Wargaming si pro nás připravil na sandboxu opět nějakou tu srandu k testování. Nyní je to kompletní rebalanc HP tanků a poškození základní a prémiové munice.  Změny si můžete vyzkoušet i vy a to mezi 4. červnem až 10. července, kdy je Sandbox v provozu.


Již v minulosti se testovalo snížení poškození u prémiové munice. Podobně, jako tomu je ve WOT Blitz i ve WOT měla prémiová munice dávat o něco menší poškození. Tato změna naštěstí neprošla díky nespokojenosti hráčů. Tak na to v Minsku šli naopak.

Nyní se rozhodl Wargaming jít trochu jiným směrem, přidat poškození na základní munici přibližně o 31 až 41% a na prémiové ponechat nynější poškození. S tím souvisí také navýšení HP u všech tanků o určitý koeficient dle jednotlivého tieru tak, aby boj proti vyšším tierům nebyl tak bolestivý. Krome přechodu mezi 5 a 6 tierem, kde je skok nejvyšší, ale ne moc znatelný se jim to vcelku povedlo.

Náhled britského stromu

HE munici, jakožto třetí používaný typ, do úprav nezahrnula. Kromě tanků, které jí používají jako primární munici.

Přehled úprav HP a DMG granátů pro Tier X

Z mého pohledu by to nemuselo až tak vadit, ale problémem jsou tanky, které jsou znevýhodněny špatnou penetrací, jak na základní munici, tak i na té prémiové jako např. IS-6, IS-7 apod..

A pak otázka druhá a to výše ceny prémiové munice, jež se zvýší, v některých případech až desetinásobně. Nově sice máte vyšší penetraci, ale ubyde vám výrazně alfa DMG, oproti nové standardní. Nejlépe by Wargaming udělal, kdyby se řídil buď podobným systémem jako je ve WOT Blitz, vymyslel lepší rebalanc, například zajímavý způsob je hned 3. post na fóru od hráče ighting_falcon93_EU a nebo to ponechal tak jak je to nyní.


Nezapomeňte reagovat pod příspěvek na fóru WOT, aby nepustily ven něco co nechceme!

64
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
RozaMadMax
Čtenář
RozaMadMax

A při tom by stačilo sundat dmg na goldech o 5-15% pro začátek. Pak možná tento proces ještě jednou zopakovat s tim, že si tak co nejméně rozesereme balanc hry.

josef.bukvice
Čtenář
josef.bukvice

Přesně tak. Ideální = nejméně bolestivé řešení… samozřejmě ne paušálně u všech, ale s přihlédnutím ke konkrétnímu tanku.
Plus bych ještě zvedl cenu “goldové” munice, ale to je diskutabilní vzhledem k horším hráčům.

Dedek
Čtenář
Dedek

Já teda nevím, ale přijde mi to úplně stejný jako snížit poškození stávající premiové munici. Když zvýším poškození zakladni munici a přidám tankům hp a prémiovou nechám jak je, tak výsledek bude, že bude mít nižší poškození než základní. A to prý hráčům vadilo 🙂 asi jsem nějak míň chytrej…

jukl
Čtenář
jukl

Snížení penetrace prémiové munice je měřitelný a kvalitativní nerf, který by se dotkl všech prémiáků. Krom toho si myslím, že celkově by ekonomika hry byla pro WG hůře balancovatelná. Imho přišli jednoduše na to, že balanc penetrace je složitější než balanc alfy+hp a dopad na metu by byl drastičtější a méně řiditelný. Proč? Protože je daleko méně objektivnější, snížení penetrace přinese daleko větší rozstřel disbalancu děl a pancířů na jednotlivých tierech, v podstatě by to byl obecný nerf tanků postavených na dpm s nižší penetrací atd.. Vždyť na tom stojí celý balanc mt/ht/td, že některé stroje prostě jdou hůře prostřelit navzájem, atd., snížení penetrace by udělalo z těžko prostřelitelných strojů v podstatě neprůstřelné. Takhle zůstane status zachován, akorát tyto stroje dostanou víc času. To imho NENÍ to samé jako celek, některé části z toho můžou znít stejně, ale podle mě to není to samé a efekt stejný nebude.

Samozřejmě, i takto se dost nepříjemně dotkne některých specifických strojů, ale to by se přece stalo i tak (jakože IS-7 sebereš pene na goldu).

