Myslím, že s účtem založeným v květnu 2011, nějakými těmi bitvami za sebou a s tisícovkami hodin nasledovaných u předních hráčů/streamerů mohu o sobě prohlásit, že tím veteránem v této hře jsem.

Jestli dobrým, to je už asi na posouzení jiných. Každopádně, až na nějaké výjimky, si těch necelých 8 let držím aktivní přehled o vývoji hry.

Nyní si mým okem obecně projdeme World of Tanks v roce 2019.

1. Grafika a obecný technický stav

Začněme něčím pozitivním – patřím mezi hráče, kterým se hra musí líbit a musí dobře technicky fungovat. Pokud hra trpí na technické potíže nebo má špatnou grafiku, může být geniální, ale u mě si místo nezíská. World of Tanks v tomto ohledu udělalo mílové kroky vpřed. Pryč jsou časy propadů pod 30 FPS na výkonném PC a konstantní trhání obrazu během rychlého pohybu v lehkém tanku. Hra nyní běží bez potíží a poskytne velmi solidní FPS na průměrné dostupné mašině, která je jen o trochu silnější než kalkulačka. Pády hry jsou extrémně raritní a v 99% jsou externím vlivem, ať už starých modifikací, konfliktního softwaru třetí strany nebo prostě nezkušeností uživatele a tedy zaneseného PC bincem.

2. Herní mechaniky

World of Tanks je postavená na poměrně silném a schopném základu herních mechanik, které lze vysvětlit neuvěřitelným štěstím vývojářů nebo jejich velkou šikovností. Tato arkádová tanková hra prostě má své kouzlo a její úspěchy o tom svědčí.

Nicméně, ať už úmyslně nebo neúmyslně, World of Tanks trpí dlouhodobě několika neduhy, které mnoha hráčům brání u hry trávit více času a dobře se bavit. Streamer Circonflexes to dobře vystihl, když o WoT prohlásil, že “Čím míň o hře víš, tím víc se bavíš. Jakmile ale hru začneš poznávat víc, začne tě trávit a štvát.” V těchto větách leží celý problém hry, má dobré základy, ale pokročilé mechaniky a “to vše okolo” má menší, větší a někdy i fatální chyby, které hře nesmyslně brání být takřka dokonalému produktu.

O čem mluvím? Bez nějakého pořadí důležitosti a slohových prací můžeme vyjmenovat špatné balancování tanků, které hráč dokáže pocítit napříč všemi tiery. Dále tu máme goldovou munici, která často narušuje základní mechaniky jako vliv pancíře nebo vliv zkušenosti jednotlivých hráčů na průběh souboje. Co třeba XVM mod, který 90% hráčů využívá jako nástroj k nadávkám kvůli veřejným statistikám. No a v neposlední řadě problémy s matchmakingem, nesmyslné artilérie v tankové hře, příliš velké RNG a pomalé přidávání nového a kvalitního obsahu, které nejvíce zabolí u herních map.

3. Směr vývoje hry

Navazujíc na bod 2, Wargaming sice zdaleka nepatří mezi nejhorší vývojáře her, ale je neohrabaný, dělá často kritické chyby, neumí pracovat s komunitou a ani vlastní hrou. Je pomalý, myslím tím pooomaaaalýýýý a taky se neumí ponaučit.

Je jasné, že každá společnost chce vydělávat a potřebuje zisk. To je v pořádku. Problém je, že WG dělá amatérské chyby, používá často metody, které byly špatné i v roce 2009, natož teď a sám si pod sebou řeže větev. Prodávat prémiové tanky, které jsou silnější než klasické verze? Spamovat bundle sem, bundle tam? Tak se to nedělá. V tomto ohledu je WG typickým představitelem “AAA herního průmyslu”, kde se myslí na okamžitý a co největší zisk, ale nikoho nezajímá dlouhodobý vývoj nebo udržitelnost.

4. Herní zážitek pohledem nováčka

Jedním z nesmírně důležitých aspektů každé dobré online hry je taky zkušenost pro nového hráče. Schopnost nováčka upoutat, zabavit a vybudovat u něj aktivní zájem o hru. Zde se nováček vyskytne ve hře, která má extrémně nehostinné prostředí v úvodních tierech. Potrestání za chybu je takřka instantní, hráč schytá dvě rány a jde do garáže. Nejsou mu komplexně podány potřebné informace, polovina z důležitého infa je stylem “domysli si, nebo dohledej”. Nováček je na nízkých tierech vystaven silné artilérii, paralyzovanému tanku vlivem nezkušené posádky a v některých fázích velmi hráčsky nepřátelskému a odpuzujícímu grindu vylepšení, bez kterých jsou některé tanky zcela neschopné a nepoužitelné. Hra tak pomalu “odumírá odspodu”. Dávno je pryč ten nádech novinky a originality, která hráče lákala i přes tyto neduhy a hra je vystavena ve své surové, nováčkům nehostinné podobě publiku, které v roce 2019 přeci jen má zase nároky jinde než před osmi lety.

