Nakonec jsme si nechali zajímavosti.

Tučným písmem je zvýrazněn dotaz a hned pod tím naleznete odpověď. 


Bude ve vánočních krabičkách více stylů, jako byly ty z loňského roku? 

Ano, pracujeme na mnoha stylech jako byly ty z loňského roku, brzy vám je ukážeme.

Vánoční krabičky byly velmi lákavé k nákupu – byla zaručena návratnost investice ve zlaťácích a jiných předmětech. Bude se akce opakovat? Vánoční boxy byly velmi přesvědčivé k nákupu – bylo vám zaručeno, že získáte alespoň hodnotu zlata/předmětů toho, co jste do toho finančně dali, s možností získat něco mimořádného navíc. Bude se to opakovat i v tomto roce?

Letos připravujeme ještě zábavnější vánoční akci a doufáme že si jí užijete více, než tu předcházející.

V současné době je Supertest přístupný výhradně pro RU komunitu, bude do budoucna šance, že se na něj dostanou i ostatní hráči z jiných serverů? Mohlo by to vést k vyváženějším vozidlům a méně k tzv. “Ruské zaujatosti” a mohlo by trochu uklidnit komunitu. Pokud by se to povedlo, byla by možnost, aby hráči, kteří točí videa a streamují mohli vše dělat bez NDA (pozn. mlčenlivost) jako je tomu na Sandboxu?

Jak asi všichni víte, naše hlavní sídlo je v běloruském Minsku a mnoho naších zaměstnanců je limitováno tím, že neznají angličtinu. Je tedy mnohem efektivnější vše organizovat a podporovat v jazyce, který je pro většinu zaměstnanců společný, tedy v ruštině. Ovšem chápeme, že je důležité si vyslechnout i hlas dalších komunit a proto zkoušíme jiné “testovací” metody. Supertest se využívá více pro naše interní testy a vývoje. Pokud jde o SB, používáme ho ke konečnému testování větších změn, které ovlivní všechny regiony a hráče. Například kolová vozidla se testovala na aktuálním serveru.

Denní statistiky jsou velice zajímavé, všechny informace krásně pohromadě. Je možnost, abych při “tracku” nepřátelského vozidla měl z toho nějaký profit? Při znovuobnovení spotřebních doplňků by to bylo vhodné. Bylo by to velmi zajímavé.

Denní statistky jsou zatím v první fázi testování na publiku. Díky za nápad, zvážíme ho.

Flexibilní prémiový účet, který se spotřebuje jen při hraní – co se s ním stalo? Bylo by fajn mít ho, i kdyby byl několikanásobně dražší než klasický PÚ.

Ne, nikdy to tak nebylo 🙂 Do jisté míry je to nabídka jednodenního PÚ, je to nejflexibilnější možnost, kterou momentálně nabízíme.

Obchod s bony (vozidla za bony), který jste nám slíbili na konci roku 2018 zatím do hry nepřišel, proč se zpozdil?

Obchod za bony je připraven, ale během zkušební fáze jsme se setkali s několika technickými problémy a v současné době je řešíme.

Bude možné se setkat s vývojáři a popovídat si s nimi na párty WG během gamescomu? Stejně jako to bylo v roce 2017?

Ano, už si balíme:) Brzy se setkáme!

Nedávno jsem si koupil switch na cesty nebo do postele, když jsem mimo PC. Ale WoT je moje oblíbená hra a tak jsem začal přemýšlet, kdy by mohlo být WoT nebo WoT Blitz na Nintendo Switch? 

Vzhledem k tomu, že nejsme Blitz tým, nemůžeme tento tah provést, raději se zeptejte jich.

Máte jakýkoliv plán na zlepšení nebo upgrade herního menu? Vypadá to opravdu staře, pokud to porovnáte např. s WoWs.

Pokud představujeme nějaké aktualizace funkcí, obvykle aktualizujeme i uživatelské rozhraní, takže nakonec budou všechna rozhraní aktualizována.

WG by měl odstranit rekvalifikační náklady pro tanky ve výzkumném stromě na tierech I-IV. Pokud je hráč nový, získá 100% posádku. Což je super….tedy až na to, že s ní musíte hrát na 1. tieru 1-5 her. Druhý tier netrvá dlouho, třetí je delší, ale jde to, IV tier už zabere slušné množství času. Na tomto tieru už je dobré přeškolovat posádku z tieru IV na V. Snažil jsem se novému hráči vysvětli systém kolem posádky (měl posádku na 81%), ovšem poté, co to pochopil, tak hru přestal hrát, protože do toho nechce investovat tolik času. Systém posádek je opravdu špatný a doufám, že se vám do příštího roku podaří přepracovat.