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Ale zavisi kolko bude premiova municia stat. Ci kazdy vystrel nebude stat majetok a hraci zacnu plakat.:)
Ked ostane cena aka je ok.pretoze sa jej parametre nemenia ako u standartnej (vyssie poskodenie)

jukl
Čtenář
jukl

*btw. píšeš dmg, já o penetraci. Ale podstata stejná.

dedek
Čtenář
dedek

Dám takovej příklad, třeba tu zmiňovanou IS-7. Budou proti sobě dvě a teoreticky pokaždý probijou. Tak dneska se se standardní municí zničej na pět ran, po zvednutí HP a poškození také na pět ran. Nových goldů (respektive starých nezměněných s dmg 490) bude potřeba šest. A pokud by se nic neměnilo a jen se snížilo poškození goldů o 15%, což by dělalo 416,5 hp, tak by také potřebovaly šest ran. Proto mi to přijde skoro stejný.

jukl
Čtenář
jukl

Jo, ale pak si vezmu třeba.. nevím. Pětkového Stuga a proti mě pojede šestkové O-I. To je hypoteticky častější varianta v této hře. Se standardní municí mám obecně méně než 50% šanci na penetraci a to do vybraných ploch pod určitým úhlem (celé uvažování o pancíři nechť je bráno ve prospěch Stuga a to platí i níže). APCR 194mm mi pak dává většinu čelních ploch na úspěch, shodou okolností akorát zkrácený o low-rolly, takže nějakých 75-85%. APčkem tedy pokud mám štěstí a fakt se držím těch 50%, budu potřebovat minimálně 14 ran, ceteris paribus 15 (protože matematicky mu poslední ranou nechám 20hp). APCR pak asi 9 (prostě ta cca jedna pětina neprojde na rng, znovu opakuju, že to co netrefím nepočítám, to je neměřitelné a nepodstatné).

Hypotetický balanc:
1/ Snížení dmg na goldu o 15% – při započítání stále těch samých low-rollů budu potřebovat asi o dvě rány navíc. To je 11 ran.
2/ Snížení penetrace o 15% – bylo by to jako dnes s AP s tím, že bych potřeboval asi o dvě rány méně než s AP (-15% ze 194 je stále více než 150 na AP, tedy by to nebylo 50% ale třeba 70%), tedy 13.

3/ O-I stoupne hp pool o 20% a dmg stuga stoupne o 35% (vzal jsem tak nějak střední hodnoty z té tabulky v článku) a , tedy bude mít 1140

a/ – dmg na ap stoupne, bude tedy 182 a matematicky mi to vychází, že budu potřebovat 13 ran na O-I.
b/ – gold bude mít svých starých 135/194, tedy asi 10,1 = 11 ran.

Tedy: dnes Stug G vs. O-I vypadá jako :

0(současný stav)/ 15xAP / 9xAPCR = (poměr ap/apcr) 1,66_
1/ 15xAP / 11xAPCR = 1,36_
2/ 15xAP / 13xAPCR = 1,15_
3/ 13xAP / 11APCR = 1,18_

Tedy se může zdát, že rozdíl 2/ a 3/ je ´žádný´. Jenže já ho tam vidím – bude pro mě efektivnější střílet AP v reálu – proč? Protože prostě jednoduše na to budu potřebovat méně ran než v 2/ (kde bych potřeboval stejný počet ran goldem). PLUS WG tento poměr ve variantě 3/ může dobalancovat změnou ceny prémiové munice, což by tolik nefungovalo v případě 1 a 2, protože tam jde o nerf goldů (a asi bych tipl, že nerf goldů, kdy by se poměrově snížila cena je irelevantní a stav, kdy by se cena neměnila by hráče spíš nasralo).

Jinými slovy, mně se tahle varianta líbí, protože mi přijde volnější a poskytující větší prostor pro hráče a pro WG pro balanc ceny.

ps. celé to co jsem napsal jsem psal proto, že čekám na oběd, tedy -25% přesnosti a mé užtak dost retardované matematiky a logiky. Bylo by fajn kdyby se někomu chtěla skutečně spočítat nějaká user-case studie.

ps2. Zkouška sirén!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jukl
Čtenář
jukl

btw. za sebe už jsem tu psal – dovedu si představit změnu takovou, kdy dmg goldem bude krácená poměrem penetrace k síle pancíře, kterou probil. Jinými slovy – mně přijde jako elementární blbost, že libovolný HEAT udělá stejnou škodu T5H a papírovému osmičkovému medku. (ale nijak se o tom nebudu přít)

Dedek
Čtenář
Dedek

Jo, tak s tímhle souhlasim

DoktorKevina
Admin

Slušnej rozbor +1

jukl
Čtenář
jukl

To není slušný rozbor, je to kravina, protože bych to musel dělat na X příkladech, abych získal obecný vzorec, já jenom použil zrovinka příklad, kdy mám na jedné straně stroj s DPM s nicmoc penetrací proti cíli, který má silný pancíř a zároveň HP pool dostatečný na to, aby šel vidět nějaký výsledek (na druhou stranu tohle je příklad, kdy prostě zmáčkneš 2-2 a jedeš, že).

Neumím to vysvětlit co tím myslím, většinou se ztrácím v komplikovaných žvástech, ale – nějak si nemyslím, že samotný nerf goldů bude lidi skutečně motivovat k tomu, aby nehráli soustavný no-brainer spam. Třeba to mám nastavené jinak než ostatní, ale – hráči potřebují nějakou motivaci k tomu, aby stříleli víc APčka. Nerf goldů (ať už dmg, či pene) mi říká, že budu akorát muset víc střílet goldy, vůbec mi neříká, že mám raději střílet APčka místo toho.