5. Komunita

World of Tanks má silnou a schopnou komunitu. O hře najdete na sociálních médiích tunu kvalitních článků, videí i jiného obsahu. Komunita je ale často nesmírně toxická a z mého pohledu “ryba smrdí od hlavy”. Tragická práce WG s komunitou rezonuje oběma směry – poškozuje zbytečně jak hru, tak komunitu samotnou (Konvalina11, Sir Foch, bídný stav kontributorského programu). Wargaming neumí dobře, moderně a pružně komunikovat s hráči, snahy tu jsou, ale často jsou okamžitě zadupané nějakým failem. Toxická komunita je pak jasným produktem tohoto všeho a je to velká škoda.

Shrnutí

Jak je vidět, můj pohled na hru je víceméně kritický. World of Tanks mám vážně rád, ale právě proto vnímám tyto chyby. Nejvíce mne totiž mrzí, že spousta těchto problémů je zásadních, ale přitom primitivních a jejich řešení není až tak složité. Dlouhodobě mne jako hráče-veterána vyloženě štve nekompetence některých oddělení Wargamingu, kde neschopní lidé evidentně pošlapávají práci jinak velmi šikovných lidí. Nejvíce tento kontrast vnímám v oblastech vývoj vs. technické provedení hry, kde je vidět, že technicky je hra na velmi vysoké úrovni, ale vyvážení je špatné a náprava je extrémně a neomluvitelně pomalá. Kapitolou samou pro sebe je marketingový a komunitní aspekt – zde jsou vidět ostré kontrasty velmi dobré práce (např. video vysvětlující technická vylepšení hry, Vánoční akce, …) s naprostými faily (práce s kontributory, udržování toxicity na uzdě a spam nabídek v prémiovém obchodě).

Tento článek je spíš takovou sumarizací, nemá podle mě cenu opakovat do detailu již známé a to milionkrát dokola. Rád si ale v komentech přečtu, jak hru aktuálně vnímáte vy. Určitě se totiž naše názory budou lišit v mnoha věcech … nebo ne? 😛

24
Komentujte

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
12Stig12
Čtenář
12Stig12

RNG je za mě ještě v OK pozici, pokud tedy 5 plně doměřených ran neletí na kraj kruhu či dělo neudělá něco podobného (pokud vím, tak v lodích má RNG 95% a ne 25 jako u tanků.

WG vs vývojáři AAA her. Bohužel je pravda, že WG chce peníze hned a nekouká co by jejich strategie mohla napáchat v budoucnu. Ovšem pokud třeba Ubisoft/EA/Bethesda… udělají hru, tak ji nějakou dobu patchují a pak nazdar, protože vydají novou a mají další prašule, zatímco WG je pořád na jednom fleku a náhrada není a nebude. Pokud bude, tak pravděpodobně nebude dávat tolik jako WoT (zde za příklad postačí letadla).

Kurt von Strohm
Člen
Kurt von Strohm

Tak s RNG je hodně problémů ale co mě na něm vadí je fakt že pořád je příliš vysoké % zásahů ke středu kruhu i když hráči vůbec nemíří – pak se dostáváš do situací kdy pošleš do godzilly 5 plně doměřených ran , všechno vedle a pak tě godzila odpálí z otočky …..
Imho by to chtělo nastavit 0-1 % kolem středu kruhu při nulovém doměření , plus každá následná doměřená rána by ( stejně jako v reálu ) měla mít větší přesnost – jako někoho kdo z děla střílel ( 30 mm pldvk ) mě to celkem rozčiluje ….
Jinak souhlasím s Makaanem – čím víc vím o hře , tím víc vidím chyb okolo …jako lama jsem se bavil víc …..
Samozřejmě se to jen umocnilo na současném účtu kde hraji prakticky jen Němce , primárně historické stroje a je poměrně známý fakt že GE strom je ve hře “otloukánek” ……