Slíbili jsme, že celý systém kolem posádky přepracujeme a momentálně na tom děláme. Nový systém obsahuje řešení tohoto problému i mnoha dalších.

Jaký je aktuální stav předělání mechanismu kolem posádky?

Momentálně je ještě ve vývoji. Náš první krok byl poněkud dramatičtější a s našimi nápady jsme zašli ještě dál. Následující design byl příliš konzervativní a my jsme zjistili, že neuspokojí ani nás, ani vás. Doufáme, že se změnami jsme na správné cestě. Budeme vás o dalších změnách informovat.

Ručně vyráběné 3D styly nebo pouze předdefinované vzhledy?

V nejbližší budoucnosti jsme omezeni na předdefinované skiny, tento systém je poměrně složitý.

Jsou plány na možnost převodu zkušeností z jednoho člena posádky na druhého? S novými posádkami s “nulovým skillem“ v základu potřebujeme nástroj, aby byly plně využity.

Žádné takové plány.

Stěhuji se z EU do NA. Nějaká možnost převodu účtu?

Ne.

Černý trh nejen přivedl do hry dávno ztracené tanky, ale zároveň možnost koupit prémiové a vzácné tier 10 tanky za kredity. Kdy bude znova? Na Černý pátek? Nebo něco jako „letní tank týdne“?

Momentálně zpracováváme statistiky eventu.

WG prohlásil, že chce udělat šestý smysl jako základní skill velitele. Proč tedy prozatím neudělat náhradu za 0 bonů? Byla by to vítaná změna pro hráče s 50% a 75% posádkami.

Plánujeme změnu cen skillů za bony, dokud nebudou posádky předělány.

Nějaké plány na obnovení kompetitivní části WoT? Liga už dlouho neexistuje, za turnaje je tak málo goldů, že je nikdo nehraje a opravdu velké turnaje vymizely. Hodnocené bitvy na NA serverech nejsou a lidi nemají potřebu ani touhu se zlepšovat.

Brzy přijde řešení náhrady Hodnocených bitev pro NA server. Momentálně kompletně přepracováváme myšlenku turnajů a to způsobuje malý zájem a takové aktivity. Chceme vrátit velké eventy, ale ne formát WG Ligy. Ta je utlumena do doby, kdy najdeme pro tyto akce lepší herní mód, který bude zábavný na sledování.

Opravdu se mi líbí změny provedené na WOT Premium účtu. Skutečnost, že zkušenosti s modifikátorem x3 vzrostly jen u vozidla a ne u posádky, je velmi frustrující, zvlášť když je to vozidlo v topu/Tier X a snažíte se rozdělit dovednosti posádky volbou „Zrychlený výcvik posádky“. Chápu, že nechcete, aby hráči měnili posádky a pak aplikovali bonus x3, ale nemůžete nám dát ještě druhé zaškrtávací políčko pro „Premium účet: Zrychlete trénink posádky s bonusem x3 exp“? Pokud je zaškrtávací políčko nastaveno, XP se automaticky dostane na školení posádky na konci vítězné bitvy?

Hlavním problémem je, že aby tento bonus by mohl být aplikován, tak jakmile se odehraje bitva a hráč by mezitím mohl manipulovat s posádkou, jako je pohyb, rozptylování atd. Protože se nám nepodařilo zpočátku najít dobrou odpověď, udělali jsme bonus neúčinný vůči posádce ve výcviku. Věříme, že máme nyní dobré řešení a v současné době pracujeme na opravě. Bude to brzy fungovat.

Seal clubbing (pozn. red.: zkušení a dobří hráči, hrající malé tiery s top posádkami a vybavením). Co s tím budete dělat? Odrazuje to mnoho nových hráčů.

Nedávno jsme se k tomu dostali a již brzy zveřejníme více informací.

Existuje nějaká šance, že bude proti botům a cheatům podniknut nějaký ráznější krok?

Máme systém, který detekuje abnormální chování na základě dat serveru. V současné době máme dvě možnosti: pokračovat v pravidelných vlnách banů, nebo uzavřít herního klienta před jakýmikoliv úpravami. To by mohlo být velmi účinné, ale lze to přirovnat k dekapitaci. Prozatím se držíme první možnosti.