DoktorKevina
Admin

Je to naopak dobrý, sice to není univerzální, ale dá se z toho udělat slušná představa.

Dedek
Čtenář
Dedek

Vypadá, že o tom přemýšlíš, co bys tak navrhoval?

jukl
Čtenář
jukl

@Dedek, jestli je to otázka na mě – nevím. Tak prvně je tu tenhle model. Prvně bychom museli dosadit do modelu nějaká data, tedy podle těch vzorců vypočítat, jak by to vypadalo se střílením navzájem, možná by stačily modelové příklady – v podstatě by stačily použít ty v tabulce z článku, tedy jak se proti současnému stavu změní spotřeba základní a speciální munice, to v modelovém příkladu (tj. hypoteticky proti tobě stojí tenhle a tenhle tank, jak moc munice potřebuješ na jeho sestřílení – to na základě standardizovaného modelu (tank stojí na rovině čelně)). Úkolem modelu by bylo dokázat hypotézu, že taková úprava bude činit používání základní munice výhodnějším. To je čistá statistika pro první ročníky vš.

Následně potřebuješ herní testy, protože ty nejsou modelové.

Jenže, to je statistika a tady přichází do úvahy tkz. balanc. Takže tady vidíme, jak hodně ´citlivě´ se musí posuzovat v podstatě laboratorní příklad, no a teď si vem, že máš MM a máš stovky kombinací jednotlivých děl a pancířů. Tam se může vyskytovat tak obrovské množství kombinací, že laicky, bez toho aniž bych měl možnost provádět velké množství simulací, nikdo nemůže s žádnou jistotou říct, jestli je zvolený způsob balancu správný. A to nemluvíme o ekonomice (herní, i té WG, která tu prostě roli hrát musí, tak to prostě je).

Jediný, kdo to může zjistit, je logicky WarGaming. Jsou jediní, kdo může disponovat výpočetní a modelovou strukturou pro takové testy. A tady už zas začíná jiný příběh. A všechno to, co si myslí každý konkrétní hráč, bude spíš podléhat nějakému subjektivnímu pocitu, každý hraje trochu jinak jiné tanky, jinou techniku a vyhovovalo by mu něco jiného. A když TOHLE zahrnu, tak si nedovedu představit, jak z toho WG může vybruslit elegantně.

Jinými slovy – WG to musí zákonitě posrat. Akorát se může pokusit nasrat co nejméně lidí.

Kurt von Strohm
Čtenář
Kurt von Strohm

nu nevím – když vezmu v potaz můj VK 3002M ( stejné dělo – 75 mm L/70 ) tak v současnosti je to 2/2…. s AP jsem tak na 25 % šanci (reálně) , s APCR jsem prakticky na 100 % = volím APCR
když mě zvednou alfu na AP , stejně budu pálit APCR protože AP mě projde pořád tak 25% případů ( beru v potaz low rolly i rozptyl kdy tě to RNG pošle někem kde to prostě neprojde ) …..takže je pro mě pořád lepší mu dát 10-11 ran s APCR ( a vyhrát souboj protože on mě tak rychle nezničí ) než 30-40 ran s AP které ani nedám protože budu dávno v garáži ……..

aby tohle mělo fungovat musel by třeba ten OI mít nějaký rozumný weakspot s dejme tomu 120 mm pancířem …….pak by měly AP smysl , jinak ne ……

bcstano
Čtenář
bcstano

Zvysenie HP na WG az neuveritelne logicke. Cim papierovejsi tank tym percentualne vacsie zvysenie HP. Ale nebolo by to WG aby to hned nepohnojilo. Cim vyssiu ma tank alfu tym vyssie percentualne zvysenie alfy co mi pride nei ako nejaky balans ale antibalans. Ale mozno to ma nejaku hlbsiu myslienku nez len moje ranne sedliacke zamyslanie sa. Moja WoT abstinencia moze teda kludne pokracovat.

JoAn
Čtenář
JoAn

Já se na to koukám tak, že bych už vůbec nechtěl hrát s osmičkou proti desítkám. Vemu si do hry IS3 a Ekilo mi to pošle jen tak lehce za 1060. Už vidím jak všechny osmičky se budou hrnout do útoku proti desítkám. Ta obrovská alfa na desítkách je prostě blbost a ještě k tomu jak je ta osmička ustřílí? E100 = 3300HP. Pokuď by ovšem upravili i MM tak, že by desítky výhradně bojovali jen proti desítkám, tak s tím nemám problém, to je pak skoro jedno.

Glock17
Čtenář
Glock17

Sandbox je ztráta času, za kterou člověk nedostane žádnou protihodnotu. S tím, abych dělal WG tajtrlíka, jsem skončil poté, co se Kayit4ek a další moderátoři (shindyGG, Vajglcz) zbláznili a zavedli na fóru taktiku zastrašování/banování už jen za křivý pohled. Jak kdysi prohlásil jeden vystresovaný policajt úžasnou větu – “jak vy k my, tak my k vy”.