Mário
Čtenář
Mário

Takisto si dovolím označiť sa za veterána. Neviem ako presne ale určite viac ako 3 roky som odohral. A úplne súhlasím. WG si proste aktívne likviduje hru a krátkodobý zisk je na úkor hrateľnosti. Myslím že im už začalo konečne dochádzať že niekde je problém. Keďže po dlhom čase zistili že goldy sú problém a niektoré HT sú kôli nim úplne nehratelne. Ale problém je v tom že goldy sú už príliš prepojené na hrateľnosť a bude skoro nemožná úprava. Bez toho aby to znova kompletne rozbila hrateľnosť. Do hry som investoval kopu času a peňazí a čím viac som sa zlepšoval tím menej to bola zábava. Nehrám už viac ako rok a určite tak ako ja odišlo veľa hráčov. A myslím že práve veteráni robili dosť zisk. Občas ma napadne to znova skúsiť ale ostanem len pri myšlienke. Pozerám YouTube a vidím že hra sa okrem technickej stránky nikam neposunula a nemienim si znova ničiť nervy a nadávať na team RNG a xy ďalších chýb. Ak sa nestane zázrak hra pomaly ale isto umrie na nezáujem hráčov ktorí sa presunú ku kvalitnejším titulom. A v poslednom čase je teda na výber.

kensei
Čtenář
kensei

Děkuji za velice pěkne napsaný článek. Opravdu mě potěšil. Několik osobních postřehů. Většina mých známých, kteři hru hráli možná už od bety dávno přestala hrát. Důvodů může byt mnoho. Tady chci zdůraznit co mě silně irituje. Opravdu neznám z jiných MMO her komentáře typu: chcipni na rakovinu, aby ti znásilnili mámu apod. Používání modů je proti tomu spíš sranda. Tady by si měl WG dobře rozmyslet, jestli chce mít komunitu relativně normálních hráčů, nebo platící hovada, která nemají svůj strop.

Tiger II.
Čtenář
Tiger II.

Hram to sice iba ,,6″ rokov a suhlasim ze vtedy hra bola lahsia i pre novacikov.Strom tvorili skutocne tanky alebo prototypy a bolo menej vozidiel. Neboli japonske obludy ci kolobezky,ktore nehram a nepatria k tejto hre. Ani sa tolko nenadavalo, teraz skoro v kazdej hre same nadavky,urazky, casto umyselna strelba do spojencov, vytlacanie z pozicie,topenie atd. Zrejme to hra viac deti,ktori nevedia spracovat hnev a frustraciu ked sa nedari.

Osobne mi artiny nevadia,su na oboch stranach a vitazstvo zavisi od skillu hracov nie od od poctu artin.RNG to ,,potesi” ked so scorpionom SG na 30 metrov dingnete lighta ci artinu.

Po technickej stranke je hra viac menej ok.Grafika je to najlepsie co vylepsili,aj ked su obcas problemy s texturami. Herne mechaniky ok. (Kolobezky su ake su take su).

Frontline nehram trva to dost dlho (nesedi mi ani system naletov ,doplnenia ammo…) a zatial iba jedna mapa.Uznavam fanusikov si nasla a to je dobre.:)

Maraton vyborna vec, (na kolobezky to bol hardcore ale to sa volal,, vyzva “:))

Cakam,ze WG upusti o tej halucinacii znizit poskodenie na premiovej municii o 20-30 percet ked staci znizit pocet vozenej municie.To ale ekonomicky nepostihne hracov. Stve ma snaha coraz viac tahat od hracov kredity. Tlacit nas na vysoke tieri a tam oskubat, mnohych odradi.Ja koncim na IX. a i tam je co robit.

Obavam sa prichodu viac botov,Wotko hram s ludmi to je pre mna priorita.Aby ich hromadne nevyuzili na lepsi MM.

Zakazal ,by som mody, hlavne Xvm. Uprava garaze ci zameriace ok.Nikoho netesi ked bitka ani nezacne a vypisuju mi ,ze prehrame lebo sme tomato team. Ked vitazime je zrazu ticho 🙂

Osobne hra ma stale bavi.Idem svojim tempom, nahnevam sa ked prehravame,radujem ked vitazime.Ked potiahnem tim je to skvely pocit a preto to vseci hrame.:)
Konkurencia je, ale zabera ine casove odobie alebo kombinacie viacerych zbrani na bojisku.Ale WOT to nie je.:)

