, model byl hodně zajímaví a podle mě v té době byla E5 dobře nastavena, ale brečík jí poslal zpět do kytek. |Tvoje teorie o 2 roky tak a 2 roky jinak není reálná, kopule byla 5 let průstřelná skoro čímkoli a 4 měsíce velmi těžce průstřelná goldem.

Glock17
Čtenář
Glock17

Neber to tak vážně… zřejmě jsem tam měl dát na konec milion smajlíků, aby bylo každému jasné, že je to z mé strany jen ubohý pokus o vtip na téma “jeden má celé pečené kuře, druhý má krajíc chleba; v průmětu mají oba půlku kuřete a kus chleba”

Jinak je legrační, že u WG brečíky někdy zabírají (E5, O268.4) a někdy na ně štěká pes dlouhá léta (E100, JPE100, Leopard 1, AMX 30B).