Vortho
Čtenář
Vortho

Když prej máte korektorku, tak ji využívejte. Tohle bylo solidně děsivý. 😀

DoktorKevina
Admin

Napiš kde jsou chyby? Ja to ještě po korektůře upravoval 🙂 tak to možná bude ono.

Glock17
Čtenář
Glock17

Wargaming si pro nás připravil na (S)andboxu opět nějakou tu srandu (LEGRACI – sranda je slangový hrubší výraz) k testování. Nyní je to kompletní rebalanc HP tanků a poškození základní a prémiové munice. Změny si můžete vyzkoušet i vy a to mezi 4. červnem až (A) 10. července(M), kdy je Sandbox v provozu.

Již v minulosti se testovalo (WG TESTOVAL) snížení poškození u prémiové munice. Podobně, jako tomu je ve WOT Blitz, (DOPLNĚNA ČÁRKA) i ve WOT měla prémiová munice dávat o něco menší poškození. Tato změna naštěstí neprošla díky nespokojenosti hráčů (NEBYLA REALIZOVÁNA, PROTOŽE S NÍ HRÁČI NEBYLI SPOKOJENI) . Tak na to v Minsku šli naopak.

Nyní se rozhodl Wargaming jít trochu jiným směrem, přidat (PŘIDAL) poškození na základní munici přibližně o 31 až 41% (LEPŠÍ NAPSAT 31 – 41 %) a na prémiové ponechat nynější poškození (PRÉMIOVOU MUNICI PONECHAL BEZE ZMĚN). S tím souvisí také navýšení HP u všech tanků o určitý koeficient dle jednotlivého tieru (V ZÁVISLOSTI NA TIERU TANKU) tak, aby boj proti vyšším tierům nebyl tak bolestivý (BYL VYVÁŽENĚJŠÍ). Krome (KROMĚ) přechodu mezi 5 a 6 tierem, kde je skok (NÁRŮST HP) nejvyšší, ale ne moc znatelný, (DOPLNĚNA ČÁRKA) se jim to vcelku povedlo.

HE munici, jakožto třetí používaný typ, do úprav nezahrnula (WG DO ÚPRAV NEZAHRNUL S VÝJIMKOU TANKŮ, PRO KTERÉ JE HE PRIMÁRNÍ MUNICÍ) Kromě tanků, které jí používají jako primární munici.

Vortho
Čtenář
Vortho

sandbox – ujednotit, jestli myslíte TEN Sandbox, nebo nějakej… prostě sandbox
10. července – špatnej pád
i vy a to mezi – čárka
WOT Blitz i ve WOT – čárka
jiným směrem, přidat poškození – stylistika
Krome – překlep
5 a 6 tierem – řadová číslovka
kde je skok nejvyšší, ale ne moc znatelný se jim to vcelku povedlo – stylistika & chybějící čárka
které jí používají – ji
penetrací, jak – čárka
druhá a to výše – čárka
se zvýší, v některých – čárka (stylistika)
ale ubyde vám výrazně alfa DMG, oproti nové standardní – stylistika
systémem jako – čárka
a nebo – čeština nepoužívá dvě spojky za sebou, proto má anebo
nepustily – hrubka
něco co nechceme – čárka

Nejlépe by Wargaming udělal, kdyby se řídil buď podobným systémem jako je ve WOT Blitz, vymyslel lepší rebalanc, například zajímavý způsob je hned 3. post na fóru od hráče ighting_falcon93_EU a nebo to ponechal tak jak je to nyní.
tahle pasáž je stylisticky celá na *** (souvětí na celou kapitolu, opakování sloves)

korektor by měl mj. korigovat i tu strohou slovní zásobu – přepisování je úplně běžná praxe

korekturu ten text ale neviděl, to mi neříkej 😉 sorry za pruzení, ale jak čeština není můj úplně 100% mateřskej jazyk, tak se mi to nečte zrovna dobře, byť cca chápu, co chtěl autor říct

DoktorKevina
Admin

budeme se muset zaměřit na stylistiku. . . jinak ty ostatní chyby jdou na 80% za mnou 🙂 úpravy na poslední chvíli

Glock17
Čtenář
Glock17

Nejvíc chyb vzniká ve spěchu, proto je na místě mít korektora.

Lumperion
Čtenář
Lumperion

Vortho nechej toho ..pokud nejsi nekdo od “konkurence”, nepridavej se k tem sebestrednym…
Nabidku jsi dostal. Ale chapu, takhle je ego pohlazeno a nic tim neriskujes :-).