Bigman
Čtenář
Bigman

Mohu vědět v čem poškozuje Sir Foch komunitu?? Je to hráč , který jediný otevřeně kritizoval WG když pouštěli do hry nesmyslné prémiové tanky a který hovořil na rovinu co si o tom myslí a ne jenom o tom.( pravda má svůj styl mluvy, ale to už je jeho věc, ale na rozdíl třeba od vlez do prdele Martyvole, který by Kajičkovi nejraději z té prdele ani nevylezl, ale peníze dělají zase jenom peníze)

Jirka
Čtenář
Jirka

Pokud vím, nebo si dovedu snadno spočítat, Martyho živí hlavně subové a sponzoři, nikoli WG, tím méně Kájíček. Jeho dlohodobě realisticky kritický a poměrně konzistentní názor na práci WG mi nepřijde jakýmkoli způsobem “podplacený”, byť by byl WOT jeho nástrojem obživy. Kdo ho občas sleduje, ví, že jeho komentáře na “profesionalitu” WG často nejsou zrovna vhodné do vysílání před večerníčkem. Ale jde li o veřejnou komunikaci s konkrétními lidmi, nejen Kájou, pokud korektní chování v mezích běžné slušnosti považuješ za “lezení do prdele”, půjde, myslím, o nějakou sociálně morální odchylku spíše u Tebe, Bigmane. Samozřejmě všichni můžeme mít vlastní názory na věci i lidi, ale nemusíme se při jejich ventilování chovat, jako sprosté hovado. To není o názorech, nýbrž o respektu k druhým a když ho sám nemám, je arogantní ho od kohokoli očekávat.

ahoj
Čtenář
ahoj

Hraju od 2012. Všude čtu takovýhle pobreky, jako ten tvůj v článku, ale prostě s tím nemám takový problém jako ty.

Celou dobu hraju bez nějakých pauz, pár bitev denně. Baví mě to, užívám si to. Nevidím tam ty problémy, na které si stěžují lidi v diskuzích. Za mě vidím kolik práce WG udělalo, změny jsou k lepšímu a když mi něco ze začátku nesedne, za chvilku si na to zvyknu. Nemám s tou hrou problém a občas pustím nějakou korunu, když mě tam něco zaujme. Jsem rád za tuhle hru.

Co se týče toxicity, stačí nereagovat. Když do mě někdo střelí nebo úmyslně naráží, přejedu prostě kousek jinam. Nepovedla se bitva? Nevadí, dám další … pohodička. Soustředím se na fajn hry, ne na ty “problémové”.

Bluetomcat
Čtenář
Bluetomcat

Já sám jedu od verze 0.7.0, tohle je můj druhý účet, ten první jsem si nechal smazat protože zavedli goldy za kredity (a to v té době dávali cca o 25-30% větší dmg). Stačil jeden full gold zásobník a dal v pohodě tank i o tier výš a např. M4 s derpem a goldem prakticky všechno odpráskla na ránu a to i některé šestky. No na podporu jsem jim popsal proč chci smazat účet, zkrátka ať si ty goldy strčí tam kam slunce nesvítí. Po extémním naléhání kamarádů jsem na ně dal až poté co jsem dostal nabídku od WG ať se do hry vrátím že ty goody “opravili” a pokud se vrátím dostanu na účet pětkový premiák dle vlastního výběru, k tomu 14 dnů premia a 1500 goldů. Po nějaké době jsem se dozvěděl že jsem nebyl jediný co jim udělal po té změně takový ragequit. Ale popořadě. 1. Grafika a optimalizace. Přiznám se že jsem jeden z mála hráčů co se takové věci nestávali. Ano, Engine Bigworld byl už vv té době značně zastaralý, nedokázal využít více jader na procesoru a barvy byly jak když jste náhodně napatlali vodovky jak se vám to hodilo. Propady FPS se u mě nekonají od počátku WOT ale pád byly, párkrát mi PC šlo do modré smrti (chyba Eset smart security a její síťový modul) a pak padání ve verzi 9.0. Občas mi to padlo nebo se kouslo ale jen na mapě rybářský přístav a podle googlu jsem v tom nebyl zdaleka jediný. Kdo má dodnes problémy hledejte problém ve svém PC a neoptimalizovaných modifikacích. 2. Souhlas, je to tak. Nicméně jen dodám že XVM je největší rakovinou téhle hry a divím se že to WG dodnes toleruje a do herních mechanik to nemálo zasahuje. 3. Pomalost a reakční doba na jakýkoliv problém je u WG naprosto bez pochyby legendární. Nehledě na to že opakovaně dělá ty samé hovadiny. Neodladěné patche kdy svádí problémy na uživatele a i když potvrdíte že to není problém u vás, tak vás na technické podpoře začnou ignorovat jako mě po problémech s verzí 9.0. Jinak o legendárních failech a naprosto stupidních rozhodnutích by to bylo na samostatný článek. 4. Pro nového hráče je to už v dnešní době hodně složité, takže souhlas. Po ubohém tutorialu tu není nic na čem by se cvičil nebo získal nějaké další informace. Pokud si ho nevezme pod křídla zkušený kolega tak životnost nováčka je maximálně půl roku. 5. Upřímně, komunita v téhle hře je toxická asi tak jako v jiných hrách. Nejhorší jsem zažil v Rinbow six siege, tam stačilo udělat krok jinam než si spoluhráč představoval a už jsi měl kulku v hlavě i s nadávkama. Jenže tady si za tu toxicitu může WG samo. Za toxicitu může hlavně XVM aneb porovnávání e-pindíků aneb “já mám pravdu protože tady mám nějaké číslíčko co mi vysral nějaký výpočet, tak drž hubu rajče” a když si toho chytráka prolustrujete zjistíte že je to full gold pedobear, jezdí full gold OP tanky… Číst vice »