Nedávno jsem byl ve hře “obehráván” zneužíváním fyziky v režimu FL a to déle než 10 minut. Support napíše, že zneužívání fyziky je řešeno in-game reportem a následně ticket uzavře, ovšem víme, jakou má tento systém reportů pověst. V USA se tento problém na supportu neignoruje (alespoň dle informací na Redditu). Koukají zaměstnanci supportu na replaye? Jaká k tomu přijímáte opatření? (poznámka: zneužívání fyziky a neaktivity jsou u FL hojně časté a neexistuje žádný způsob, jak takové hráče ve vlastním týmu potrestat, pokud nechceme být sami potrestáni formou zmodrání, banu nebo placením pokuty.). Systém zpráv a katastrofální zkušenosti nových hráčů jsou další problémy.

Je nám líto, že slyšíme o takových situacích. Support ve všech regionech přezkoumává replaye, ale určitě ne všechny. Neustále se snažíme dělat vše lépe jak pro hráče, tak pro support a to např. zavedením více automatizačních nástrojů (např. pro obnovu vozidel, dříve šlo obnovit 1 ročně a jen přes support, nyní je to jinak). Během loňského roku jsme experimentovali s “Friendly Fire” (FL a Hodnocené bitvy), takže plánujeme aktualizaci in-game support systému poté, co tyto změny budou na všech serverech.

Existuje nějaký plán na odstranění střelby do spojenců na randomu?

Ano, již brzy se vše dozvíte.

28
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Rovano
Čtenář
Rovano

No pro mě žádné potěšující informace. 🙁

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Taky tak. Ty změny posádek mne děsí.
Docela by mne zajímalo co to znamená “zneužívání fyziky v režimu FL”. To není nikde vysvětleno a FL nehraju.

Glock17
Čtenář
Glock17

Současný stav posádek je děsivý sám o sobě. Nemusíš se ještě víc děsit z neurčitých odpovědí.

jukl
Čtenář
jukl

Zrovna u posádek si dovedu představit asi milion různých změn a vylepšení, aktuální podoba založená na pár skillech a percích je taková nějaká..řekl bych asi nemoderní. Zrovna při celkové komplexnosti hry mi posádky přijdou řešeny velmi jednoduše. Tedy, nechci aby se z toho stalo rpg, ale nějaký lepší a zároveň jednoduchý systém bych si dovedl představit (něco jako Diablo I/II). S tím, že by hra umožnila jednoduchý, i složitý systém rozkladu získaných expů.

Tak třeba si dovedu představit věcné rozlišení skillů. Tedy rozdělit soft a hard schopnosti (perky a skilly), u soft skillů je dělat stejně jako teď (tedy výběrem z množiny s případným levelováním), u hard skillů bych přivítal, kdyby bylo možno jejich procentuální navýšení upravovat nějak dynamicky. Celé by se to muselo překopat, ale jednoduše řečeno – tady má Wotko potenciální mezeru.

Taky bych přivítal jednu věc – level tréninku na tanku jako samostatný prvek. Tedy po přeškolení na nový tank by byl trénink dejme tomu 20%. Toto by se nedalo nijak navýšit, než čistým ježděním tanku, balanclé podle tieru (tedy full trénink za pětku 100 bitev, full trénink na osmičku 250 bitev, whatever). Nemuselo by to mít žádný reálný dopad, no dejme tomu minimální, že některé skilly by na 100% tréninku tanku šly up o 2% kupříkladu. Efekt by byl takový, že po dosažení 100% úrovně by bylo možno posádku zpětně dát na již takto vyškolený tank bez postihu a nutnosti opětovného přeškolení. Osobně totiž nechápu – mám třeba Conq a potom SC. Ok, beru, SC je jiný tank, modernější, musí začínat od nuly. Ale proč potom musím platit případně full přeškolení zpět z X na IX když bych tak chtěl? To jako posádka zapomněla jezdit na tanku, nebo jak si to mám představit?

Glock17
Čtenář
Glock17

Proč musíš platit za downgrade posádky? Protože je to za goldíky a WG nepouští servery za hubičku.

jukl
Čtenář
jukl

V ´nějakém jiném takovém systému´ by se zas platilo za něco jiného atd. Tady má WG prostě velké pole působnosti, co a jak vymyslet. Zatím přišli akorát s knihama posádek.

Glock17
Čtenář
Glock17

Co je to “zneužívání fyziky”???

DoktorKevina
Admin

To ti nedokážu přesně vysvětlit, možná je to něco s kolečky. Zneužití fyzikálního modelu jsem nedávno viděl v randomu. Naše T-54 natlačila SU-130 na skálu, tak aby nemohla vyjet a pak se pod něj nasoukala dokud nezmodral a nedostal ban. A on si vesele šel dohrát bitvu.

stetkasek
Čtenář
stetkasek

Přidej k tomu vypnutí střelby do spojenců. Silnější, větší tank tě může tlačit, šrotovat a ty se nebudeš mít už vůbec jak bránit! 😀

Glock17
Čtenář
Glock17

Aha, to znám – na to mám snadné řešení. Dojdu si pro pivo a dám si 10 minut pauzu.