Vortho
Čtenář
Vortho

já zas nechápu, co s tím má co dělat ego a nějaký riskování 🙂
z mojí strany je to spíš pohodlnost, navíc nějak nevidím důvod k tomu bejt pevnou součástí nějakýho projektu, jen abych v něm ladil chyby… a zároveň proč to dělat zadarmo, když mi za to jinde můžou zaplatit 🙂 zadarmo milerád dělám jenom to, co mám zájem se naučit
tzn. asi chápeš, že sem tam se zhrozit v komentářích mi stačí 😉 co na tom sejde, jestli to opravím já, nebo někdo jinej v reakci na moje upozornění

Kevina: kompletně (vyloženě od začátku do konce) předělávat celej článek po opravě (a bez nějaký spolupráce) mi nepřijde jako dobrej nápad

Lumperion
Čtenář
Lumperion

No ja ti nevim…furt jim tady predhazujes bidu z materstiny…
Nedelej nic zdarma, pokud nechces, ale kdyz uz mas tu potrebu poukazovat na nedostatky, res to s nimi v pozadi. Predpokladam, ze ucel toho poukazovani neni “nejake znehodnocovani” jejich prace.
Treba se pletu, ale ti zainteresovani do chodu techto stranek to maji vicemene jako zalibu. Tak nac jim ubirat z elanu do tvorivosti :-).
Mozna proto tu “chodim” nejradeji. Jdu si sem pro info, ne pro lekce z cestiny :-).
A nejake ty mouchy i oni sami casem odstrani. Ber to jako jejich vyvoj. Vlastne pres ruzne chyby se casem sami dopracuji k nejakemu pomyslnemu stropu :-).

Vortho
Čtenář
Vortho

já tady plácnu nějakej komentář… a tím to pro mě obvykle hasne 🙂 je na každým, jestli se bude obtěžovat ho číst (jeho téma je snad zjevný z prvních pár slov) a následně třeba reagovat 😉
komentáře jsou pro mě nejpohodlnější a nejsnazší forma, zároveň bych neřekl, že bych se tady vyjadřoval ve stylu “píšete jak dobytci, serte na to, jste marný” & nic k tomu, co je špatně 🙂 takže bych to nedramatizoval

imo daleko víc tepu některý zdejší diskutující než samotnou redakci 😀

Dedek
Čtenář
Dedek

Co se vy češtináři raději vrátit k podstatě článku?

Extremelenyx
Čtenář
Extremelenyx

Jednoduší by bylo udělat 2 typy 1 normal a heat a stačí 😃

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Cele toto co ide urobit WG neprinesie zase nic ako vzdy akurat to nakoniec vyjde ako totalna hlpost ako zvysime alfa a pridame HP ako to ma aky vyznam? Pokial chceli uprait premiovu municiu tak ok vezmem gold co ma pene 340 upravim to na 31O znizim o 10% alfu povedzme zvysim cenu o 25% nech stoji priklad 7000 kreditov a povedzme obmedzim pocet premiovej na tank podla potreby a je to hotove ale toto bude dalsi nemysel.Ako X TD dostane alfu 915 ok medzi X tierom ale zase hrat s VIII a dostat ze 915 plus RNG takze viac ako 1000 a mas 80% HP prec ako bude uzasne hrat s VIII proti X ako to urcite bude lepsie.
Ale ono WG nejde o hru ani nic take za pozadim toho celeho je zase len slovo ZISK realnych penazi co ja absolutne ako podnikatel chapem a respektujem len nech sa nehraju na balans a podobne nech rovno napisu potrebujeme zarobit robime tieto zmeny a ked chces hraj a ked nechces nehraj.

watts1
Čtenář
watts1

co ty víš o podnikání? 😀 ty snad podnikáš stylem – “hele lidi nesnažím se vám nabízet kvalitní produkt, ale jde mi o vaše prachy”!? Tohle máš napsané na vizitkách a reklamních sděleních tvých jistě veleúspěšných podniků?:-D
Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že to co se testuje na sandboxu je naprostá chujovina:)

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Nemusel by som ale odpoviem ti v ramci slusnosti.Je vseobecne znamen kde ja mam v hierarchii ludi ako si ty.Co sa tyka mojho alebo nasho podnikanie pretoze niesom vo vsetko sam ale mam samozrejme aj svoje aktivity tak ponukam isty povedzem tovar alebo aj sluzby a tak dalej v kvalite takej ze su zrejme odberatelia spokojny a ponukam to za ceny ktore nikdy neznizujem a je mi jedno ci su ludia ktory na to nemaju to ma nezaujima pretoze je dottok ludi ktory na to maju a su ochotny to kupovat a tym to pre mna konci.Nerobim charitu som biznismann a tak by sa tym malo riadit aj WG ako oni sa snazia akurat im to ide tak vselijak.
A nie je to chujovina ale je to chaby pokus na oko ze nieco robime ale v zasade to nezmeni vobec nic.

watts1
Čtenář
watts1

ok kvituju tvou slušnost, to se musí nechat;) ALE nechceš nám tady snad tvrdit, že děláš business lépe než WG ? :-D:-D nezlob se na mě, ale nevěřím ti ani nos mezi očima;)

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Tak ako ci mi ti veris alebo neveris pri vsetkej ucte mi je totoalne jedno. Ja hlavne nerobim business orientovany na PC games. A co ho robime lepsie asi ano kedze nemame problemy. Pokial by WG chcelo tiez sa to da robit lepsie.