WWW
Čtenář
WWW

Ahoj, nějaký ten pátek už hraju Wot a se vším co jsi napsal plně souhlasím. RNG vysoké tak aby za něj WG schovalo chyby hry, Kája radši venčí psa než aby koukal na fórum atd. Problém je to, že centrále v Minsku jsme všichni u prdele až na pár vybraných jedinců. Nebudu tady řešit streamery, protože to je kapitola sama pro sebe. Jediné co dodám tak je info o modech, možná, po zhlédnutí pár videii od VijaCz bude za toto rád. Pracuju v IT a jen pro některé neduživce, pracoval jsem i pro světově známé firmy a co se týče modu které ovlivňují hru aka 11 kopretin, tak řeknu jen to. Aby jsi dokázal tuto věc ovlivnit, tedy míření na slabá místa atd, potřebuješ znát zdrojový kod hry a ten kupodivu mohou znát jen zaměstnanci WG. Kdo tedy vytváří tyhle mody? Odpověď je jednoduchá a když nedávají peníze prodeje tanků tak něco jiného. Toť za mě vše, protože jak jsi sám napsal, těch věcí je vic a myslím že by na to nestačila jedna kniha.

Mějte se a užívejte si hru

SkyMaro
Čtenář
SkyMaro

Pekný článok. Pridam aj svoj postreh.
Hrať som začal s bratom v 2013 (1600 WN8). Tenkrát to bola parada, radosť hrať. Neskôr som sa rozhodol isť “čisto svojou cestou” (2014)
Čo sa týka grafiky tak tá ma naozaj netrapila. Horšie to už bolo s chatom. Vývoj hry sledujem pravidelne ( mrknem aj rok 2011 že o čo som prišiel ).
Súčasný stav hry keď to porovnám zo začiatkom, tak to ide dolu vodou. Od patchu k patchu. Stále je to hratelne ale ten náboj to už nema. Prv nebolo toľko op tankov, bolo menej premiakov, menej sa palilo goldami.

Hb74
Čtenář
Hb74

Kam mi zmizel příspěvek? Hb

Garrth
Admin

ve spamu nic neni … pokud si ho psal ted, tak mozna nejaky vypadek, jestli driv, tak se podelala odpoledne databaze a muselo se obnovovat ze zalohy

Perma-Ban acc
Čtenář
Perma-Ban acc

Hraju rovněž od open bety, ale dosti jsem zkousnul, nehraju na staty, toxicita mi nevadí, protože chat mám vyplej…

Začnu od komunity:
Ta je totálně retardovaná a proto se radši přihlásím k PL komunitě, než k CZ/SK. Proč?
Která komunita by trpěla v kontributorském týmu usvědčeného cheatera? Proběhlo tu několik pokusů a ty, kteří se zapojili to šlechtí, ale pokud by to nebylo masové, tak se nic nehne, chce to vyhrožovat a hrozby plnit. Co třeba tam na týden přestat hrát a především posílat jim prachy? Čert vem aimbota – člověk zamíří lépe sám, ale třeba ty padací módy? Když si na fóru zavtipkujete ve stylu “jestli ti to nejde, tak napiš K11 a ten ti poradí nějaký cheat” a co za to? Perma banán na fórum od moderátora, kterého nikdy nikdo neviděl… Takže CZ/SK komunitu bych přirovnal k nevábně vypadající hmotě, která se o víkendu často vyskytuje v okolí hospod…

S tím neprátelským prostředím pro nováčky a OP prémiáky souhlasím, ze hry se stalo dosti solidní P2W.