Glock17
Čtenář
Glock17

Vyšel další velký Q’n’A v angličtině… budete ho taky překládat?

DoktorKevina
Admin

Teď hned na to kapacitně nemáme 🙂

Glock17
Čtenář
Glock17

OK, odkaz jsem dal nahoře. Není to nic urgentního, co by nepočkalo.

JoAn
Čtenář
JoAn

Pochvala Sstyx a redakci za super články, všechny čtyři. Už méňě nadšený jsem z těch odpovědí. Tolik konkrétních otázek a tak málo jasných odpovědí !!! Možná, snad, jednou, když, uvidíme…..atd. To nedokážou ani politici v předvolebních slibech.

Glock17
Čtenář
Glock17

Tys čekal, že ti řeknou konkrétní věci i s termíny zavedení do live serveru? Vždyť by si sami sobě pletli oprátku…

12Stig12
Čtenář
12Stig12

tak kluci z WG jsou už pořádně vycvičení v těch neurčitých odpovědích, ty byly už za dob článků od silentstalkera

Glock17
Čtenář
Glock17

Kde jsou ty časy Serba a jeho posměšných urážlivých komentů? Gone baby gone

Milanus
Čtenář
Milanus

Konečně o někoho napadlo, že nízke tiery jsou pro nové hráče utrpení kvůli honičům statu.Jelikož jsem teď musel strávil na nízkých tierech 500bitev kvuli rekrutovi.A je to hnus jak si fialki,modrásci a zelenáči honí ego proti úplně novým hráčům.Tito hráci už mělo mít zakázáho chodit do low tieru.Protože tím zabíjí WOT do buducna – odrazují uplně nové hráče.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

A kdy budou mit noobove zakaz chodit kazit bitvy do top tieru? Proc hrac bez zkusenosti a sebereflexe muze koupit tier 8 a jit proti tieru 10? Proc chcete chranit nekoho, kdo to ani nechce?

Hollohlaway
Čtenář
Hollohlaway

Ty jsi tam 500 bitev trávit nemusel, byla to Tvoje volba. Co jsi čekal, že se tam bude dít? Dostal jsem za ty leta od WG plno 2-3 tierových premiových tančíků, to je mám na ozdobu nebo jak by si to udělal?

Iwate531 (nejhorší WoT statistiky na světě)
Čtenář
Iwate531 (nejhorší WoT statistiky na světě)

Omlouvám se za vměšování, ale já bych to vyřešil vytipováním nejčastějších statpadderských tanků typu M2 Light, M2 Medium (ne, čtyři v každém týmu podle mě není normální stav) apod. a následně jejich zákazem pro hráče, kteří mají víc jak… dejme tomu 5000 bitev? Myslím, že by to mohlo fungovat, ale vím houby… Znalí řeknou více.

jukl
Čtenář
jukl

No, to je ale dost divoká představa, že autoři vydají hru a následně její jednotlivý obsah zakazují hrát hráčům podle nějakého subjektivního kritéria. Nejde o statpaddery (´kvalitní´ statpadder si expy bude honit na věcech jako T67, 13 57, Type 64 atd., proč by to dělal na nižších tierech při minimálních výdělcích?), jde obecně o to, že i mnoho horších hráčů si prostě jezdí lowtiery pro ´zábavu´, je jim to jedno. Pro WG ale bude velmi těžké vymyslet způsob, jak zatraktivnit nižší tiery i pro jinou činnost, stejně tak jak ochránit případné nové hráče před takovým elementem. Tím jak jsou nastaveny tiery, expy a linie, tak to bude jen hodně těžké.

Kubas
Čtenář
Kubas

Ještě by mohli zvednout DMG u britských tier. 8 tanků a budu spokojen.

Lojzo
Čtenář
Lojzo

No hlavne je to ze WG vypne strelbui do vlastnych hracov to je obrovske plus tak uvidime snad to naozaj trosku malicko zlepsi hratelnost.

Le3ky
Čtenář
Le3ky

Podla mna je to minus , hra sa zmeni na uplnu arkadu . Takto sa dalo dat aspon niekomu vediet ze robi nieco zle , alebo aspon strelit vlastnu arty (psichohygiena). Aspon trebalo trochu rozmyslat , kolko krat ste za rok niekoho omylom trafili ja max 5-6x a zmodral som za 7 rokov mozno raz.