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Keby WG slo o znizenie poctu pouzivanej premiovej municie tak urci pocet vozenej goldovej municie a je to. Netreba ziadne testy sandboxy a hromadu ludi.Ale tak nevytiahne kredity od hracov.Akoze zvysit cenu premiovej municie 10 nasobne (v clanku) to tam su vsetci zhuleni.Nepozname ceny municie ale aj tak. Hraci boli proti znizeniu poskodenie premiovej municie tak zvysime poskodenie zakladnej a goldovu dame za riadnu palku.Osobne premiovu municiu moc nedavam ale urcite stroje na tom stoja.Uvidime….

Makaan
Čtenář
Makaan

Někdy si vážně říkám, že by si mě měli zaplatit .. Já řešení problému znám už dlouho a z tohohle složitého čachrování mám spíš jen srandu…

Vortho
Čtenář
Vortho

hele ho, myslitele 😀
na fórech máš dost prostoru to svoje řešení sdělit ostatním… ale samozřejmě, ať si na to wgčko přijde samo 😀

já se nad tím stačil zamyslet prozatím natolik, aby mi bylo jasný, že tahle problematika nebude jednoduchá, bůhví jestli vůbec uspokojivě řešitelná… takže se zatím nějakýho rozhodnýho názoru zdržuju 😉 hráči přišli s plno návrhama, jenže už na první pohled jsou děravý a taky moc neřešej důvod, proč se gold munice řeší – pancíř nefunguje
vizme třeba ten post, o kterým se píše v článku – overpene u APCR pěknej nápad, rád bych to klidně viděl ve hře, ale nijak to neřeší vliv gold munice na pancíř tanků, který by něčemu měly odolat… dotkne se to jenom papíráků, kde je úplně jedno, čím se po nich střílí

Brainless
Čtenář
Brainless

OMG. WGcko vzdyt se vam prodlouzi delka bitvy ? 🙂 .. true idiots ..

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Hmm, tak když už zničili Japonce, tak proč by neměli ničit i Rusáky, Francouze, Amíky a další. Dobrá práce. Já se svoji Lorrkou tleskám. Tam goldy nepotřebuju a bude k dispozici víc HP, takže vyšší výdělky. Jen tak dál. 😀

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Ano vice HP budes mat mozna o 2-3 stovky ale X TD ti da za 12OO a budes spokojny cize neviem trosku uvazuj,

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

No, jestli si necháš dát od tieru X takovou šlupku, tak bys měl uvažovat spíš ty. Navíc neber jen tier X, ale musí balancovat všechny tiery a nebo změnit MM z +2 na max. +1.

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Aha cize rozumiem ty si samozrejme hrac ktoreho ked hra tier VIII tak nikdy netreafi tier Xtank chapeme si genius a mas okolo seba auru a tier X na teba ako VIII nebude strielat si smiesny trosku.ALe ok respektujem tvoj nazor aj ked je tu hlupost.

bykop
Čtenář
bykop

Nejjednodušší řešení je VŠEM tankům snížit poškození na prémiové munici o 30% a stejně tak cenu “lepší” munice”. Skilleři co jedou “full gold” by pak ničili nějaký tank déle a také by pak nemohli nastřílet takové množství DMG –> jejich oblíbená barevná číslíčka by šla dolů. Pak by si snad rozmysleli nadužívání “goldů”. Pak už by “jen” stačilo vybalancovat “pár” strojů, co jsou bez používání “goldů” prakticky nehratelné. Ale to by kňučelo moc hráčů, že koupili prémiáky a WG je “nerflo”.
Takže řešení které by pomohlo a nikdo by nemohl protestovat je, že se o 30% prodlouží doba nabíjení prémiové munice VŠECH strojů a doladit pár strojů. Pokud někdo pojede “full gold”, bude mu trvat déle něco ustřílet, ale jeho potenciální DMG se nezmění. A jelikož takto budou nerfnuty všechny stroje ve hře, nikdo si nemůže stěžovat. (tedy může, ale jen tím projeví svoji hloupost)
Osobně bych ještě zavedl 50% postih na zkušenosti a kredity za střelbu “goldem” do strojů o dva tiery nižších a 30% o tier nižších a 10% do stejného tieru. Pak by se o5 mohla určitá skupina hráčů naučit měnit setup munice.