Grafika a herní mechaniky fajn, dokonce mi ani nevadí SPG, které jsou fajn proti zakempencům, pokud by se odstranilo, tak by museli dát něco jako nálet ve frontovce, ale daleko víc mi vadí koridorové mapy, kterých je bohužel většina. Tudíž by bylo fajn možnost alespoň část map hodit do ignor listu.
Chápu, že koridory jsou udělané pro HT, ale tak nebudu přizpůsobovat bojiště, ale přizpůsobím tanky, ono když medko prostřeluje mausovi zepředu věž, tak je asi něco špatně… HT mají být zranitelný z boku a zezadu a od toho mají medka pohyblivost aby šlo napadat do boku… Ale co mohou na koridorové mapě dělat LT a nižší tiery?

Občas si to ještě zahraju, ale cpát jim prachy už rozhodně ne!

Lojzo
Čtenář
Lojzo

No nazor autora clanku je v zasade spravny a da sa snim suhlasit. Ja len napisem par riadkami vlasny ked teda pise ze hozaujima aj iny nazor. Za mna asi takto: Hra World of Tanks je ako koncept hry skvely o tom ziadna debata nie je potrebna,ale co hru posledne mesiace aroky nici je vlastne samotne WG teda autor hry co je teda zvlastne. Dalsou vecou je to ze hracov rapidne ale rapidne WG ubuda minimlane na EU serveroch urcite a treba si polozit otazku preco to tak je? No odpoved je jednoducha hracov uz nebavi hrat hru kde su evidentne zvyhodnene ucty ktore maju kontributori streameri a tak dalej ako aj spominany streamer to vsetko su zvyhodnene ucty ktore maju zasadne iny MM o RNG ani nehovorim a o percentach vyhier to je skoda sa bavit no ale ono by to ludom bolo jedno nech si maju take ucty akurat problem je to ze prave preto musia byt zase ucty ktore na to musia doplacat a kompenzovat tie zvyhodnen a to jeten problem. Pretoze ak je X hracov z tierom X proti tierom VIII kazdu hru pomaly tak logicky niekto musi odniest jeho vyhodu v systeme ze z VIII tierom je len proti X tieru. a to je zasadny udaj ktory zapricinuje pokles hracov. Co sa tyka pridavania premiovych tankov neustale novych OK jeto o zarobku len problem je ze kazdy novopridany premiovy tank je na mile lepsi ako bezny tank z vyvojoveho stromu cize ak zacne novy hrac hrat hru len pre zabavu naozaj staci mu kupit si tri premiaky a nemusi nic viac hrat a ani expit. Nehovorim o style ze vsetky Ruske tanky su lepsie ako ine pomaly aj ked Rusko mam rad samozrejme ale v hre to spravne nie je. A tanky ako Type 5 heavy a FVcka hre nepridavaju nic. Dalsim problemom je XVM take nieco nema co v hre hladat. Co sa tyka komunity ziadna nie je a to co sa javi ako komunita je len par tzv kamaratov. A tzv kauza Konvalina treba si na rovinu povedat ze takych cheaterov je hre ni povedzme 10-15% urcite mozna viac zalezi od toho kto ma aky ciel v hre pretoze cheater nemusi byt nutne len tzv fialka.Ono cheaty sa daju pouzivat podla uvazenia. A co by mohlohre pomoct??? Par jednoduchych zmien ako je napriklad: 2 arty na team , dalej SKILL MM na zaklade osobneho hodnotenia rozdelit dajme tomu na 5 urovni , dalej hranie v platonoch na randome zrusit pre klanovych hracov su aktivity v klanoch na randome to nema zmysel, samozrejme rebalans tankov ale zasadny , povedzme herny mood akop frontova linia aj pre tier VI,VII,VIII a tal dalej, tak isto herny mood proti botom nakolko boti su v hre uz davno pretoze polovica tankov z vyvojoveho stromu sa v zakladnom vybavrni neda hrat tak aspon dotat tank do topu proti bottom by bolo fajn. A tych zmien by bolo X ale rovnako X sa da previest pomerne lahko a rychlo. A… Číst vice »