Fukyu
Čtenář
Fukyu

Absolutní p******

DoktorKevina
Admin

Ty mi to snad děláš schválně

Vortho
Čtenář
Vortho

Spíš z tebe není proč mít nějakej respekt, aby tvoje napomínání poslouchal. 😀

Garrth
Admin

ono je to proste – bud se uklidni tak, aby to Doktorovi vyhovovalo, nebo ban

OPQRSTUV
Čtenář
OPQRSTUV

Bod G mi dal ban už tolikrát a vždycky jsem tu psal zase xD

watts1
Čtenář
watts1

totálně děravé a nesmyslné řešení. Možná obecná myšlenka by byla fajn, ale takhle napsané to nedává smysl vůbec. Kor s těmi zkušenostmi je to uplně mimo mísu. Tvoje NEJJEDNODUŠŠÍ řešení rozhodně není tak černobílé a jednoduché jak si představuješ – spoustu/většina věcí, které si pospal nejsou absolutně domyšlena do důsledku. Vyhovět všem stejně nikdy nepůjde! moje jediné přání je, aby se WG se změnou prémiové munice držel při zemi a nedělal drastické změny najednou a postupoval “po krůčkách”.
btw: všem vadí střílení goldů do nižších tierů a papírových tanků? sakra proč? tobě jako hráči lowtieru nebo papíráku to může být uplně jedno čím do tebe protivník na top tieru střílí – a on akorát zbytečně utrácí své kredity. Na tvůj gameplay to nemá vůbec vliv:)
Jen na doplnění – nejezdím full gold vozím většnou tak 30-40% prémiové munice z možného počtu – to jen pro info než mě začneš(te) pranýřovat 😀

jukl
Čtenář
jukl

´Nikdo by nemohl protestovat´. Ok. Takže.. jak bys řešil autoloadery? Uvědomuješ si, že tohle by byl brutální buff veškeré silně pancéřované techniky a devalvace strojů hrajících na dpm? Tohle řešení v podstatě nerfuje jednu ze základních premis celé hry. To není řešení, tomu se říká sociální inženýrství (ne málo mi to btw připomíná měnovou reformu za komunismu, které taky brojilo proti majitelům kapitálu, bylo skutečně ´spravedlivé´, až na to, že na něm pohořeli nejvíc ti nejvíc casual no-skilleři s pár penězi v bance). Tohle řešení by nakonec bylo nejbolestivější právě pro ty no-skillery, pro které je gold často jediná možnost a kteří by prostě neměli jinou možnost než datlovat goldem, protože jim nedáš v podstatě žádnou jinou variantu, resp. jim necháš tu, která jim dneska nefunguje? Celý ten tvůj příspěvek je o tom, jak chceš někoho buzerovat a ještě předem definuješ, že komu se to nelíbí tak je hlupák.

watts1
Čtenář
watts1

Mě se líbí, jak s ohledem na prémiovou minuci všichni řeší skillery a podobně- jakoby to byl ten problém:) přitom těch hráčů bude tak 5-7% z celkové hráčské základny:) a jak už jsem psal, jakýkoliv rebalanc prémiové munice, který bude vyžadovat používání mozku ve větší míře nežli tomu je teď, opět ty nenáviděné skillery zasáhne mnohem méně, nežli průměrné hráče:) a pak se zase bude hledat, kde je sakra problém, že jim to jde a nám né.. 😀

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Bykop maly priklad Pershing ma proti IX a X sansu len z gold municiou a ma alfu kolko? A alfa je 240 ak sa nemylim k mu vezmes 30% cize to zaukruhlime na tretinu to je 80 HP ostane alfa 160 a k tomu 25% RNG takze ostane damage od 120-200 HP proti X kde dotanes za 600 stoviek to vazne je podla teba dobry napad???

Bartys
Čtenář
Bartys

Smysl to docela dává. Ale to by si ti „lepší” hráči, co jezdí full gold stěžovali. Skill není probíjet tanky full „gold” municí, ale zvládnout penetrovat základní municí.

Jistě by se tu našli tací, kteří by napsali, jak mají probíjet se středním tankem T5H, Mause zepředu. Ovšem střední tanky, nebo lehké by vlastně neměli Mause ani T5H zepředu ohrozit. Měli by spíše využít svoji mobilitu k tomu, aby se takovýmto tankům dostali do boku,nebo zadní části. Jednoduše řečeno: žádný střední tank, ani lehký by neměl stát proti supertěžkým hevynám a probíjet jej do předního pancíře.

Úplně nejlepší je, když jedete s Mausem a tank jako je Obj 430U vás v klidu ustřílí HEATAMA….
Mnoho lidí nechápe, že střední tanky nejsou těžké tanky, bohužel s nimi takto všichni hrají.

Lojzo
Čtenář
Lojzo

Ano hraju medium tanky ako heavy ale preco? Pretoze gold ma penetraciu 340 pokial by mal penetraciu na urovni 300 uz by to bolo trosku o niecom inom.

Bartys
Čtenář
Bartys

Tak v tomto případě jsou heavy tanky v této hře zbytečné. K čemu je heavy tankům pancíř, když ho propáře nějaké „nagolděné” medko do předku? Pancíř je ve většině případů to jedinné co heavy tanky mají. Ale když se nedá spolehnout ani na ten pancíř k čemu to tedy je?

To je asi to jedinné co mě na používání „goldové” munice štve. Když už změna této munice, tak by ji změnil převážně střední tankům a to tak, aby prostě nepárali heavy tanky do předního pancíře, jakoby tam ten pancíř ani nebyl.

Chápu nadšení „medkařů” ale prostě střední tank by heavy tanky ze předu neměl ohrozit, protože střední tank by neměl stát face to face proti heavyně. Viz můj předešlý názor.

Le3ky
Čtenář
Le3ky

Uplna hovadina pri MM +2 pre ludi co normalne skumaju tanky . Predstavte si stock delo na nejakom tanku , dajte mu dole penetraciu na golde a postavte ho s o 2 stupne lepsim tankom . Zabiju vsetkych novacikov a uz im no nebude nikto hrat. Jedina cesta je +1MM a zvysenie HP.

Jmeno1
Čtenář
Jmeno1

Jediná cesta je do toho nedupat. Všichni mají stejné podmínky, můžou používat goldy stejným způsobem, tak proč si někdo stěžuje? Navíc mně osobně nepřipadá, že by ve hře lítalo nadměrné množství goldové munice. Mnoho tanků má APCR jako základ a hráči to ani nepoznají. Faktem je, že někteří streameři by nemuseli při svých kvalitách jezdit full gold.

watts1
Čtenář
watts1

Tak tak 🙂 full gold se navíc jezdí většinou jen tanky, které mají jako goldovou munic apcr, protože nevýhody HEAT munice jsou snad každému známé. Jako goldů lítá dost to né, že né.. jen si nemyslím, že je to až taková překážka. Všichni píšou, jak půjdou fialkám číslíčka dolů, když se “nerfnou” goldy, ale myslím, že budou hodně překvapeni 😀 Logicky – top hráči, jsou prostě u té hry schopni přemýšlet a správně vyhodnocovat situace – to je jejich výhoda oproti průměrným hráčům. A co se stane, když přibude další “oblast”, kde bude třeba vyhodnocovat danou situaci? opět se ty top hráči/fialky dokáží přizpůsobit situaci lépe nežli průměrný hráč, takže se nic moc nezmění:) číslíčka půjdou dolů možná tak hráčům, kteří jezdí full gold t67, ale koho to sakra zajímá?:-D

jukl
Čtenář
jukl

My vs. Oni je jednoduchý myšlenkový kalkul, proto se tak často používá.

Makaan
Čtenář
Makaan

@Vortho

Na WG forum nevlezu, úřaduje tam Kajíček a jeho banda a vzhledem k našim diskuzím na FB, kde jsem poslal jeho i Miloše Jeřábka doslovně do prdele, tak si myslím, že jen co bych tam vlezl, by si Kajíček našel cokoliv, aby mi udělal problém. Ten člověk je pro mě extrémně nedůvěryhodný. A ačkoliv jsem situaci trochu uklidnil, stále preferuji, když se raději nikde nestřetneme, tím spíš na jeho území, kde si pravidla reálně určuje jen on.

Co se týče toho ostatního, řešení znám, ale nebudu je troubit do světa, když za to jiné platí. Až by si mne někdo zaplatil, proč ne. Samozřejmě není to úplně jednoduché na provedení, ale proto je to práce a má se za ni platit, princip správným směrem ale jednoduchý je. Celé je to jen o nepružnosti WG, už mi v životě spousta lidí říkala, že něco nejde nebo jen velmi těžko, pak se našla parta pár lidí a najednou to šlo. Tohle je to samé, ale už mi není 15, abych za někoho dělal práci na fóru, pak to Sergej nebo Kája převzal a slízl plat i prémie někdo jiný. Za práci se platí a pokud ji někdo dělá dobrovolně zadarmo, tak je to podle mě čirá idiocie, tedy pokud se nejedná o nadaci nebo práci na dobročinné účely, což WG rozhodně není.

watts1
Čtenář
watts1

😀 sebevědomí ti rozhodně nechybí 🙂

Vortho
Čtenář
Vortho

Nějakýmu Kájovi seš 100% u prdele jako každej jinej. Nemysli si, že má kapacitu na to bejt na někoho vysazenej… a už vůbec ne kvůli něčemu, co udělalo dalších xyz lidí před tebou i po tobě. Ani si nemysli, že když se do někoho z nich vulgárně opřeš, že je to nějak osobně zasáhne. Fakt se vyloženě přeceňuješ.

Stejně tak je imbecilní si myslet, že za poslání feedbacku a nějakejch nápadů dopomůžeš někomu k prémiím, CMku určitě ne. 😀 A vývojáři s tím pořád budou mít dost práce, aby si peníze zasloužili. Zjistit, jestli je nějakej návrh dobrej, leckdy vyžaduje daleko víc času a úsilí než ho jenom vymyslet. 🙂

Za další, CZ sekce není jediná. Můžeš to plácnout jinam. Klidně přímo na to Sandbox fórum. Hru by ses měl snažit zlepšit i kvůli sobě. Jako psát, jak je to, co dělá směšný, bez nějakýho udání směru, co by bylo podle tebe víc OK, je totálně zbytečný. A hlavně to nic nikam neposouvá. Kdyby tohle dělali všichni, tak můžeme jedině brečet.